X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קיבל עתירה נגד החלטת הוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים, אשר דחתה על הסף בקשה של בני זוג לפתוח בהליך בנימוק שהם כבר הורים לשלושה ילדים
▪  ▪  ▪
פונדקאית יולדת [צילום: AP]

מספר הילדים של בני זוג אינו יכול להוות שיקול מכריע לדחייה על הסף של בקשתם לאשר הליך פונדקאות. כך קובע (ג', 26.7.11) בית המשפט העליון.
לעותרים שלושה ילדים ביולוגיים, אך בשל סיבוכים רפואיים לא יכולה האישה להרות שוב ובני הזוג ביקשו להתחיל בהליך של פונדקאות. הוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים, שהוקמה בהתאם לחוק שהסדיר את נושא הפונדקאות, דחתה על הסף את בקשתם בנימוק שמטרת הפונדקאות היא להביא מזור לזוגות חשוכי ילדים. הוועדה אף דחתה את בקשתם לקבל את פרוטוקול הדיון בעניינם, בנימוק שהוא חסוי.
המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אליעזר ריבלין, אומר, כי חוק נשיאת עוברים כבר כולל בתוכו איזון בין הזכויות והאינטרסים השונים העולים בסוגייה מורכבת זו, "ועל כן יש לפעול בהתאם להליכים שנקבעו בו תוך הקפדה יתרה".
ריבלין מוסיף, כי במקרה הנדון "בחינת החלטת הוועדה מעלה כי חבריה סברו שמספר הילדים שיש לבני הזוג מהווה 'שיקול סף', בבחינת אמת מידה חותכת שבכוחה למנוע כליל את האפשרות של פונדקאות. בקשתם של העותרים נדחתה, איפוא, על הסף רק מן הטעם שיש להם כבר שלושה ילדים". הוא קובע, כי הוועדה חייבת לפעול בדל"ת אמותיו של החוק, ולכן היא אינה רשאית להוסיף תנאי סף בנוגע למספר ילדיהם הנוכחי של המבקשים.
"הנה כי כן, בהעדר קביעה ברורה של המחוקק בדבר מספר הילדים שיש בו כדי להוות טעם מספיק לדחיית הבקשה על הסף - חייבת הייתה הוועדה להתכבד ולבחון את עניינם של העותרים בהתאם למתווה שקבע המחוקק. משעמדו העותרים בתנאי הסף, שומה היה על הוועדה לאפשר להם להביא את מכלול החומר הנדרש לפי סעיף 4 לחוק... רק בשלב זה, כשמלוא החומר הרלוונטי מונח לפניה, יכולה הייתה הוועדה לקיים את הדיון הפרטני בעניינם של העותרים", קובע ריבלין. רק בשלב זה, הוא אומר, יכולה הוועדה להביא בחשבון בין היתר את מספר הילדים.
ריבלין מדגיש: "אין אנו קובעים כי השיקול אותו שקלה הוועדה - מספר הילדים שיש לבני הזוג המבקשים להביא לעולם ילד נוסף - הוא שיקול זר. שיקול זה יכול בהחלט להוות שיקול רלוונטי, ועל כן נזכר הוא בכל השלבים שקדמו לחקיקת החוק ובהנחיות הפנימיות. ואולם, הפגם שנפל במקרה שלפנינו אינו בעצם הבאת שיקול זה בחשבון, אלא במשקל היתר שניתן לו (משקל מכריע, תוך התעלמות ממכלול הנתונים) ובשלב המוקדם בו נעשה הדבר (כמבחן סף)".
בשולי החלטתו מוסיף ריבלין: "מן התמונה שנגלתה לעינינו, אגב בירורה של עתירה זו, עולה כי הוועדה לאישור הסכמים עושה, ככלל, את עבודתה במקצועיות, בתבונה וברגישות. בצדק מציינים המשיבים כי ההצלחה שהושגה עד כה ביישומו של החוק מאז נחקק לפני כ-15 שנים והעדר התקלות בהפעלתו, במטריה כה רגישה ומורכבת, נזקפים בין היתר למצויינותה של הוועדה".

תאריך:  26/07/2011   |   עודכן:  26/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ: מספר הילדים אינו שיקול סף בהליך הפונדקאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יו"ר ועדת החוקה מציע להרחיב את האיסור למשך שבוע    הוועדה החלה לדון גם בהצעתו של נחמן שי להגביל לשבוע את תוקפם של צווי איסור פרסום
יפעת גדות
יש לשמור על משקל בריא
עופר וולפסון
מדוח הפיקוח על הבנקים עולה כי ההוצאה החודשית הממוצעת של משקי הבית על עמלות העו"ש בחמשת הבנקים הגדולים הסתכמה ב-15 שקל    הבנק הזול ביותר בעמלות, בפער משמעותי, הוא בנק יהב    היקר ביותר מבין הגדולים - הבינלאומי
יפעת גדות
המטוס הופל על-ידי שני מטוסי חיל האוויר הבולגרי ועלה באש    58 נוסעים ואנשי צוות נספו
ד"ר דניאל פקס, רופא ילדים מאוהיו, אחד מהעולים במטוס: "אני מאוד מודאג ממאבק הרופאים שמתחולל בארץ ומקווה שהוא ייפתר בקרוב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il