X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"הועדות המחוזיות יעילות - לשם מה יש להקים עוד שש?" תוכניות מאושרות לבניית 120 אלף דירות תקועות בעיריות קבלנים: אין חדש בתוכנית, ובניה זולה תקועה בעיריות שמאי מזהיר: הוזלת המגרשים תביא לכך שהבנקים ידרשו מהקבלנים הון עצמי מוגדל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"אין צורך בחוק הוד"לים". כך אמר (26.7.11) מתכנן הערים דוד כנפו. הוא ציין כי בישראל פועלות כיום ביעילות שש ועדות מחוזיות לתכנון ולבנייה. הוא אינו מבין לשם מה יש צורך להקים שש ועדות משנה ליד שש הועידות המחוזיות, כפי שמציע עיקרו של החוק. "הקמת הועדות החדשות", אמר, "תעכב את הליכי האישור בכמה חודשים, ופירושה עוד ביורוקרטיה ועוד כוח אדם".
כנפו אמר את הדברים בתגובה להודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי חוק הוד"לים, האמור להיות מאושר בשבוע הבא בכנסת, יקצר הליכים ויביא לבניית 50 אלף דירות נוספות.
תוכניות לבניית 120,000 דירות בעשרות עיריות ורשויות מקומיות, שאושרו על-ידי הועדות המחוזיות, "תקועות" זה חודשים ושנים ברשויות המקומיות, שאינן מוציאות היתרי בניה.
להלן תגובות נוספות של יזמים ואנשי מקצוע למסיבת העתונאים של ראש הממשלה:
  • שלום שי, מבעלי חברת הבניה דונה, הבונה בערים שונות: אין חדש בהודעת ראש הממשלה ושר השיכון על מכירת קרקע בהנחה של 50 אחוז, תוך קביעת מחיר מירבי לדירות. שיטה זו פועלת כבר כיום בעיקרה במכרזי מחיר למשתכן, שבהם נבנות או אמורות להבנות בקרוב אלפי דירות.
  • עמי בר-משיח, מבעלי חברת אלמוגים, הבונה באזור חיפה והקריות ובאילת: התוכניות לבניית דיור בר-השגה לא ייצאו לפועל, בשל התנגדות הרשויות המקומיות. יש לנו ניסיון בכך: חברתנו פיתחה שיטה יעילה לבניית דירות זולות להשכרה באילת, והפרויקט הצליח. אנחנו מוכנים לבנות דירות זולות גם בערים אחרות. פנינו לכמה עיריות, וקיבלנו תשובה שלילית.
  • יו"ר לשכת השמאים, אהוד דנוס: תוכניתו של ראש הממשלה היא מעט מדי ומאוחר מדי.לא ברור לי, מדוע מציעה הממשלה דירות בשכירות נמוכה רק לסטודנטים. מדוע לא להציע לכל אזרח לשכור דירה בדמי שכירות סבירים?
  • השמאי ארז כהן: הבנקים מקבלים את המגרש כהון עצמי של הקבלנים, ונותנים להם אשראי למימון הבניה. אם הקבלנים יקנו מגרשים בזול, יהיה ערכם הרשום נמוך. הבנקים לא יוכלו להסתפק במגרש כהון עצמי, וידרשו מהקבלן להכניס הון עצמי נוסף במזומן. החמרה זו עלולה לעכב בניה למגורים.
  • עו"ד דוד קוכמן, מזכיר האיחוד החקלאי: לקיבוצים יש עתודות קרקע לבניית 40,000 דירות. המינהל צריך לאשר את בניית הדירות, ואז אפשר יהיה לפתור חלק גדול מהמחסור.
  • שמואל ריפמן, ראש המועצה האיזורית רמת נגב: בדיבורים לא פותרים בעיות. הממשלה חייבת להציע למכירה 5,000 מגרשים לבניה בגליל ובנגב, ב-20% משווים. צריך ליישב בצעירים את הגליל והנגב.

תאריך:  27/07/2011   |   עודכן:  27/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מומחה לתיכנון: אין צורך בחוק הוד"לים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אן חידוש באי צורך בודלי"ם,
בר דרור דוד  |  27/07/11 10:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
האיצטדיון יעבור ציפוי מיוחד. נועם בר: "מקווה שנצליח לחזור לבית העליון"
יפעת גדות
על-פי דוח בטרם סיכוייהם של ילדים המתגוררים בישובים ברמה סוציו אקונומית נמוכה להיפגע ואף למות גדולים בעשרות אחוזים מאלה שגרים בישוב מבוסס
יפעת גדות
הפגינו בירושלים מול מרכז מורשת בגין    טוענים כי משרד החינוך מפלה בין תלמידים אוטיסטים    בשני בתי ספר בארץ לא ילמדו התלמידים עד 15 באוגוסט - כמקובל בבה"ס האחרים לאוטיסטים בישראל, ובניגוד להחלטת בג"צ
יפעת גדות
כ-130 צעירים ממגוון מדינות מסייעים במהלך הקיץ למתמחים ולרופאים בעבודתם הקשה על-ידי התנדבות באמבולנסים ובניידות נט"ן של מד"א
איתמר לוין
יריב לוין וזאב אלקין מציעים שהוועדה תצביע על המועמדים לאחר שימוע פומבי, בו יישאלו על מגוון עמדותיהם    יעקב כץ מציע: בג"ץ לא יוכל לתת צווים מעשיים בנושאים ביטחוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il