X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במשרד הבריאות יש הסבורים כי האחריות לטיפול בבעיות גופניות שונות, שנגרמו מהפרעות אכילה, היא של קופות-החולים קושי זה עלול לגרום במקרים מסוימים לעמימות בנוגע לכללי הזכאות לקבלת השירותים ולהשפיע על האפשרות לממש את הזכות לטיפול
▪  ▪  ▪
מי אחראי? [צילום: פלאש 90]

הפתרון להפרעות אכילה, שניתן כיום במסגרת אשפוז בבתי-החולים - העלאת משקל הגוף ושחרור החולה מבית-החולים כאשר אין עוד סכנה מיידית לחיים - הוא פתרון חלקי בלבד, ואינו מקדם את הטיפול בהפרעות אכילה. כך על-פי נתונים שהוגשו לקראת הדיון מחר בוועדה לקידום מעמד האישה.
במשרד הבריאות יש הסבורים כי האחריות לטיפול בבעיות גופניות שונות, שנגרמו מהפרעות אכילה בעלות אבחון פסיכיאטרי, היא של קופות-החולים. קושי זה עלול לגרום במקרים מסוימים לעמימות בנוגע לכללי הזכאות לקבלת השירותים ולהשפיע על האפשרות לממש את הזכות לטיפול.
בכנסת ה-17, הניחה הממשלה על שולחן הכנסת את הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון מס' 41) (בריאות הנפש), התשס"ז-2007. הצעה זו עברה בקריאה ראשונה ביולי 2007, והועברה לדיון בוועדת משנה שהקימה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת לטיפול בה. בכנסת הנוכחית הוחל עליה דין רציפות וכיום ההצעה מצויה בהכנה לקריאה השנייה והשלישית בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות.
כיום בישראל יש מרכז ייעודי אחד בלבד לטיפול בהפרעות אכילה - בבית-החולים ע"ש שיבא בתל-השומר. כ-60% מכלל האשפוזים במרכז הם אשפוזים חוזרים. במחלקה לטיפול בקטינים הסובלים מהפרעות אכילה יש 20 מיטות אשפוז, וגם שם יש, באופן קבוע, רשימת המתנה; כמו לגבי הבגירים, גם תקופת ההמתנה של קטינים היא בלתי סבירה ולעתים נמשכת חודשים מספר. מטופלים ובני משפחותיהם נאלצים להשקיע מאמצים רבים כדי להגיע לשם לטיפול או לליווי, מכל אזורי הארץ.
מרכז ייעודי נוסף אמור להיפתח בספטמבר 2011 בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע לקטינים בלבד. במרכז יפעל צוות רב-תחומי אשר יכלול גם אנשי הצוות מומחים בתחום בריאות הנפש וגם מומחים בתחומים פרא-רפואיים: רופאים פסיכיאטריים, פסיכולוגים, עובדות סוציאליות, מרפאה בעיסוק, דיאטניות, אנשי צוות סיעודי ומדריכים חברתיים.
בנוסף למסגרות ייעודיות לטיפול בהפרעות אכילה שצוינו לעיל, במחלקות פסיכיאטריות בבתי-החולים הכלליים ברחבי הארץ ישנן מספר מיטות אשפוז מלא ועמדות טיפול יום לטיפול בהפרעות אלו: בצפון בבית החולים זיו עשר עמדות טיפול יום לקטינים ובבית החולים רמב"ם בחיפה עשר עמדות טיפול יום לבגירים; באזור ירושלים בבית החולים הדסה עין כרם ישנן חמש מיטות אשפוז מלא ושלוש מיטות אשפוז יום לקטינים; באזור המרכז, בבית החולים אסף הרופא ישנן עשר עמדות טיפול יום בקטינים ובמרכז רפואי "רעות" עשרים עמדות כאלו לבגירים. כ-9% מכלל המיטות באשפוז פסיכיאטרי מיועדות לטיפול בהפרעות אכילה.
כיום פועלים בישראל שני הוסטלים שיקומיים (בתים שיקומיים) בקהילה לטיפול בהפרעות אכילה. הבתים הוקמו לפני כמה שנים (לפני ארבע שנים הוקם הוסטל במחוז מרכז, בהוד-השרון, ולפני כשנתיים הוקם הוסטל בצפון, ברמת-ישי) כדי לתת מענה שיקומי לצעירים (בני 35-18) הלוקים בהפרעות אכילה, מצויים לאחר תקופת אשפוז וזקוקים לשיקום. המטופלים בבית השיקומי במרכז הארץ יוצאים מההוסטל, עובדים ולעתים לומדים, ואף רשאים לאכול ארוחות מסוימות בבית.
במסגרת השירותים של קופות-החולים, הלוקים בהפרעות אכילה יכולים לקבל טיפול של פסיכיאטרים, פסיכולוגים ודיאטנים שעובדים בהסדר עם הקופות. ב"מכבי שירותי בריאות" מציינים כי שירותים הניתנים במסגרת הקופה אינם מספקים והמטופלים נופלים בין הכיסאות ונאלצים לפנות באופן פרטי לנותני שירותים - לעתים אנשים שאינם מקצועיים - ועל כן נגרמים להם נזקים אחרים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  26/07/2011   |   עודכן:  26/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסובלים מהפרעות אכילה אינם מקבלים טיפול הולם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם בשניידר פ"ת מחלקה ייעודית ל"ת
לילדים  |  26/07/11 14:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור דטל
לפי התוכנית, מורים יקבלו תוספת שכר של 20%-75%, בהתאם למרחק ביה"ס מאזור המרכז
איתמר לוין
ביהמ"ש קבע, כי תליית תמונתו ופרטיו של העובד בשער המפעל של החברה הבורסאית, היה לשון הרע    החברה טענה שהדבר נועד למנוע כניסת מי שאינם מורשים; ביהמ"ש: ניתן היה להשיג זאת בדרכים אחרות
איתמר לוין
ביהמ"ש: השב"ס חייב להתחשב ברגשות משפחת הקורבן; התופעה של הפיכת עבריינים מורשעים בדין לגיבורי תקשורת, מעין "סלבריטאים", פוגעת ברגשות הציבור
איתמר לוין
קובע שאין צורך בקיומו של קשר בין הבנייה הבלתי חוקית לבין האנטנה, וכי גופי התכנון רשאים להביא בחשבון עבירות קודמות בעת בקשה למתן היתר חדש
יפעת גדות
לקראת מזג האוויר ההביל שצפוי השבוע והעלייה החדה בטמפרטורות, מפרסם מד"א הנחיות לציבור על-מנת לצמצם הנזקים האפשריים בגוף מפאת מזג האוויר החריג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il