X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לעצרת המחאה, שתתקיים בשבת בכיכר הבימה בתל אביב, יצטרפו הרופאים המתמחים, המוחים נגד ההסכם השכר המתגבש בין הרופאים למשרד האוצר
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

מארגני מאהל המחאה על מחירי הדיור, שהוקם לפני שבוע, מתכוננים להרחיב את מחאתם למאבק חברתי רחב היקף. מארגני המחאה ניהלו מגעים עם קבוצות אחרות על הקמת מטה מאבק משותף והצבת דרישות משותפות לממשלה. בין הקבוצות - הרופאים המתמחים, אנשי החרם על הקוטג' ועל מוצרי החלב והעובדים הסוציאליים.
לעצרת המחאה, שתתקיים בשבת בכיכר הבימה בתל אביב, יצטרפו הרופאים המתמחים, המוחים נגד ההסכם השכר המתגבש בין הרופאים למשרד האוצר. מלבד ההשתתפות בעצרת, המתמחים אינם חוברים בינתיים למחאה על יוקר המחיה, אך הם שוקלים להקים אוהל מטעמם במאהל שבשדרות רוטשילד בתל אביב.
מארגני החרם על הקוטג', שהפך למאבק על יוקר מוצרי המזון, ישתתפו גם הם בעצרת המחאה. יתרה מכן, מארגני מחאת הדיור נמצאים בקשר גם עם העובדים הסוציאליים, שמחו בשנה האחרונה על תנאי שכרם, וייתכן שיצטרפו גם הם לעצרת.
למחאה יצטרפו תנועות נוספות לדיור בר השגה. ארגונים חברתיים נוספים הביעו תמיכה במחאת האוהלים, ומארגניה מעריכים כי בעצרת בשבת ישתתפו עשרות אלפי אנשים.
בשבוע האחרון הצטרפו ארגונים ותנועות שונות למאבק, ובראשם התאחדות הסטודנטים, שהקימה מאהלי מחאה נוספים בבאר שבע, ירושלים, קריית שמונה, רחובות, שדרות ועפולה. כן הצטרפו למאבק תנועת השמאל הלאומי והשומר הצעיר.
איציק אלרוב, העומד מאחורי חרם הקוטג', אמר כי "מדובר במאבק ביוקר המחיה, שכולל דיור, מזון, דלק וחשמל. אנחנו פועלים להוזלה של כל מחירי המחיה. אנחנו דורשים הוזלה מיידית של 30% בסל המזון, שאם תתבצע תעזור גם ליכולת לשלם את המשכנתה או את דמי שכירות, ולהגדיל את ההון לצורך רכישת דירה".
הסטודנטים הודיעו השבוע על החרפת המאבק במחירי הדיור. אתמול בבוקר הפסיקו סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב את עבודות הבנייה בפרויקט מגורים שברחוב דיזנגוף והתעמתו עם השוטרים.
ביום רביעי חסמו סטודנטים ממכללת תל חי את צומת סיני בקריית שמונה. בירושלים הניחו אתמול סטודנטים רהיטים על כבישים וחסמו אותם.
התאחדות הסטודנטים, הלוקחת חלק פעיל במחאה על מחירי הדיור, פנתה אתמול במכתב אל ראשי מפלגות בדרישה למנוע מפעילי מפלגות לשייך את המחאה למפלגה. במכתב שנשלח לשר הביטחון אהוד ברק (עצמאות), שר החוץ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) סגן שר הבראות יעקב ליצמן (יהדות התורה), שר המדע דניאל הרשקוביץ (הבית היהודי), שר הפנים אלי ישי (ש"ס) ולראשי הליכוד, קדימה, מרצ, העבודה והמפלגות הערביות נכתב כי "זיהוי המאבק עם קבוצה מפלגתית כלשהי עשוי להפחית ולפגוע בהיקפו".
בפנייה לחברי הכנסת נכתב כי "אנו שמחים על המעורבות של חברי הכנסת במאבק שלנו. אנחנו מזמינים את כולם להאבק על הזכות לדיור. עם זאת, אנו נתקלים בניסיונות של פעילי מפלגות כאלו ואחרות לנסות להשתלט על נקודות המחאה ולצבוע אותן בצבעים מפלגתיים. המאבק שלנו אינו מפלגתי".
הצעת חוק: דירה ראשונה בלי מע"מ
בתוך כך הציע ח"כ מאיר שטרית (קדימה) כי זכאי משרד השיכון שירכוש דירה ראשונה מקבלן במחיר של עד 1.5 מיליון שקל יקבל פטור ממע"מ. הצעת החוק תועלה ביום ראשון לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. הממשלה צפויה להתנגד להצעה בשל עלותה הגבוהה, המוערכת במיליארדי שקלים בשנה.
שטרית הסביר כי מטרתה של הצעת החוק היא להוזיל את הדירות לזוגות צעירים ולמשפחות חסרות דיור בקניית הדירה הראשונה. לדבריו, פטור ממע"מ יעודד את הפעילות בשוק הדיור - מה שיביא להגדלת הכנסות המדינה ממסים על רכישת דירות.

