X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כתוצאה מהעמדת הערבויות, הודיעה היום חברת הדירוג מידרוג על העלאת דירוג החוב לחברה בדרגה אחת מ-Aa3 ל-Aa2
▪  ▪  ▪
מעמידה ערבויות. אריסון [צילום: יח"צ]

שרי אריסון העמידה ערבויות בנקאיות בלתי חוזרות בהיקף של כ-500 מיליון שקל להבטחת ההתחייבויות של חברת אריסון החזקות לבעלי האג"ח. אריסון החזקות היא החברה באמצעותה מחזיקה אריסון במניות גרעין השליטה (20.16%) בבנק הפועלים.
כתוצאה מהעמדת הערבויות, חברת הדירוג מידרוג המדרגת את האג"ח הפרטיות של אריסון החזקות, הודיעה היום (א') על העלאת דירוג החוב בדרגה אחת מ-Aa3 עם אופק יציב ל-Aa2 עם אופק דירוג יציב.
כתוצאה מהעלאת הדירוג, תפחת הריבית המשולמת לבעלי האג"ח הפרטיות מ-6.89% צמוד מדד ל-4.9% צמוד מדד. מכיוון שמדובר בסדרת אג"ח שהיקפה נכון להיום 1.5 מיליארד שקל, הרי שמדובר בחיסכון שנתי של כ-29 מיליון שקל בתשלומי הריבית, או חיסכון של כ-140 מיליון שקל עד סוף חיי האג"ח, בהנחה שדירוג החוב לא יופחת.
בעבר בחנו באריסון החזקות אפשרות אחרת, והיא רישום האג"ח למסחר. על-פי תנאי שטר הנאמנות, בפני אריסון החזקות עמדה האפשרות לרשום את האג"ח הפרטיות למסחר בבורסה - מהלך שהיה מוביל להפחתת הריבית ל-4.65%. אפשרות זו הייתה מפחיתה עוד יותר בהוצאות המימון של החברה, וחוסכת 33 מיליון שקל בתשלומי הריבית השנתיים, או חסכון של 158 מיליון שקל עד סוף חיי האג"ח. ככל הנראה באריסון החזקות העדיפו שלא לבחור באפשרות זו של רישום האג"ח למסחר, על-מנת שלא לפגוע במערכת היחסים עם הגופים המוסדיים, למרות שעל-פי הערכות שונות החברה החלה בעבר בהליך של הכנת תשקיף לקראת רישום האג"ח למסחר.
את האג"ח הפרטיות (הנסחרות ברצף מוסדיים) בהיקף של 1.3 מיליארד שקל ע.נ. (או כ-1.5 מיליארד שקל בתוספת הצמדה למדד) הנפיקה אריסון החזקות במרץ 2007, והן אמורות להיפרע בחמישה תשלומים שנתיים שווים החל מדצמבר 2014.
בדוח הדירוג ציינה מידרוג כי "מטרת העמדת הערבות הינה לשפר את רמת המינוף של החברה, כפי שהיא נמדדת ביחס בין החוב הפיננסי נטו של החברה לבין שווי ההשקעה של החברה בבנק הפועלים, להבטיח רמת נזילות מסוימת וכן להבטיח ביצוע התשלומים המגיעים מהחברה לתשלום חובותיה הפיננסיים".
חברת אריסון הינה חברת החזקות בבעלות פרטית של שרי אריסון. מלבד החזקה בבנק הפועלים (20.16%) בשווי שוק של 4.7 מיליארד שקל, מחזיקה החברה מזומנים ושווי מזומנים. בצד ההתחייבויות לחברה - ההתחייבות האמורה לבעלי האג"ח וכן חוב בהיקף של כ-800 מיליון שקל לבנקים לאומי , דיסקונט , מזרחי והבינלאומי , לחברה אין חוב לבנק הפועלים. על-פי דוח הדירוג, היקף החוב הפיננסי נטו מהווה 29% משווי הנכסים של החברה, בתוספת הערבות הבנקאית שהועמדה - לעומת יחס של 40% ערב העמדת הערבות.

תאריך:  24/07/2011   |   עודכן:  24/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אריסון העמידה ערבויות בהיקף של 500 מיליון שקל לבעלי האג"ח
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עובדה, שאפשר גם אחרת
עזרי  |  24/07/11 18:31
2
הטיקונית רוצה למצוא חן בעינינו
מימהמו  |  24/07/11 19:28
3
חובות יש להחזיר-נקודה. !!!!!!!
יהושע קוצינסקי  |  24/07/11 19:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מכתב ששלח יואש צידון לאולמרט בנושא פרויקט נבטים, הועבר בפקס של שולה זקן למשרדו של אורי מסר - שייצג יזם מתחרה    אולמרט: התביעה מנהלת נגדי מסע באופן בלתי נסבל
מערכת אתר ערוץ הספורט
גמר הקופה: התכולים בפעם ה-15 או הבחורים של מרטינו עם גביע שלישי?
איתמר לוין
נדחה ערעורם של מרידור ובגין על ההחלטה לתמוך בהצעת החוק, אשר תאפשר למנות בשנה הבאה את אשר גרוניס לנשיא בית המשפט העליון    ההצעה: כהונה מינימלית של שנתיים לנשיא - במקום שלוש שנים כיום
יואב יצחק
סערה ברשות השידור בעקבות החשיפה ב-News1    עשרות עיתונאים שהאזינו להקלטת דבריו של האיש עם הפאה קובעים: האיש שהופיע עם פאה והשמיץ את רשות השידור הוא אריה שקד    אריה שקד נמנע מלהגיע למשרדי קול ישראל
יפעת גדות
הממונה על התקינה פנה במכתב ל-250 ראשי רשויות מקומיות בישראל וקרא לעשות את כל הנדרש על-מנת לצמצם את התופעה    אזהרת הממונה על התקינה - על-רקע מידע שהתקבל מארגון CPSC (הוועדה לבטיחות מוצרי צריכה) בארה"ב    קורא לכלל הציבור להימנע מלשחק בכדורים "הליכה על המים" ולתשומת ליבם של ההורים לילדים לסכנה במשחקים אלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il