X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במשטרה אמר אולמרט שלא אישר לזקן להאזין בסתר לשיחותיו, אך בבית המשפט אמר שטעה וכי ידע על ההאזנות טוען: חשבתי שחוקרי המשטרה מתייחסים להאזנות סתר ביטחוניות; קורב: ידעת היטב על מה אתה נחקר
▪  ▪  ▪
אהוד אולמרט ושולה זקן. הביע הפתעה ואכזבה [צילום: פלאש 90]

אהוד אולמרט שב ואומר, כי לא אמר אמת בחקירתו במשטרה בנוגע לחשד ששולה זקן האזינה בסתר לשיחות בלשכתו. לדברי אולמרט (א', 24.7.11), כאשר שאלו אותו החוקרים על האזנות סתר, הוא סבר שמדובר בהאזנות בתחום הביטחוני בהן עסק כראש הממשלה, ולכן אמר שמעולם לא אישר לזקן האזנות כאלו.
התובע, עו"ד אורי קורב, טען שדבריו של אולמרט במשטרה היו אמת ושבבית המשפט הוא מסר גירסה כוזבת - לפיה ידע שזקן מאזינה לשיחותיו - במטרה להגן עליה לאור היחסים ביניהם. אולמרט דחה את הדברים מכל וכל. קורב הראה, כי החוקרים אמרו לאולמרט במפורש שמדובר בתקופת התמ"ת, ולא כאשר כיהן כראש ממשלה והוסמך לאשר האזנות סתר ביטחוניות. אולמרט השיב, כי החוקרים הטעו אותו כאשר לא אמרו שאינו חשוד בנושא, וכי לא עלה בדעתו שהכוונה היא לאותן האזנות להן היה מודע.
קורב הקריא קטעים נוספים מחקירתו של אולמרט במשטרה וטען, כי הוא הבין היטב שמדובר בהאזנות סתר של פקידות לשכתו לשיחותיו, וכי הוא אף הביע את הפתעתו ואכזבתו ממה שנאמר לו. אולמרט השיב: "אני יודע באיזה מצב הייתי כאשר נחקרתי וכל הטענות הטכניות לא רלוונטיות", ולכן סבר שהוא חשוד בדבר-מה הקשור להאזנות סתר. "אני חושב שגרמתי עוול במקרה הזה", הוסיף אולמרט.
קורב: "אתה עומד כאן עכשיו ומעיד אי-אמת, כשם שעשית בחקירה הראשית, כאשר אז באת מהבית עם החלטה שלא לומר אמת". אולמרט: "אתה אומר לי כבר 12 ימים בערך שש פעמים ביום שהחלטתי להגיד אי-אמת, ואני מצרף את זה לרשימה. זה חסר שחר". קורב: "מה שאתה עושה עכשיו זו דוגמה למה שאתה עושה לאורך החקירה. אני מצפה שתתקן את עצמך ותחזור בך, אבל אני מבין שזה לא יקרה". אולמרט: "אני לא אגיד לך מה אני חושב על מה שאתה עושה בימים האלה".
ארד לאולמרט: אמרתי לאדוני, בלי תארים
לדברי קורב, כעבור חצי שנה (בפברואר 2009) ביקש אולמרט לתקן באוזני החוקרים את גרסתו בנושא ההאזנות, אך גם אז לא אמר שחשב שמדובר בהאזנות סתר ביטחוניות, אלא רק שאינו סבור שאם פקידות לשכתו האזינו לשיחותיו - אין בכך הפרת אמונים. אולמרט השיב, כי היה אז ראש הממשלה ולא התכונן לחקירות וגם לא קרא את חומרי החקירה, ולכן חשב שמדובר בהאזנות ביטחוניות. "אצל תובע שעומד ביהירות שהתובע הזה עומד וטוען את מה שהוא טוען, אין שום בעיה", אמר. הנשיאה מוסיה ארד התערבה: "אמרתי לאדוני: בלי תארים. תענה את מה שיש לך לענות". אולמרט: "אין לי מה להוסיף על מה שאמרתי".
אולמרט אישר, כי מעולם לא אמר לעובדות לשכתו שלא להאזין לשיחה ספציפית. קורב טען שהדבר אינו סביר, כי תמיד ישנן שיחות שלא היה רוצה שיאזינו להן - אם מדובר בעובדים אחרים או בנושאים רגישים. אולמרט השיב: "מעולם לא דיברתי עם עובד אחד על עובד אחר בצורה שלא רציתי שיאזינו לה. אם חשבתי שיש צורך לדבר על עניין אישי שנוגע למישהו, הלשכות שלנו לא היו רחוקות. זה נוהל שהיה קיים עוד קודם לכן [מתקופת טדי קולק - א.ל.] בנוגע להאזנות לשיחות עבודה, ולא הייתה לי סיבה לחשוב שזה מתנהל אחרת".
בחקירתו במשטרה אמר אולמרט, כי לא זכור לו שאישר להאזין לשיחותיו. קורב טען, כי אפילו זקן לא טענה שקיבלה אישור גורף להאזין לשיחות. אולמרט השיב, כי אמר למזכירותיו להפעיל את כפתור ה"השתק" כאשר הן מאזינות, כדי שהצד השני לא ישמע אותן, ומכאן שידע על ההאזנות. באוגוסט 2008 אמר החוקר לאולמרט: "בנות הלשכה האזינו לך בסתר", ואולמרט השיב: "כן, חד וחלק". כאשר ציטט קורב קטע זה מהחקירה, שב אולמרט וטען שמחשבתו הייתה על התחום הביטחוני.
האזינו לשיחות עם נתניהו, דנקנר ויחזקאל
קורב שאל האם אולמרט אישר להאזין לבנימין נתניהו, עובד יחזקאל ודנקנר (לא נאמר מי מבני המשפחה), ואולמרט השיב שהוא שומע לראשונה על האזנות כאלו. קורב ציטט את אחת מפקידות הלשכה אשר העידה, כי אולמרט היה מפטר אותה אילו היה יודע על ההאזנות. אולמרט השיב: "אני מעדיף לא לבטא את דעתי על הסיטואציה בה נשאלו המזכירות". קורב הקריא עדויות נוספות של בנות הלשכה בדבר הסתרת ההאזנות מאולמרט, והלה השיב שמדובר בציטוטים חלקיים ובפרשנות של קורב. עוד אמר, כי לא כל מה שהתיר לזקן או הינחה אותה, נאמר גם ליתר עובדות הלשכה.
קורב הקריא לאולמרט קטעים מעדותו של מזכיר הממשלה לשעבר, עובד יחזקאל, לפיהם לא הייתה פרקטיקה של האזנות לשיחותיו. אולמרט טען, שיחזקאל ידע על כך שיש נוהל של האזנות. "הוא היה בוס גדול מאוד, ובמסגרת התפקיד שהוא מילא, הוא היה מעורב מאוד בהוויית המשרד. מה שאני תיארתי זה התיאור האמיתי והמדויק של מידת הידיעה שלו בדברים האלה", הוסיף. "לצערי היו פערים בין המציאות לבין מה שעובַד הציג כאן, בזה ובעוד כמה סוגיות. הייתה לי הערכה רבה כלפיו, ולא במקרה קידמתי אותו יותר כל עובֵד אחר מהקבוצה הקטנה שהלכה אתי לכל אורך הדרך".
קורב הקריא מתגובתו של אולמרט לאישום נגד זקן בנושא ההאזנות, בה רק אמר שככל שהיו האזנות - הן נעשו על-מנת לייעל את עבודת לשכתו. קורב שאל מדוע לא אמר אולמרט שאכן היו האזנות והן נעשו באישורו, ואולמרט השיב שזהו ניסוח של פרקליטיו.

