חברת טבע מדיקל, השייכת לטבע ישראל, השיקה (יום ה', 21.7.11) את טבע אופטיקה, מותג-על חדש בתחום מוצרי האופטיקה. עד עתה שיווקה טבע מדיקל מגוון של מוצרי אופטיקה שונים, אולם כמי ששואפת להיות שחקן משמעותי ומוביל גם בתחום האופטיקה, יוצאת החברה במהלך אסטרטגי המכנס וממתג את כל מוצרי טבע אופטיקה תחת מותג אחד.
יחידת האופטיקה של טבע ישראל, הפועלת תחת טבע מדיקל, הספקית הגדולה של ציוד רפואי ותרופות לבתי חולים, כוללת שלוש חטיבות: עדשות מגע ותמיסות, עדשות למשקפיים (לרבות עדשות מולטיפוקל), ומכשור אופטי.
היקף הפעילות הכספי של שוק האופטיקה בישראל עומד על כ-1.4 מיליארד שקל. 37% מתוכו מחזיקות עדשות אופתלמיות (עדשות משקפיים); 16% עדשות מגע ותמיסות ו-44% משקפי שמש ומסגרות. השאר הינו מוצרים משלימים בתחום. צפי הגידול של שוק זה עומד על בין 5%-8% לשנה. טבע ישראל תפעל בכל התחומים הללו למעט בתחום משקפי השמש והמסגרות.
הרחבת תחום האופטיקה של טבע בישראל הינה בהלימה לאסטרטגיה ארוכת הטווח של טבע ישראל - להתרחב לתחומים המשיקים לעסקי הליבה, תוך השענות על ערכי המותג של טבע ועל תשתיות החברה.
מערך השיווק להחדרת המותג החדש יכלול בין היתר עיצוב מחודש של כל סל המוצרים וכן קמפיין פרסומי רחב היקף בעיתונות ובאתרי האינטרנט, תחת הסלוגן "רואים טבע". מוצרי טבע אופטיקה ישווקו בחנויות ורשתות אופטיקה ברחבי הארץ. בנוסף, תקיים טבע אופטיקה אירוע חגיגי לציון ההשקה במלון דן אכדיה בהרצליה, בהשתתפות מומחה בתחום האופטיקה מחו"ל ומאות מוזמנים.
חן קידן, מנהל יחידת האופטיקה בטבע מדיקל, מסר: "במחקרים לקראת בניית מותג העל, איבחנו שלוש מגמות מרכזיות בשוק זה: עלייה בתוחלת החיים בעולם ובישראל מגבירה את הצורך והרצון בשימוש בעדשות מולטיפוקל שהינן איכותיות ואסטטיות יותר מבחינה ויזואלית; שיעור המשתמשים בעדשות מגע במגמת עלייה; בנוסף התפתחות חומרי הגלם בתעשיה מאפשרת לכל אחד לצרוך את עדשות המגע והתמיסות המתאימות לו בדיוק: יומיות, חודשיות, סיליקון הידרוג'ל, עדשות טוריות (עדשות צילינדר) או מותאמות אישית, וכן מגוון רחב של תמיסות רגילות, לעיניים רגישות, על בסיס צמחי עם חומרים טבעיים ועוד".