X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאז שנת 2007 תרמה קרן משפחת אדלסון לתגלית יותר מ-100 מיליון דולר שלדון אדלסון: "תמיד אמרתי שאני סבור כי בכל ימי חיי לא הייתה תוכנית יהודית טובה יותר מתגלית"
▪  ▪  ▪
מרים ושלדון אדלסון [צילום: יוסי זליגר]

הפילנתרופים שלדון ומרים אדלסון הכריזו על תרומה חדשה של 5 מיליון דולר לפרויקט תגלית. התרומה מהווה חלק ממחויבותם המתמשכת לסיוע במימון הפרויקט. אדלסון הוא הבעלים של היומון "ישראל היום". מאז שנת 2007 תרמה קרן משפחת אדלסון לתגלית יותר מ-100 מיליון דולר.
ד"ר מרים אדלסון אמרה: "אנחנו נדהמים בכל פעם מחדש לנוכח השפעתו העמוקה של הסיור החינוכי של תגלית על אלפים רבים של צעירים יהודים. הפרויקט הזה משנה דור שלם." שלדון אדלסון הוסיף: "תמיד אמרתי שאני סבור כי בכל ימי חיי לא הייתה תוכנית יהודית טובה יותר מתגלית. כל צעיר ששוחחתי עימו לאחר ששב מן הסיור החינוכי בישראל, אמר שמסע זה שינה את חייו."
משפחת אדלסון שותפה לשאיפת מייסדי קרן Birthright Israel להפוך את תגלית מארגון הממומן אך ורק בידי פילנתרופים, לארגון הזוכה לתמיכה רחבה בקרב הקהילה היהודית של צפון אמריקה. לפיכך, התרומה שהוכרזה תשמש כמענק (matching ) אשר יכפיל את התרומות מתורמים חדשים, יגדיל תרומות מתורמים קיימים, או יביא תרומות ייעודיות חדשות מארגונים שונים.
גידי מרק, מנכ"ל תגלית, אמר: "משפחת אדלסון הינה מעמודי התווך של פרויקט תגלית. בשנים האחרונות תמכו ד"ר מרים ושלדון בפרויקט שלנו באופן נדיב ביותר. היקף תרומותיהם הוא חסר תקדים ומעורבותם ותמיכתם בפרויקט מרגשים עד מאוד. הם מחויבים באופן העמוק ביותר לתוכנית, ולרעיון הגורס כי חובה לאפשר לכל צעיר יהודי לבקר בישראל ולהתחבר לשורשיו היהודיים, ללא צורך להכנס לרשימות המתנה ארוכות. בנדיבותם, שינו משפחת אדלסון את חייו של דור שלם."
תרומת משפחת אדלסון תסייע לקידום יעד חשוב של תגלית: הגדלת מספר המשתתפים מ-30,000 לשנה כיום, ל-51,000 עד שנת 2013 - כמעט הכפלה של מספר הצעירים שיוכלו ליהנות מהסיור החינוכי בישראל. משמעותו של מספר שיא זה, כאשר יושג, הוא שאחד מכל שני צעירים יהודים יוכל להשתתף בתוכנית. בתחילה השנה הודיעה ממשלת ישראל כי תקצה לפרויקט תגלית מימון של כ-100 מיליון דולר במהלך שלוש שנים, בתנאי שסכום דומה יגויס בצפון אמריקה ובקהילות יהודיות אחרות בעולם.
קרן Birthright Israel מקווה לגייס 58.6 מיליון דולר השנה - גידול נאה בהשוואה ל-49 מיליון דולר שגויסו בשנה שעברה. מלבד ההתחייבות של קרן משפחת אדלסון, חלה עד כה עלייה של 20% בקמפיין השנה, בהשוואה לסכומים שגויסו בתקופה המקבילה ב-2010.
בחודש מאי, במהלך קבלת פנים לכבודם של התורמים הנדיבים ביותר של תגלית בניו-יורק, סיפר אדלסון לקהל על הוריו, שתמיד רצו לבקר בישראל, אך לא יכלו להרשות זאת לעצמם מבחינה כלכלית. מאוחר יותר, כשמר אדלסון עצמו היה מסוגל לממן את נסיעתם של הוריו, הם כבר היו קשישים מכדי לנסוע לארץ, ובסופו של דבר נפטרו מבלי שביקרו בישראל. "הבטחתי שאעשה את כל מה שביכולתי כדי שכל אדם צעיר הרוצה לבקר בישראל, יוכל לעשות זאת", אמר אדלסון.

תאריך:  31/07/2011   |   עודכן:  31/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפחת אדלסון תורמת 5 מיליון דולר לתגלית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
משפחת אדלסון תחרט באותיות זהב
מאיר לארץ ולעולם  |  31/07/11 15:00
 
- למה נוני נכלולי לא תורם גרוש ?
הרפגון  |  31/07/11 17:55
2
פרויקט מדהים ומרגש
סטיבןןן  |  31/07/11 15:41
3
חבל שמביאים גם גויים
משה66  |  31/07/11 17:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
קבוצת "גולן טלקום" הפקידה ערבות בסך 360 מליון שקל    כחלון: "כניסה של מפעיל סלולרי נוסף תביא להגברת התחרות ולהוזלת המחירים לצרכן"
איציק וולף
פעילי אופוזיציה סוריים מצהירים כי כל תושבי העיר ייצאו להיאבק בצבא סוריה שפשט הבוקר על העיר    דיווחים על מפגינים שטיפסו על טנקים וקראו "סוריה חופשית"
יפעת גדות
בבדיקות המעבדה שנערכו למשחה SKIN DERM CREAM, האמורה להכיל רכיבים טבעיים בלבד, נמצאו סטרואידים    המשחה הוכנה בבית מרקחת "נצח ישראל" בתל אביב    יש להפסיק מיידית את השימוש במשחה זו ומומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל
יפעת גדות
"המאבק לחינוך חינם בגיל הרך הוא מאבק הדגל של הוועדה לקידום מעמד האישה"
איציק וולף
טנקים של צבא סוריה החלו להפגיז הבוקר את העיר חמה    יותר ממאה אזרחים נהרגו    פעילי זכויות אדם ופעילי אופוזיציה סוריים העלו לרשת האינטרנט תמונות זוועה מן הטבח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il