תאריך:  24/07/2011   |   עודכן:  24/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התובע לאולמרט: אתה עומד כאן ומעיד אי-אמת
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
העץ הולך ונהיה יותר גבוה אודי. ל"ת
עליזה  |  24/07/11 12:38
2
....ושקרן פאתולוגי הז היה ראש
הממשלה  |  24/07/11 12:46
 
- ולכן לא נשכח ולא נסלח
ניסימיקו  |  24/07/11 14:15
3
וכשטען בחקירה שלא קיבל מעטפות
אברהם2  |  24/07/11 12:56
4
פרקליט המדינה נגוע בתצהיר שקר
עידן סובול  |  24/07/11 13:10
5
על בית המשפט לסיים ההצגה הזו
מדריך נוער  |  24/07/11 21:31
6
מושחת ושרלטן שלא מתבייש לשקר ש
תושב כ"ט בנובמבר  |  24/07/11 21:38
7
עוקץ ומנכלל בלי חשבון
זיגי מירושלים  |  25/07/11 10:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר צפוי להעיד על פרשות ראשונטורס ומרכז ההשקעות    ההגנה תבקש לשמוע בדלתיים סגורות את עדויותיהם של שני תורמים מרכזיים שסייעו לאולמרט
איציק וולף
גורמים בלשכת ראש הממשלה הודיעו כי ראש הממשלה מתכוון להיפגש עם נציגי מחאת הדיור    שר האוצר מכחיש את הדיווחים על מתיחות בינו לבין ראש הממשלה    11 מן המפגינים שנעצרו אמש יובאו להארכת מעצר
איתמר לוין
תושבים מכפר עיסאוויה, השוכן בסמוך לבית החולים שעל הר הצופים, זורקים רימוני גז והלם, יורים זיקוקים ומיידים בקבוקי תבערה    מנכ"ל ביה"ח: המשטרה לבדה לא יכולה לתת את הפתרון
איציק וולף
מטופל בבית החולים שיבא בתל השומר תובע את המדינה ואת חברת מדטרוניק בע"מ בעקבות השתלת קוצב לב פגום בגופו    בעקבות ההשתלה ספג עשרות מכות חשמל עד שנוטרל קוצב הלב    תובע חצי מיליון שקלים בתוספת קיצבה של 4,000 שקלים לחודש
איציק וולף
השר שטייניץ מעריך כי מחירי הדירות בישראל צפויים לרדת כבר בסוף השנה או בראשית השנה הבאה    מכחיש את הדיווחים על מתיחות בינו לבין ראש הממשלה    "אני יושב עם ראש הממשלה כל יום כמעט ולא הצלחתי להבחין במתיחות הזו. הכל מעורר גיחוך, כל פעם שיש קצת הפגנות ולחץ אז יש מי שמנסה ליצור אווירת מתח וקרע שאינם קיימים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il