X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרויקט אונסק"ו-לוריאל "למען נשים במדע" - מיזם רב-לאומי לקידום מדעניות צעירות, הפועל מזה 13 שנה, מציע למדעניות צעירות תמיכה משמעותית במחקר והזדמנות להכרה ישראלית ועולמית השנה נבחרו המדעניות ד"ר נעמה גבע-זטורסקי ממכון ויצמן וד"ר עדי שטרן מאוניברסיטת ת"א לכלות הפרס הישראליות
▪  ▪  ▪
מימין לשמאל: הזוכות ד"ר עדי שטרן, ד"ר נעמה גבע-זטורסקי ורייזי גרודה-זוסמן
[צילום: לם וליץ סטודיו]
הזוכות עם נאווה רביד, מנכ"ל לוריאל ישראל
[צילום: לם וליץ סטודיו]

גד פרופר, יו"ר לוריאל ישראל, מברך את הזוכות
[צילום: לם וליץ סטודיו]

אמש (ב', 25.7.11) נערך הטקס השנתי להענקת פרסי אונסק"ו-לוריאל "למען נשים במדע" - ישראל 2011, במעמד כלת פרס ישראל פרופ' רות ארנון, חברת הכנסת ויו"ר שדולת הבריאות בכנסת ד"ר רחל אדטו ומכובדים רבים נוספים.
הוועד הישראלי לאונסק"ו ולוריאל ישראל משתפים פעולה מזה שנים לצורך קידום מדעניות צעירות בישראל, בהמשך לשיתוף פעולה עולמי נרחב בין לוריאל העולמית ואונסק"ו "למען נשים במדע". שותפות זו, שנוצרה בשנת 1998, נועדה להכיר בתרומתן של מדעניות בולטות לקדמה המדעית ולעודד את שיתופן של נשים במחקר המדעי.
כלות הפרס לשנת 2011
  • ד"ר נעמה גבע-זטורסקי ממכון ויצמן, על מחקרה בתחום חקר הסרטן ועל תפקודם של החיידקים הטובים בגוף.
  • ד"ר עדי שטרן מאוניברסיטת ת"א, על מחקרה בתחום "וירולוגיה חישובית" - חקר וירוסים בעזרת מחשבים. מחקרה עוסק ב"קפיצה" של וירוסים מבעלי חיים לבני אדם.
  • פרס מיוחד מוענק לסטודנטית רייזי גרודה-זוסמן מהאוניברסיטה העברית, על מחקרה העוסק בהבנת תפקוד תאי ההרג הטבעיים במחלות חסר חיסוניות על-רקע גנטי.
המדעניות זוכות בפרס כספי בסך 50,000 שקל כל אחת, וכן תהיינה המועמדות הישראליות לפרס אונסק"ו-לוריאל "למען נשים במדע" העולמי 2011. מענק מיוחד בסך 30,000 שקל מוענק לסטודנטית רייזי גרודה-זוסמן.
חבר השופטות הישראלי שבחר את המועמדות הישראליות לתמיכה במחקר ולהכרה בינלאומית, מורכב ממדעניות ישראליות בכירות ובעלות שם עולמי: יו"ר חבר השופטים היא פרופ' רות ארנון כלת פרס ישראל, מכון ויצמן. חבר השופטות מורכב מפרופ' עדה יונת, כלת פרס "נובל" ופרס ישראל, מכון ויצמן; פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון; פרופ' חגית ירון-מסר, נשיאת האוניברסיטה הפתוחה ופרופ' אפרת לוי-להד, ראש המחלקה לרפואה גנטית במרכז הרפואי שערי צדק.
יצוין כי בשנת 2008, עוד בטרם זכתה בפרס "נובל", הפכה פרופ' יונת להיות הישראלית הראשונה הזוכה בפרס לוריאל-אונסק"ו "למען נשים במדע".
שר המדע והטכנולוגיה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, שלח את ברכתו וציין: "הלב מתמלא גאווה נוכח שלוש החוליות החדשות בשרשרת המפוארת של נשים ישראליות במדע אשר מתגבשת לנגד עינינו בשנים האחרונות. שלוש הזוכות בפרס היוקרתי מתווספות לרשימה מכובדת מאוד של מדעניות דגולות ומעמידה את ישראל גם בתחום זה כפורצת דרך ומובילה בעולם".
חברת הכנסת ד"ר רחל אדטו, יו"ר שדולת הבריאות, אמרה בטקס: "אני מגיעה מהצעדה של רופאים, הצועדים בדרכם לירושלים להגיע לראש הממשלה. יש הקבלה בין מערכת הבריאות שהיא מערכת מפוארת אבל המדינה לא התייחסה אליה, לבין התחום המדעי בישראל, שגם הוא אף פעם לא עמד בראש סדר העדיפויות הלאומי. אני מאמינה כל חיי בכוחן של הנשים, ויודעת שהשילוב בין נשים למדע הוא שילוב מנצח".
פרופ' רות ארנון, יו"ר חבר השופטות, אמרה בטקס: "אנו חבר השופטות, יחד עם אונסק"ו ולוריאל, בחרנו להעניק פרסים למדעניות דווקא בשלב בו הן מסיימות את הדוקטורט ויוצאות לפוסט דוקטורט. כיום יש הסכמה עולמית שזהו השלב המכריע, שאותו קשה לנשים לעבור - היציאה לפוסט דוקטורט במעבדה מעולה בעולם. חשבנו שעל-ידי עידוד הנשים להתגבר על המחסום ולצאת לפוסט דוקטורט, נוכל לסייע להן להתקדם ולהתפתח".

תאריך:  26/07/2011   |   עודכן:  26/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדעניות ישראליות זכו במלגות "למען נשים במדע"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוענת שיש להמשיך את איסור הפרסום שהחל במחוזי, שכן אין כל אפשרות לקיים את הדיון בפומבי, לנוכח איסור הפרסום שעודנו חל על שמות המתלוננות ועל מוצגים ופרוטוקולים
עופר וולפסון, איציק וולף
ראש הממשלה הכריז במסיבת עיתונאים כי ממשלתו תביא לשיווק יותר קרקעות ותסיר חסמים ביורוקרטיים שגרמו למחסור בדירות למגורים    הודיע על שורת הטבות לזוגות צעירים, לחיילים משוחררים, לסטודנטים ולחסרי דיור    החסמים יוסרו באמצעות חוק הוד"לים, שיאפשר אישור בנייה בהליך מקוצר, ורפורמה במינהל מקרקעי ישראל    "מצוקת הדיור בישראל היא מצוקה אמיתית ולא משהו שמישהו מפברק ולא בעיה מלאכותית"
אלעזר לוין
בדיקת News1 מגלה: עיקרי התוכנית הם מיחזור סחורה משומשת או נקיטת אמצעים שאי-אפשר להפעילם בשטח
איתמר לוין
הסדר עם נציבת מס הכנסה לשעבר: תודה בכך שייצגה לקוחות של אביגדור יצחקי מול מי שהיה סגנה, לא תורשע ותבצע שירות לתועלת הציבור
יפעת גדות
הסיבה המובילה לתמותה בקרב כלל אוכלוסיית הילדים היא מעורבות בתאונות דרכים    ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים ימסור היום נתונים על בטיחות ילדים בחברה הערבית לוועדה לזכויות הילד בכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il