X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיכה בר-און מותח ביקורת על כל התוכניות המוצעות להוזלת דירות הפתרונות שלו: לייבא מיד אלפי עובדים ולקצר את לוח הזמנים להתנגדויות והיתרי בנייה בר-און בונה בהרצליה, ברחובות ובמזכרת בתיה
▪  ▪  ▪
מיכה בר-און. חוק הוד''לים - ברכה לבטלה

"כל הפתרונות שמציעים הממשלה, חברי הכנסת והארגונים החברתיים, ובכללם הרחבת תוכנית מחיר למשתכן, לא יוזילו את הדירות". כך טוען הקבלן מיכה בר-און בראיון ל-News1.
הוא דוחה בזה אחר זה, את כל הפתרונות המוצעים, ומציע שני פתרונות משלו: להביא בבת אחת לארץ אלפי עובדים זרים, ולקצר, על-פי חוק, את משך הזמן להתנגדויות ולהיתרי בנייה.
קולו של בר-און הוא של קבלן מן השורה, שבנה ובונה מאות דירות ברחובות, בבת ים ובהרצליה. יש לו קבלות: הוא מצליח לסיים בניית בנייני מגורים ברמה גבוהה תוך 15 חודש, וגם לקצר את לוח הזמנים הפרטי שלו לקבלת התרי בנייה.
בר-און מנתח את כל הפתרונות המוצעים:
  • מכירת מגרשים מוזלים במסגרת מחיר למשתכן: "התוכנית לא תעזור, כי חלק מהיזמים, בעיקר החברות הגדולות, לא יבנו באחוזי רווח נמוכים, כפי שהתוכנית מציעה. מי שיבנה בזול, יוציא לשוק בניינים ברמת בנייה וגימור נמוכים; כבר ראיתי בניינים כאלו! זה עשר שנים שמשרד השיכון מנסה למכור מגרשים כאלו, וההיענות נמוכה. יש לזה סיבה!
  • "בניית 10,000 דירות לסטודנטים: זו תוכנית מעורפלת. מי יבנה? אם ידרשו מהזוכה במכרז להשכיר את הדירות בזול, ייתכן מאוד שפשוט לא יהיו קבלנים שיגשו למכרז - כמו בתוכנית מחיר למשתכן. הממשלה חשבה על הכל, רק לא הביאה בחשבון את הקבלנים, האמורים לבנות את כל הדירות האלו!
  • "העלאת הריבית כדי להקטין את הביקוש: צעד זה של בנק ישראל השיג תוצאה הפוכה. הריבית עלתה לא רק על משכנתאות, אלא גם על אשראי לקבלנים. כשהאשראי מתייקר, הקבלנים לוקחים פחות הלוואות, וממילא בונים פחות!".

"חוק הוד"לים יוביל למעשי סחיטה"

  • חוק הוד"לים: "החוק לא מקצר את הליך ההתנגדויות, ולכן יהיה ברכה לבטלה. התנגדויות יכולות לעכב בנייה לאורך שנים, והן יובילו למעשי סחיטה. בהרצליה, ביקשתי לבנות בניין בן 4 קומות במרכז העיר, ללא חריגים. השכנים גררו אותי לוועדות ערר, ומהר מאוד הבנתי שהם דורשים 50 אלף שקל לאיש, כדי לבטל את ההתנגדות. לא שילמתי, וחיכיתי זמן רב מאוד עד לאישור. כל ידי הוועדות כבולות, כל עוד החוק מאפשר לכל אדם להתנגד. החוק גם אינו אומר דבר לגבי לוח הזמנים להוצאת התרי בנייה".
  • הרפורמה בחוק התכנון והבנייה: "זוהי הצעת חוק שנוסחה לפני שלוש שנים, ועדיין לא אושרה, בגלל סחבת בלתי פוסקת. עד שתאושר, כבר יהיו עקרונות חדשים בעולם התכנון והבנייה, והרפורמה תהיה מיושנת".
  • מס מינואר 2013 על מכירת דירות להשקעה: "רוב הדירות נקנו על-ידי משקיעי חוץ לטווח ארוך, ואין להם עניין למכרן בטווח קצר. לא משנה להם, אם בעוד שנתיים יהיה או לא יהיה מס שבח. אגב - המדובר בדירות יוקרה, שאינן ברות-השגה לזוגות צעירים".
News1: אי-אפשר רק למתוח ביקורת. עליך להציע פתרונות.
בתגובה, מציע בר-און שלושה פתרונות, שלדעתו הם ריאליים, וניתן ליישמם תוך זמן קצר:

