X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ההסתדרות הכריז על הצטרפות הארגון למאבק החברתי החל מתחילת השבוע הבא, אך לא פירט אלו צעדים יינקטו דרש מראש הממשלה לזמנו כדי לדון בכל הסוגיות החברתיות "צריכים להתאחד ולהגיד לממשלה 'עד כאן'!"
▪  ▪  ▪
עופר עיני, יו"ר ההסתדרות [צילום: ההסתדרות]

"החל מיום ראשון ההסתדרות תצטרף למאבק החברתי העובר על הארץ בכל האמצעים העומדים לרשותה" - כך אומר (יום ד', 27.7.11) עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיים בבית ארגון העובדים בתל אביב. הוא לא פירט מה הם אותם אמצעים, ואמר שעד יום ראשון יגובשו תוכניות.
"מדובר במחאה מאוד גדולה וכולם אומרים שהמחאה צודקת", אמר עיני. "זהו תסריט ידוע מראש. המדינה החליטה ביום אחד שממדיניות סוציאלית של מדינה שערבה לאזרחיה יהיה שוק קפיטליסטי. יש היום שוק חופשי, שזה אומר יותר ויותר נטל על האזרחים. אם פעם היה מעמד ביניים היום לצערי הוא הולך ונגמר".
"הדבר הכי גרוע לאזרחים במדינה הוא שהם מרגישים שאין להם תקווה. כשאדם מרגיש שאין לו תקווה, הוא נמצא במקום שאין לו מה להפסיד וטוב שבאה המחאה הזאת. צריך להחזיר לעם את המדינה. נפגשתי בחודש האחרון עם שר האוצר, עם שר התמ"ת ועם ראש הממשלה ואמרתי להם 'בואו ביחד ננסה לייצר פתרון אמיתי, פתרון שיהיה כולל'. כשהתחלתי לדבר עדיין לא הייתה מחאה ברחובות ועוד לא היו אוהלים, אבל לצערי לא קיבלנו תשובה חיובית. המחאה יצאה לדרך והיא הולכת וגדלה ולטעמי היא תלך ותגדל עוד אם לא יהיה פתרון", אמר עיני.
הוא הוסיף כי הוא חושב שכל הגורמים, "מהאוהלים ועד המשק, צריכים להתאחד ולהגיד לממשלה 'עד כאן, תחזירו את המדינה לעם'". הוא ציין כי הממשלה היא המרוויחה היחידה מעליות המחירים.
הוא ציין כי הוא מצפה מראש הממשלה בנימין נתניהו לזמן אותו יחד עם הגורמים הרלוונטיים במטרה לגבש פתרון מוסכם שדואג לשכבות החלשות ולסטודטנים, אך בעיקר כאמור למעמד הביניים, "לא רק בנושא הדיור, אלא בכל הנושאים החברתיים שעל הפרק. הדיור הוא רק הקש ששבר את גב הגמל". לדברי עיני, "הפתרון לבעיית הדיור הוא מורכב, אך יש לו פתרונות. אינני מוכן שיקרה לדור שלנו מה שקרה להורים שלנו, שנאלצו לגור בסלאמס".
בתשובה לאחת משאלות הכתבים, הביע עיני תמיכה במאבק הרופאים, אך ציין כי לא יתערב בו בינתיים. "מאבק הרופאים ארוך מידי. אני חושב שראש הממשלה חייב לפתור את זה. אני מכבד את ארגון הרופאים ואני לא אתערב אלא אם כן הם יפנו אליי".
גם הרשויות המקומיות מצטרפות למאבק
מוקדם יותר הבוקר, גם יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, הודיע כי ייתכן שהחל מה-1 באוגוסט הרשויות המקומיות יחזקו את המאבק, ורבים מראשי הערים יגיעו למאהלים ברחבי הארץ. ההחלטה הסופית תתקבל מחר בכינוס חירום של מטה המאבק של מרכז השלטון המקומי שיתקיים בבאר שבע.
