X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות דיון מיוחד בנושא משק החלב, הודיע ראש הממשלה כי יכריז בשבוע הבא על מספר צעדים שיטפלו בכשל השוק "הפתרון מתבסס על הגברת התחרותיות במשק החלב, פתרון ארוך טווח"
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90]

בעקבות דיון מיוחד הכריז (יום ה', 21.7.11) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפתח את משק החלב לתחרות. בדיון, בו השתתפו גם שר התמ"ת שלום שמחון, שר האוצר יובל שטייניץ, שרת החקלאות אורית נוקד ואנשי המקצוע מהמשרדים השונים, הוצגו בפני ראש הממשלה מספר כשלים לאורך כל שרשרת משק החלב.
סוכם כי ההחלטה הסופית בנושא, אשר תתקבל בשבוע הבא, תכלול מספר אלמנטים שיטפלו בגורמים לכשל שוק ומובילים בעקבותיהם לעליית המחירים.
ראש הממשלה ציין כי אין כל סיבה שהציבור בארץ יאלץ לשלם עבור מוצרי החלב יותר מאשר רוב התושבים בעולם המערבי. "אנחנו מתחייבים לפתור את הבעיה ונעשה זאת כבר בימים הקרובים", אמר נתניהו. "הפתרון מתבסס על הגברת התחרותיות במשק החלב, פתרון ארוך טווח שיבטיח לאורך זמן את הגברת התחרותיות של משק החלב".
עלייה ניכרת במחיר סל מוצרי החלב
יש לציין כי מחיר המטרה (המחיר שהמחלבה משלמת לרפתן) ומחיר סל מוצרי החלב עלה בשנים האחרונות. משנת 2006 ועד למחצית 2011 עליות אלו היו בשיעור של כ-30%, כאשר עלות המספוא לבקר עלתה בתקופה זו בשיעור של כ-62%.
מחיר המטרה נקבע על-פי עלויות ייצור החלב ומתעדכן מפעם לפעם, לרבות שכר עבודה, עלויות המזון ברפתות, פחת וריבית על השקעות, עלויות דלק ורווח ליצרנים.
מנתוני מועצת החלב עולה כי מחיר המטרה עומד כיום על 2.15 ש"ח לליטר, מתוך זה התמורה לרפתן (זקיפת שכר עבודה לבעלים) היא כ-20 אגורות לליטר. קיצוץ חד מדי במחיר המטרה עשוי אם-כן להביא רפתות רבות למצב של חוסר כדאיות כלכלית. הניסיון מלמד כי פתיחת השווקים המקומיים ליבוא מביאה להגברת התחרות, לגידול במגוון ובאיכות המוצרים וליצירת יתרונות יחסיים לתעשיה הישראלית. אולם, כאמור לעיל, מדינות מפותחות רבות מגנות על ענף החקלאות המקומי באמצעות כלים שונים, לרבות הגבלות על היבוא. פתיחה נרחבת מדי של שוק החלב המקומי ליבוא מאירופה (שם כאמור המוצרים מסובסדים) עשויה להביא לירידה ניכרת בהיקף הייצור של חלב גולמי בישראל.
כ-1,000 רפתות ברחבי הארץ
בישראל יש כ-1,000 רפתות הפזורות ברחבי הארץ מיוטבתה בדרום ועד לרמת הגולן בצפון. בשנים האחרונות יישמו משרדי החקלאות והאוצר רפורמה בענף במטרה לעמוד בתקני איכות סביבה, לרבות השקעה ממשלתית ניכרת וצמצום בכמות הרפתות (ירידה מ-1,250 בשנת 2001 לכ-1,000 כיום). משק החלב כולו מפוקח על-ידי מועצת החלב, אשר נרשמה כחברה בע"מ בנובמבר 1965, בהיקפי הייצור לכל רפת ובמחיר בו הרפתן מוכר את תוצרת החלב הגולמי למחלבות.

תאריך:  21/07/2011   |   עודכן:  21/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: אפתח את משק החלב לתחרות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
להיזהר מהחברות הגדולות
צדוק  |  21/07/11 20:46
2
שוב פקה פקה
efis  |  22/07/11 02:40
3
תנסה לפתוח, השאלה אם הקיבוץ
יאשר לך.  |  22/07/11 12:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הליגה האירופית: מרינקוביץ' וגלבאן העניקו 0:4 בסיכום. משקוף לבלילי
איתמר לוין
נמנע מלמחוק על הסף תביעה שהגיש גבר נגד גרושתו, אך הצביע על שורה של גורמים מערכתיים העשויים להביא לדחיית התביעה לגופה    מציע גם כללים לדיון בתביעות בנוגע לבגידות בני זוג
איתמר לוין
זיכה מנהל תפעול של מאפייה מאשמת אי העברת כספי ניכויים לרשות המיסים לאחר שקבע, כי לא הוכח שהייתה לו נגיעה לעניינים הכספיים של החברה
עופר וולפסון
ביקושים הגבוהים ביותר מ-60% מההיצע נרשמו בהנפקת אג"ח של קבוצת דלק, על-אף שחברה אחרת בשליטת יצחק תשובה, דלק נדל"ן, לא מסוגלת להחזיר חובותיה    הדירקטוריון היושב היום על המדוכה יציג למשקיעים מתווה להסדר חוב
תמר קובלנץ, רון שטיין
בעקבות חשיפת "גלובס", שוק ההון מגיב לדחייה הצפויה בתשלום החוב של דלק נדל"ן    אלון גלזר: "ראינו את תשובה עושה מאמץ לממש נכסים, והוא הזרים כספים בהיקפים יפים"    גילעד אלטשולר: "המשקיעים יעדיפו דחייה על פירוק; נראה שהשוק יתן לתשובה הזדמנות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il