X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תושבים מכפר עיסאוויה, השוכן בסמוך לבית החולים שעל הר הצופים, זורקים רימוני גז והלם, יורים זיקוקים ומיידים בקבוקי תבערה מנכ"ל ביה"ח: המשטרה לבדה לא יכולה לתת את הפתרון
▪  ▪  ▪
בית-חולים הדסה [צילום: פלאש 90]

מאז תחילת שנת 2010 נרשמו 43 ניסיונות לפגיעה בבית החולים הדסה שעל הר הצופים, מצד תושבי הכפר הפלשתיני עיסאוויה השוכן מאחורי בית החולים. כך אומר מנכ"ל בית החולים, פרופ' צבי שטרן, בראיון לעלון סוף השבוע של תנועת "מעייני הישועה" הדתית-לאומית.
בעקבות דיון בוועדת הבריאות של הכנסת בשבוע שעבר - אשר לא זכה להתייחסות תקשורתית - הקדיש הביטאון שלושה עמודים לפעילות הפלשתינית נגד בית החולים, המטפל גם בפלשתינים ובתושבי מזרח ירושלים. לדברי שטרן, בשנת 2009 היו 17 ניסיונות לפגוע בבית החולים, ואשתקד זינק מספרם ל-86.
מדובר בזריקת בקבוקי תבערה ואבנים, ירי גולות באמצעות רוגטקות, הצתות ופגיעות בכלי רכב. את עיקר הפגיעות סופגת כניסת הספקים לבית החולים, השוכנת מול עיסאוויה. לדברי שטרן, הסיכון גבר עד כדי כך שבית החולים נאלץ לוותר על הצבת מאבטח בכניסה זו בשעות הלילה ולעבור לשמירה באמצעות מצלמות.
קצין הביטחון של הדסה, עידן טריקי, תיאר חלק מן האירועים: "כשהילדים שלהם חוזרים מבית הספר, הם מנפצים שמשות של מכוניות שחונות בחניה שלנו. על בתי הכפר יושבים אנשים עם צייני לייזר ועוקבים אחרי השומרים שלנו. הם מציינים בלייזר את מיקום השומר או משאיות האספקה, ואל המקום הזה נזרקים מטחים כבדים של אבנים ובקבוקי תבערה. בלילה גם יורים זיקוקים אל בית החולים בכינון ישיר, שזה ממש טירוף. לעיתים זורקים עלינו מהכפר גם רימוני הלם ורימוני גז שלא התפוצצו כשאנשי מג"ב ירו אותם לכיוונם".
לדברי שטרן, המשטרה עושה כמיטב יכולתה אך אין בכך די, שכן גם מוכתר הכפר חושש לפעול אל מול המתפרעים היוצאים מעיסאוויה. לעיתים, מציין שטרן, משתמשת המשטרה בגז מדמיע לפיזור המתפרעים, אך הרוח מביאה את הגז לשטח בית החולים ואחת הרופאות כבר התעלפה בשל כך.
"פניתי למשרד לביטחון הפנים, למשרד הבריאות, פניתי לעיריית ירושלים ולכל גורם שלטוני אחר במדינת ישראל", אומר שטרן. "בפועל הפיגועים נגד בית החולים נמשכים. אני יכול לספר שמפקד משטרת ירושלים, ניצב ניסו שחם, לקח את העניין כפרויקט והבטיח לפעול ככל יכולתו, אבל עדיין יש כל הזמן אירועי פח"ע. לדעתי יש כאן בעיה שלא המשטרה לבדה יכולה לפתור".
לדברי שטרן, עיריית ירושלים הבטיחה לבית החולים לסייע בבניית גדר ביטחון ולשפץ את כביש הגישה האחורית אליו, אך העבודות טרם החלו. משרד הבריאות מצידו הבהיר שלא יוכל לסייע לבית החולים, משום שהוא נמצא בבעלות פרטית (של ארגון הדסה העולמי).

תאריך:  24/07/2011   |   עודכן:  24/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עשרות פעולות עוינות של פלשתינים נגד בי"ח הדסה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
בידוע
אקי  |  24/07/11 10:37
 
- להביא לשם את המוני החזרזירים
של החרדים וש"ס...  |  25/07/11 07:36
2
הכפר עיסאוויה ועוינותו
ולדמיר  |  24/07/11 12:08
3
יש לי פיתרון פשוט
ירושלים02  |  24/07/11 15:57
4
לגרש את האויב הערבי חזרה
לסוריה  |  25/07/11 01:43
5
לא צריך גדר בטחון
אברהם מערב השומרו  |  25/07/11 06:47
6
יש בכלל שילטון בארץ הזו? ל"ת
yoni207  |  25/07/11 06:48
7
איפה מר "אל תגידו לא ידענו"?
מוציקו  |  25/07/11 07:11
8
עוד ידיעה....
אבי גיא  |  25/07/11 08:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מטופל בבית החולים שיבא בתל השומר תובע את המדינה ואת חברת מדטרוניק בע"מ בעקבות השתלת קוצב לב פגום בגופו    בעקבות ההשתלה ספג עשרות מכות חשמל עד שנוטרל קוצב הלב    תובע חצי מיליון שקלים בתוספת קיצבה של 4,000 שקלים לחודש
איציק וולף
השר שטייניץ מעריך כי מחירי הדירות בישראל צפויים לרדת כבר בסוף השנה או בראשית השנה הבאה    מכחיש את הדיווחים על מתיחות בינו לבין ראש הממשלה    "אני יושב עם ראש הממשלה כל יום כמעט ולא הצלחתי להבחין במתיחות הזו. הכל מעורר גיחוך, כל פעם שיש קצת הפגנות ולחץ אז יש מי שמנסה ליצור אווירת מתח וקרע שאינם קיימים"
איציק וולף
כלי התקשורת באירן דיווחו כי המדען חוסל על-ידי רוכב אופנוע    לאחר מספר שעות נטען כי ההרוג כלל אינו מרצה באוניברסיטה אלא סטודנט
אלעד בילו
יאסו גברה הערב על דוד לביא ולירון רמתי בגמר הגדול שנערך בחיפה. הזוכה הצעירה שרה בתחילה את "מישהו הולך תמיד איתי" הידוע בביצועה של עופרה חזה, ולאחר מכן את את "מדברים בשקט" של הפרויקט של עידן רייכל
רועי גלדסטון
הגארד האמריקני/פנמי שכיכב בנתניה לפני שנתיים צפוי לשוב לליגת העל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il