X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות שרוב הנשאים לא מודעים לכך שנדבקו בווירוס, הם עלולים להעביר אותו, ללא ידיעתם, לאחרים ובכל שלב בחיים הווירוס יכול להתפתח ולגרום למחלתם או למותם
▪  ▪  ▪
מודעות נמוכה [צילום: AP]

כשליש מאוכלוסיית העולם - 2 מיליארד איש - נדבקו באחד מהווירוסים הגורמים למחלת הכבד הפטיטיס, הגורמת למותם של מיליון איש בכל שנה. אלו נתונים שמפרסם ארגון הבריאות העולמי (WHO).
למרות שרוב הנשאים לא מודעים לכך שנדבקו בווירוס, הם עלולים להעביר אותו, ללא ידיעתם, לאחרים, ובכל שלב בחייהם הווירוס יכול להתפתח ולגרום למחלתם או למותם.
מדובר במחלה כרונית, המתפתחת בכל העולם, אך לרוע המזל המודעות אליה נמוכה ביותר, גם בקרב קובעי מדיניות הבריאות, שאינם ערים להיקפה. כך מסר מומחה מטעם הארגון, סטבן ווירסמה, במסיבת עיתונאים שהתקיימה בנושא.
מסיבת העיתונאים ציינה את יום ההפטיטיס העולמי הראשון שהתקיים ביוזמת הארגון, במטרה להעלות את המודעות למחלה הווירלית, המועברת בעיקר דרך מים ומזון מזוהמים, דם, זרע ונוזלים אחרים של הגוף.
המחלה - הנישאת על-ידי חמישה וירוסים עיקריים - גובה מחיר כבד ביותר ממערכות הבריאות והרפואה בכל העולם ועלולה לגרום למגיפות, מאחר שהיא הגורם העיקרי לשחמת הכבד ולסרטן הכבד.
מבין חמשת הווירוסים, המכונים A, B, C, D ו-E, וירוס B הוא הסוג השכיח ביותר ועלול לעבור מאימהות לתינוקות בזמן הלידה או בגיל הילדות, כמו גם דרך מזרקים מזוהמים או שימוש בסמים.
וירוס E, המועבר דרך מים או מזון מזוהמים הוא גורם שכיח להתפרצות המחלה במדינות מתפתחות, אך לאחרונה נראה יותר ויותר גם במדינות מפותחות.
על-פי הארגון, חיסונים יעילים שפותחו כדי להילחם בוירוסים A ו-B יכולים לשמש גם נגד D. חיסון להפטיטיס E פותח אך אינו זמין במידה רבה, ואין עדיין חיסון לסוג C. מסעות תעמולה להעלאת המודעות לחיסונים הצליחו ברובם במדינות רבות, כשכ-180 מבין 193 המדינות החברות ב-WHO, כוללות כעת את החיסון נגד וירוס B במסגרת תוכניות חיסון לתינוקות.
ולמרות זאת, עדיין יש הרבה מה לעשות כדי למנוע או לשלוט במחלה, וחשוב ביותר להבטיח שאנשים שכבר נדבקו ייבדקו ויקבלו טיפול איכותי וללא דיחוי. כך במסמך מטעם הארגון.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  27/07/2011   |   עודכן:  27/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שליש מאוכלוסיית העולם נשאי הפטיטיס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למודעות על הפטיטיס תרמו "גששים
ראספוטין בן מדביד  |  27/07/11 22:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
יו"ר ההסתדרות הכריז על הצטרפות הארגון למאבק החברתי החל מתחילת השבוע הבא, אך לא פירט אלו צעדים יינקטו    דרש מראש הממשלה לזמנו כדי לדון בכל הסוגיות החברתיות    "צריכים להתאחד ולהגיד לממשלה 'עד כאן'!"
מוטי פשכצקי ושירלי בר דיין
פסימיות במלאבס לאחר התפוצצות עסקת דלל. היעד: 1.3 מיליון שקלים
יפעת גדות
הן כמות האור המגיעה לפני השטח של כדור הארץ והן ימי החורף מתקצרים ככל שמצפינים או מדרימים מקו המשווה    ככל שכמות האור פוחתת, כך ארובות העין של תושבי האזור גדולות יותר, וכך גם נפח המוח
איציק וולף
בית משפט השלום בתל אביב שלח את החיילת אור לוי ושלושה צעירים ערבים מג'לג'וליה לשלושה עד שישה חודשי עבודות שירות בלבד    זאת למרות שמתח ביקורת על התנהגותם    שרה קרפ: הם היו שותפים לפשע, נתנו להם היום פרס
אלעזר לוין
מיכה בר-און מותח ביקורת על כל התוכניות המוצעות להוזלת דירות    הפתרונות שלו: לייבא מיד אלפי עובדים ולקצר את לוח הזמנים להתנגדויות והיתרי בנייה    בר-און בונה בהרצליה, ברחובות ובמזכרת בתיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il