פתרונות: ייבוא מיידי, בונוסים לפקידים יעילים, התרים מהירים

  • פועלים: "על הממשלה להתיר לקבלנים ויזמים להביא לארץ אלפי עובדים זרים, מיד. מה שהממשלה אישרה באחרונה הוא להביא אומנם 6,800 עובדים זרים, אבל בהדרגה במשך שלוש שנים. יש להביא אלפים במהירות, תוך זמן קצר, שבועות או חודשים. אני בונה 10,000 מ"ר במזכרת בתיה, וזקוק לעשרות פועלים. פניתי לשירות התעסוקה, והם אישרו לי שניים!".
  • התנגדויות: "יש לתקן מהר את החוק ולקצר את לוח הזמנים. הציבור יוכל להמשיך ולהגיש התנגדויות 60 יום מפרסום התוכנית. אבל החוק החדש יקבע, שיש לקבל או לדחות את ההתנגדות תוך 14 יום. הוועדות חייבות לשבת לפחות פעמיים בשבוע, במקום אחת לשבועיים או לחודש. יש לתגבר את הוועדות בעובדים מקצועיים, ולתת בונוסים - כן כן! - לוועדות שעובדות מהר!".
  • התרי בנייה: "יש לקבוע בחוק, שרשות מקומית חייבת להוציא התר בנייה תוך 90 יום. הביורוקרטיה נוראה. בתל אביב וערים אחרות מחכים שנה וחצי עד שנתיים להיתר".

תאריך:  27/07/2011   |   עודכן:  27/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קבלן: גם "מחיר למשתכן" לא יעזור
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הכרישים מריחים דם
צדוק  |  27/07/11 12:30
2
לא מבין
א.  |  27/07/11 12:43
3
ניתן להוזיל, אך יש לתכנן צעדים
מיכה מ.  |  27/07/11 14:29
4
לא הייתי סומך על נדלניסטים
efis  |  7/08/11 21:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
גורמים ברשות השידור מעריכים כי עורך "יומן" וראש מערכת החדשות של קול ישראל בתל אביב ימונה למנהל הטלוויזיה הישראלית במכרז בעוד כשבועיים
איציק וולף
עיתונאים מקול ישראל בתל אביב הודיעו כי יפרשו מאגודת העיתונאים בתל אביב אם לא תבוטל ההחלטה שהעביר המנכ"ל, יוסי בר מוחא, המאפשרת לעתור לבג"ץ נגד מינויי הבכירים ברשות השידור בטענה כי "מאפיה השתלטה על רשות השידור"    "החברים יפרשו מן האגודה ויעברו לאגודה אחרת או שיהיו עצמאיים"    "לאגודה בתל אביב אין קייס בנושא, תמיד הייתה פוליטיזציה ברשות השידור ואין טעם לעתור אחרי החלטת ועדת האיתור"
איתמר לוין
קובע שהרשעה בעבירה זו מחייבת את המדינה להוכיח שהנאשם ידע בצורה ממשית שהמסמך מזויף, ואין להסתפק בעצימת עיניים או בפזיזות בלבד מצידו
איתמר לוין
נטל לעצמו כשכר טירחה, ללא הסכמת הלקוחה, כמחצית מן הכספים ששילם בן-זוגה    ביהמ"ש: הזמן שחלף, תום ליבו של עוה"ד וההסכמה אליה הגיע לבסוף עם הלקוחה מצדיקים שלא להשעותו בפועל
איתמר לוין
דחה את עתירת אלבר נגד סירובה של רשות שדות התעופה לאפשר לה להפעיל דלפק השכרה בטרמינל 3, לאחר שלא השתתפה במכרז לבחירת חברות השכרת הרכב שיפעלו בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il