X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הקובעת פיצוי נוסף בגובה 11.5% מהפיצוי שנקבע לעסקים שהעתיקו את פעילותם בעקבות תוכנית ההינתקות במסגרת אישור החוק, הוסכם על סוף התביעות בנושא יוזם החוק, ח"כ אלקין: "רגע היסטורי של סגירת סאגת הפגיעה הקשה בכבוד האדם ובזכות הקניין של המפונים"
▪  ▪  ▪
[צילום: דובר צה"ל]

ועדת הכספים אישרה (יום ה', 28.7.11) לקריאה שנייה ושלישית, הצעת חוק שמטרתה להעניק פיצוי נוסף לעסקים, שהעתיקו את פעילותם בעקבות ההינתקות ושהפיצויים והמענקים שקיבלו במסגרת חוק פינוי-פיצוי, אינם מכסים את השקעותיהם, לרבות אלו הנוגעות לעצם העתקתם למקומות חלופיים.
על-פי הצעת החוק, בעלי עסקים שהועתקו, יזכו לפיצוי נוסף בגובה 11.5% מהפיצוי לו זכו בהחלטת ועדות הזכאות שפעלו מתוקף חוק יישום תוכנית ההינתקות מ-2005. בעלי משקים חקלאיים יוכלו לבחור בפיצוי בתוספת קרקע במקום פיצוי כספי. בחישוב הפיצוי, יילקחו בחשבון ההפסדים שנבעו מהעתקת העסקים ובמקרה של משקים חקלאיים, הפסדים הנובעים בין השאר, מהפסקת פעילות בעונות השנה (אובדן עונות). איתור הקרקע כשהדבר יידרש, יהיה באחריות מנהלת תנופה. עוד עוסקת הצעת החוק בפיצוי אגודות ציבוריות על העתקת מבני ציבור.
הצעת החוק היא אחת מתוך מספר הצעות חוק, שנועדו לקדם ולהסדיר את כל תביעות המפונים, לרבות הפיצויים בגין העתקת מגורים ועסקים. כקודמותיה, גם הצעת החוק הנוכחית נוסחה בהתאם לרוח ועדת החקירה הממלכתית בנושא טיפולן של הרשויות המוסמכות במפוני גוש קטיף וצפון השומרון.
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר כי הוא "רואה חשיבות עליונה באישור הצעת החוק ובהגשת מלוא הסיוע למפונים. הסיוע למפונים זו חובה מוסרית". גפני ציין כי פעל רבות לקידום ההצעה ואישורה עוד בטרם יציאת הכנסת לפגרת הקיץ "על-מנת לשים קץ לפגיעה בזכויות הקנייניות של המפונים ולאפשר להם אחרי שש שנים מאז ההינתקות, להתקיים בכבוד במקומות מושבם החדשים".
ח"כ זאב אלקין (ליכוד), שעמד בראש קבוצת ח"כים שיזמה את החוק, אמר כי "מדובר ברגע היסטורי, של סגירת סאגת הפגיעה הקשה בכבוד האדם ובזכות הקניין של מפוני גוש קטיף וצפון השומרון".
הוא ציין עוד, כי הוא "מקווה שלא יהיה עוד צורך, בוועדות חקירה ובקידום חקיקה בעניין כאוב זה". בהתייחסו לקידום החוק ביוזמה פרטית אמר אלקין כי מלכתחילה, מוטב היה לו הדבר היה נעשה בחקיקה ממשלתית, אך בסופו של דבר, העניין קודם באמצעות חקיקה פרטית תוך שילוב ידיים של הקואליציה והאופוזיציה ומאמץ מרוכז של מנהלת תנופה, מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי ונציגי המפונים.
יו"ר ועדת השרים לסיוע למפוני גוש קטיף, השר דניאל הרשקוביץ, אמר כי החלטת ועדת הכספים משלימה למעשה את שורת ההחלטות שקיבלה ועדת השרים לסיוע לאנשי גוש קטיף במטרה לסיים את סבלם.

תאריך:  28/07/2011   |   עודכן:  28/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיצוי נוסף לעסקים שהעתיקו פעילותם בעקבות ההינתקות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
שיפר את השיא בעשירית, ניצח שוב את חברו באליפות העולם בשנחאי
מירב ארד
לחמשת הערוצים הנקלטים היום יתווספו גם הערוצים 24, 9, הטלוויזיה החינוכית וערוצים נוספים
איציק וולף
השופט יצחק עמית העביר את עתירת אגודת העיתונאים בתל אביב נגד מינוי יוני בן מנחם למנכ"ל רשות השידור להרכב שופטים    סירב להוציא צו ארעי או צו ביניים שימנע את המינוי בפועל
עופר וולפסון
ראש הממשלה הסמיך את שר האוצר לפעול מול יו"ר הההסתדרות ושאר הגורמים הרלוונטיים כדי לפעול לפתרון הסוגיות מעוררות המחאה    שטייניץ: "מבחינתי כשעיני מעוניין לדבר אנחנו נדבר"
מירב ארד
אשקלון מצטרפת רשמית למחאת הדיור ומקימה מאהל מחאה ברחוב שדרות בן-גוריון פינת יהדות בריטניה    שולמית מקס, ממארגני המחאה בעיר: קוראים לסדר חברתי חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il