X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש קבע, כי תליית תמונתו ופרטיו של העובד בשער המפעל של החברה הבורסאית, היה לשון הרע החברה טענה שהדבר נועד למנוע כניסת מי שאינם מורשים; ביהמ"ש: ניתן היה להשיג זאת בדרכים אחרות
▪  ▪  ▪
נוצרה קונוטציה שלילית

קבוצת סקופ מתכות תשלם 35,000 שקל לעובד לשעבר בשל לשון הרע. כך קבע (18.7.11) שופט בית משפט השלום בראשון לציון, אורן שוורץ.
סקופ, העוסקת באספקת מוצרי מתכת ובעלת מפעלים בארץ ובחו"ל, נמצאת בשליטת היו"ר שמואל שילה (36%) וקרן פימי (30%). היא נסחרת בבורסה בשווי שוק של 390 מיליון שקל, ובשנת 2010 הסתכמו הכנסותיה ב-972 מיליון שקל, והרווח הנקי - ב-17 מיליון שקל.
את התביעה הגיש לותן מינס, אשר פוטר מעבודתו במפעל של סקופ בגדרה במרס 2008, לאחר תשעה חודשי עבודה. עילת התביעה הייתה תמונתו של מינס, בצירוף פרטיו האישיים (שם, מיקום בסקופ, תפקיד, סוג עובד, כתובת פרטית, טלפונים, מספר רכב, תאריך לידה, מספר תעודת הזהות, תחילת עבודה, עבודה בימי שישי וקוד עובד במערכת השכר), אשר נתלתה בביתן הכניסה למפעל, לצידן של תמונות ארבעה עובדים נוספים שפוטרו.
מינס טען, כי הדבר גרם לעלבון קשה לו עצמו ולהטחת דברי גנאי במשפחתו. עד מטעמו סיפר, כי תליית התמונות יצרה חרושת שמועות, כאילו החמישה פוטרו בשל גניבה או מעשה דומה. סקופ טענה, כי מדובר היה באמצעי שנועד למנוע את כניסתם של העובדים לשטח המפעל לאחר שפוטרו, התמונות נראו רק בידי השומרים והיוו כלי עזר לעבודתם.
שוורץ דחה את גירסתה של סקופ. הוא קבע, כי את התמונות - בגודל A4 - ראו מאות בני אדם שנכנסו מדי יום למפעל. לדבריו, את המטרה של מניעת כניסת מי שאינם מורשים למפעל, ניתן היה להשיג באמצעות תמונות קטנות יותר (כמו אלו של מנהלי המפעל, 20 תמונות בעמוד, שניתנו גם הן לשומרים) שיוצבו במקום בו ייראו לעיני השומרים בלבד.
לדברי שוורץ, היה "ברור וצפוי כי תיווצר קונוטציה שלילית לתליית חמש תמונות מובלטות של חמשת העובדים שפוטרו". הוא גם מתח ביקורת על סקופ, אשר העידה מטעמה עובד של חברת שמירה, אשר "הוחתם על תצהיר במשרדי הנתבעת. התרשמתי שהעד הוחתם על תצהיר מן המוכן, כאשר חלק מהמונחים בתצהיר אינם נהירים לו".
מינס תבע פיצוי של 300,000 שקל, אך כאמור שוורץ פסק לו 35,000 שקל בלבד. שוורץ קבע, כי מינס לא הוכיח את טענותיו לפיהן הפרסום השלילי גרם לכך שלא התקבל לעבודה בשני מקומות אחרים. סקופ חויבה גם בתשלום הוצאות בסך 7,500 שקל.

תאריך:  26/07/2011   |   עודכן:  26/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקופ תפצה עובד לשעבר ב-35,000 שקל על לשון הרע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש: השב"ס חייב להתחשב ברגשות משפחת הקורבן; התופעה של הפיכת עבריינים מורשעים בדין לגיבורי תקשורת, מעין "סלבריטאים", פוגעת ברגשות הציבור
איתמר לוין
קובע שאין צורך בקיומו של קשר בין הבנייה הבלתי חוקית לבין האנטנה, וכי גופי התכנון רשאים להביא בחשבון עבירות קודמות בעת בקשה למתן היתר חדש
יפעת גדות
לקראת מזג האוויר ההביל שצפוי השבוע והעלייה החדה בטמפרטורות, מפרסם מד"א הנחיות לציבור על-מנת לצמצם הנזקים האפשריים בגוף מפאת מזג האוויר החריג
איציק וולף
שר האוצר, יובל שטייניץ, טוען כי מאחורי הדיווחים על היוזמה להעבירו מתפקידו עומדים יריבים פוליטיים ואנשי עסקים    "יש יריבות פוליטית, ולא כל הקהילה העסקית מגבה אותי - בגלל ועדת ששינסקי ופעילותי נגד הריכוזיות במשק"
מערכת אתר ערוץ הספורט
העברות: 2 הקבוצות מבירת איטליה ממשיכות במסע הרכש. גויאן לגלזגו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il