תאריך:  22/07/2011   |   עודכן:  22/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המתמחים וחרם הקוטג' הצטרפו למחאת הדיור
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
חשדתי והמציאות אימתה את עצמה
הלפריןיצחק  |  22/07/11 10:28
 
- יש לי רופא מומחה קרוב משפחה
רשומון  |  22/07/11 11:51
 
- אתה בעצמך מוטה פוליטית
תתבייש!  |  22/07/11 12:20
2
הם לא בעבודה?
סתם_1  |  22/07/11 10:32
 
- בחודש מאי2011אישרו תוספת 250%
לרבנים מתחילים.  |  22/07/11 12:54
3
Amazing -bloff1 write about it ל"ת
benny  |  22/07/11 11:32
4
תלמדו איך לוחצים על הממשלה ל"ת
א. יניב  |  22/07/11 11:37
5
הבלוף מאחורי שביתת הרופאים
קסטל יעקב  |  22/07/11 12:23
6
נשות וגימלאי המשטרה בהפגנה
יעקב כהן הגבר  |  22/07/11 13:12
7
מהפכה אזרחית
מטה הצעירים המיוא  |  23/07/11 16:19
8
מרגול וחגית יאסו - בואו להפגנה
כוכבH  |  23/07/11 18:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירלי בר דיין
מכבי נחתה אחרי 0:0 מול לנקארן. גורם: "ז'לז'נייצ'אר יריבה קשה יותר"
איציק וולף
פעיל הימין והיועץ הפרלמנטרי של ח"כ מיכאל בן ארי סירב להצעה של קשת להשתתף בעונה הבאה של תוכנית הריאליטי לאחר שנענה כי לא ניתן יהיה למלא אחר דרישותיו לשמירת שבת כהלכתה, לתנאי כשרות מהודרים ולשמירה על כללי צניעות מסוימים    "יש לי קווים אדומים שלא אוכל לעבור עליהם. אני מקווה שאנשי האח הגדול יבינו ויפנימו שחייבים בכל מחיר לאזן את התוכנית"
איציק וולף
ראש הממשלה בראיון ראשון לרשת אל ערביה קרא לראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן לשוב מייד למשא-ומתן עם ישראל    "הכרה בישראל כמדינה יהודית אינה תנאי מוקדם אלא תנאי הכרחי להשלמת המשא-ומתן"    על הגרעין האירני: "ישראל אינה מבקשת לתקוף איש ואינה מאיימת על איש"
גיא קצוביץ'
לאחר שהיום הוצג מתווה הסדר החוב של אילן בן דב, בעל השליטה בטאו, למחזיקי האג"ח - פנתה הרשות לני"ע במכתב בדרישה להבהרות בנוגע להסדר    הרשות במכתבה: "כיצד יקבל בעל השליטה מניות בעבור אג"ח שלא נפרעו?"    טאו נדרשת להשיג למכתב עד יום ב' הקרוב
אסף אפל
תוצאות הבדיקות של השחקן הגיעו, במלחה טוענים שלא יעמוד בעומס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il