X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לעיסה רבה יותר נמצאה קשורה לרמות נמוכות של ההורמון גרלין, הורמון המווסת את התיאבון, כמו גם לרמות גבוהות יותר של CCK, הורמון שקיימת סברה כי הוא מפחית את התיאבון
▪  ▪  ▪
עוד ביס

מחקר חדש מגלה כי אנשים הלועסים היטב את המזון צורכים פחות קלוריות, עובדה שיכולה לעזור להם לשלוט במשקל.
לעיסת המזון 40 פעמים במקום 15 פעמים - שהיא הלעיסה הטיפוסית - גרמה למשתתפי מחקר לאכול כמעט 12% פחות קלוריות. תוצאות הניסוי פורסמו בעיתון האמריקני לתזונה רפואית.
החוקרים, מאוניברסיטת הארבין שבסין, נתנו ל-14 גברים צעירים ושמנים ול-14 גברים במשקל תקין ארוחת בוקר טיפוסית, כדי לגלות אם קיימים הבדלים בדרך בה לעסו את המזון. הם רצו גם לגלות אם לעיסות רבות יותר גרמו למשתתפים לאכול פחות והשפיעו על רמות הסוכר בדם ועל רמות הורמונים מסויימים המווסתים את התיאבון.
מחקר קודם בתחום בחן את הקשר בין השמנה ולעיסה, אך הניב תוצאות סותרות. מספר מחקרים אחרים גילו כי אכילה מהירה ומספר נמוך של לעיסות קשורים להשמנה, אך מחקרים אחרים לא גילו קשר כזה.
במסגרת המחקר הנוכחי, צוות החוקרים גילה קשר בין כמות הלעיסות לרמות מספר הורמונים שמורים למוח מתי להתחיל לאכול ומתי להפסיק.
לעיסה רבה יותר נמצאה קשורה לרמות נמוכות של ההורמון גרלין, הורמון המווסת את התיאבון, כמו גם לרמות גבוהות יותר של CCK, הורמון שקיימת סברה כי הוא מפחית את התיאבון. הורמונים אלו יכולים להוות מטרות לטיפולי השמנה עתידיים, מקווים החוקרים, מאחר שוויסות הרמות שלהם יכול לעזור לאנשים המתמודדים עם בעיית השמנה לשלוט בתיאבון.
עורכי המחקר לא זיהו כל הבדל בין גודל הנגיסות שלקחו המשתתפים השמנים לבין אלו שהיו במשקל תקין, ולא גילו גם קשר בין משך הלעיסה לרמות הסוכר או האינסולין בדם אצל אף אחד מהגברים.
יש לציין כי מאחר שמדובר במחקר קטן, שכלל רק גברים צעירים, הוא אינו בהכרח מנבא כיצד תשפיע הלעיסה על צריכת הקלוריות של אנשים אחרים. יחד עם זאת, הירידה של 12% במספר הקלוריות שנצרכה על-ידי הקבוצה שלעסה 40 פעמים את המזון יכולה להתבטא בירידה משמעותית במחקר.
אם אדם ממוצע יוריד את צריכת הקלוריות שלו ב-12% הוא ירד במשקל כ-11.5 קילוגרמים בשנה.
מומחים שהגיבו למחקר הדגישו כי מאחר שהתזונה הטיפוסית כוללת גם מזונות שאינם נלעסים - כמו מרק וגלידה - הכמות הממשית של הירידה במשקל נמוכה הרבה פחות.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  31/07/2011   |   עודכן:  31/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
אלפי רופאים ומתמחים הפגינו מול משכן הכנסת בקריאות להתערבותו של נתניהו    סגן יו"ר ההסתדרות הרפואית: לא צריך לשבור אותנו. ככל שיכו בנו נתחזק ונתחשל    לבני: מגיע לכם להתפרנס בכבוד
אלעזר לוין
רק 2,430 דירות נמכרו בכל הארץ ביוני, וזה המספר הנמוך ביותר מאז ינואר 2009    מכירת דירות למגורים ירדה לשפל של חמש שנים    נמכרו רק 990 דירות להשקעה - נפילה של 37% ושפל של שש שנים    מלאי הדירות הלא-מכורות זינק ל-16,450
יפעת גדות
התקווה היא שפיתוחים עתידיים יסללו את הדרך לחיסון אוניברסלי - נכון לעכשיו בכל חורף מדענים צריכים לפתח חיסונים חדשים בתגובה לשינויים שעוברים הווירוסים
עידן יוסף
אושרה הקמת ועדה לאיתור מועמדים למנהל הטלוויזיה החינוכית בראשות מנכ"ל משרד החינוך
מחלקה ראשונה
מאז שנת 2007 תרמה קרן משפחת אדלסון לתגלית יותר מ-100 מיליון דולר    שלדון אדלסון: "תמיד אמרתי שאני סבור כי בכל ימי חיי לא הייתה תוכנית יהודית טובה יותר מתגלית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il