X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אל-קאעידה מאבד גובה מאז שחוסל אוסאמה בין לאדן וגם משום שהוכח ב"אביב הערבי", שניתן לקדם את העולם הערבי בלי אלימות אל-קאעידה 2.0 יהיה מערבי יותר, מפוזר וחסר-צורה, ויפעל באמצעות בעלי דרכון כפול אין לזלזל באימן אלזאווהרי, יורשו של בין לאדן, למרות שטרם הטביע את חותמו על אל-קאעידה
▪  ▪  ▪
ארגון מערבי ברוחו [צילום: AP]

עלול לקום אל-קאעידה 2.0 - הזהיר אדמירל אריק תוֹר אולסון, המפקד היוצא של הכוחות המיוחדים האמריקניים, בהרצאה באספן, קולורדו - והארגון יעסיק את הכוחות המיוחדים בעשור הקרוב.
לדברי אדמירל אולסון, אל-קאעידה מאבד גובה מאז שחוסל אוסאמה בין לאדן וגם משום שהוכח ב"אביב הערבי", שניתן לקדם את העולם הערבי בלי אלימות.
בכך משקף אדמירל אולסון דעה של בכירים אחדים במערכת הביטחון האמריקנית, הסבורים, כי חיסול עוד כמה ממנהיגי הארגון ישים קץ לאל-קאעידה.
אל-קאעידה 2 יהיה ארגון מערבי יותר ברוחו, ומנהיגיו יבינו את הרוח האמריקנית הרבה יותר מאשר האמריקנים יבינו אותם - הזהיר האדמירל. לדבריו, הארגון החדש יהיה מפוזר וחסר-צורה, ויפעל באמצעות בעלי דרכון כפול - מערבי וערבי - ולא באמצעות שוכני מערות. לדוגמה הוא הביא את הארגון של אנוואר אלאוולאקי בתימן, שמשתף פעולה עם גורמי טרור בסומליה ובחצי האי ערב.
אדמירל אולסון גם אינו מזלזל באימן אלזאווהרי, יורשו של בין לאדן, למרות שטרם הטביע את חותמו על הארגון, ולארצות-הברית טרם הוברר לאיזה כיוון הוא מנהיגו.
הבית הלבן תומך במכות מכוונות על גורמי טרור במקום במלחמה כוללת נגד ארגונים על-ידי פלישה לתחומיהם. לדעת האדמירל, על הכוחות האמריקניים לשבת בשטח, להכיר את האוכלוסיה, את תולדותיה, את מנהגיה ואת שפתה, וכך להבין את התהליכים במקומות השונים, ולא רק לפשוט ולהרוג כשמזדמנת מטרה.
כעת עוזבים את הכוחות המיוחדים האמריקניים, לדברי האדמירל, רבים, שהתגייסו לפני עשור, בעקבות אירועי הטרור באחד-עשר בספטמבר. בפיקוד הכוחות המיוחדים יש כשישים אלף לוחמים - פי שניים מאשר היו בו לפני עשור - וכמחצית מאנשיו נמצאים בתעסוקה מבצעית ברחבי העולם.
אדמירל אולסון, איש הכוחות המיוחדים של חיל הים (SEALs), משרת בחיל הים 38 שנים, ויפרוש בקרוב בתום ארבע שנים לכהונתו כמפקד פיקוד הכוחות המיוחדים. יחליפו אדמירל ביל מקרייוון - גם הוא איש הכוחות המיוחדים של חיל הים - שפיקד על הפשיטה לחיסולו של בין לאדן בשניים במאי בפקיסטן.
אדמירל אולסון סיים את האקדמיה של צבא ארצות-הברית בווסט פוינט בשנת 1973, והוסמך כאיש הכוחות המיוחדים של חיל הים. יש לו תואר שני מבית-הספר ללימודי מוסמכים של חיל הים האמריקני. בין השאר, שירת בכוחות האו"ם במזרח התיכון. הוא עוטר במדליות רבות, וביניהן כוכב הכסף וכוכב הארד, והוא נושא בתואר "קרפד השור" לאות הוקרה על היותו הלוחם הוותיק ביותר בכוחות המיוחדים של חיל הים, שמשרת בשירות סדיר.

תאריך:  31/07/2011   |   עודכן:  31/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפקד הכוחות המיוחדים האמריקניים: עלול לקום אל-קאעידה 2
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
התכוונת אל -קעאידה 3
סתם_1  |  31/07/11 16:09
2
איזה אידיוט.נותן רעיונות,אבל
דני בז  |  31/07/11 20:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
נכדו של קוֹקֶרהאם הוביל את מאמצי המשפחה לעטר אותו למרות שרוב הארכיונים מאותה התקופה כבר בוערו, והמסמכים המקוריים נגנבו בפריצה לביתו
איציק וולף
מתנדבי השירות האזרחי-לאומי יורשו להיכנס ל"לונה פארק", ל"סופרלנד" ול"מימדיון" שמפעילה חברת "עיר השעשועים" במחירים מוזלים הזהים למחירים של חיילים בשירות צבאי
אביתר בן-צדף
וייד ר' סונדרס עוטר על גבורתו כמפקד ספינת סיור בנהרות במלחמת ויטנאם בשנת 1969, וקיבל את העיטור רק בשנת 1992    עוטר גם בכוכב הארד ובלב הארגמן, שלא נשללו ממנו
איציק וולף
תת ניצב אלון לבבי מחליף את תת ניצב הלל פרטוק שהתפטר בשבוע שעבר    לבבי היה בעבר מפקד מרחב לכיש במשטרה ובחודש האחרון עמד בראש מינהל הטכנולוגיות של המשטרה
עידן יוסף
מועצת הרשות השנייה: החל באוקטובר חריגה מזמני לוחות השידורים תיחשב כהפרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il