ככל הנראה, צפוי מטה המאבק להחליט, כי הרשויות המקומות יקיימו אסיפות הסברה, הפגנות מקומיות ועיצומים שכוללים אי קבלת קהל. כמו-כן, אמר בוחבוט, כי בגלל שהממשלה הפסיקה לשרת את האזרח, השירותים שמקבלים משרדי הממשלה מהרשויות המקומיות ייפגעו.
בוחבוט קורא לחברי הכנסת, בעיקר מסיעות הקואליציה, להתנגד לחוק הוד"לים, שלא כולל לדבריו התייחסות לפתרונות למצוקת הדיור ולדיור בר השגה, ולאמץ את תוכניות הרשויות המקומיות לפתרון.
הסטודנטים ושוכני האוהלים מרוצים
דובר מחאת האוהלים, רועי נוימן, מסר כי "מטה המאבק מברך על הצטרפותם של יו"ר ההסתדרות והמרכז לשלטון המקומי, למחאה החברתית ההולכת וגוברת ולדרישות לצדק חברתי . הקבוצות והגופים
ההולכים ומתרבים שמצטרפים למאבק מראים שהמאבק שהתחלנו הוא מאבק עממי שאינו מובל ע"י שום גוף פוליטי או ממוסד.
גם בקרב מובילי הסטודנטים בירכו על הצטרפותה של הסתדרות העובדים למאבק. הם אמרו כי הם מצפים שארגונים נוספים שמייצגים מגזרים שונים באוכלוסיה יצטרפו למטרה המשותפת של דיור בר השגה.
רן לבנה, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, מסר: "בכל העולם ועדי עובדים נאבקים בעיקר על השכר, ולכן ההחלטה של ההסתדרות בראשות עופר עיני להצטרף למאבק הדיור מעוררת השראה. מדובר בתוספת כוח משמעותית ביותר למאבק.
כפי שנהגנו אתמול, אנו מצפים מכל המגזרים לנטוש את הצרכים הסקטוריאליים שלהם לטובת המאבק לשיפור המצב החברתי ולמען מעמד הביניים במדינה".

תאריך:  27/07/2011   |   עודכן:  27/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיני הכריז: "ההסתדרות תצטרף למאבק החברתי"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עיני וההשבתה
מנדלה משינקין  |  27/07/11 13:51
2
הסתדרות ששדד וחמס את העובדים
ישע  |  27/07/11 14:18
3
עיני וההיסתדרות והשתן
בן יוסף  |  27/07/11 14:52
4
סליחה
יהוידע  |  27/07/11 15:18
5
העכבר ששאג
יונני  |  27/07/11 17:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי ושירלי בר דיין
פסימיות במלאבס לאחר התפוצצות עסקת דלל. היעד: 1.3 מיליון שקלים
יפעת גדות
הן כמות האור המגיעה לפני השטח של כדור הארץ והן ימי החורף מתקצרים ככל שמצפינים או מדרימים מקו המשווה    ככל שכמות האור פוחתת, כך ארובות העין של תושבי האזור גדולות יותר, וכך גם נפח המוח
איציק וולף
בית משפט השלום בתל אביב שלח את החיילת אור לוי ושלושה צעירים ערבים מג'לג'וליה לשלושה עד שישה חודשי עבודות שירות בלבד    זאת למרות שמתח ביקורת על התנהגותם    שרה קרפ: הם היו שותפים לפשע, נתנו להם היום פרס
אלעזר לוין
מיכה בר-און מותח ביקורת על כל התוכניות המוצעות להוזלת דירות    הפתרונות שלו: לייבא מיד אלפי עובדים ולקצר את לוח הזמנים להתנגדויות והיתרי בנייה    בר-און בונה בהרצליה, ברחובות ובמזכרת בתיה
איציק וולף
גורמים ברשות השידור מעריכים כי עורך "יומן" וראש מערכת החדשות של קול ישראל בתל אביב ימונה למנהל הטלוויזיה הישראלית במכרז בעוד כשבועיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il