X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אמר כי לא צפה את מחאת האוהלים: "זו הפתעה מפני שכמעט לפי כל נתון כלכלי המשק במצב טוב עם אבטלה הכי נמוכה מאז 1987" עם זאת, הודה כי יש בעיות ריכוזיות במשק הפוגעות בעיקר במעמד הביניים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, התייחס לראשונה למחאת הדיור והודה כי הופתע מיציאת הצעירים לרחובות ומהקמת המאהלים. במסיבת עיתונאים שכינס אמר פישר (יום ב', 1.8.11) כי לא היו סימנים שיעידו על התפתחויות מוקדמיות לדעתו שיעידו על מה שצפוי לקרות במשק הישראלי.
"ההתפתחויות במשק הישראלי הגיעו בהפתעה. לא היו הרבה סימנים לפני כן. הפתעה גם משום שכמעט לפי כל נתון כלכלי המשק במצב מאוד טוב עם אבטלה הכי נמוכה מאז 1987", אמר.
לדבריו, אי-אפשר שלא להתרשם מהעובדה ש-150 אלף איש השתתפו בהפגנות במוצאי השבת האחרונה, ואי-אפשר שלא להתרשם ממה שקורה בקבוצות האוהלים שצצו ברחבי המדינה. פישר התמקד באיבחון הבעיות אשר מטרידות את הצעירים ממעמד הביניים שמשתתפים במחאות. "אנחנו רואים עכשיו מחאות שמבוססות על הדאגות של מעמד הביניים, המעמד של הצעירים בעיקר. אנחנו צריכים להתמקד במה הן הדאגות ומה אפשר לעשות עם הבעיות המשמעותיות שעומדות לפני החברה שלנו", ציין פישר, אולם הדגיש כי חלק מהדרישות של המפגינים הן פוליטיות. "המפגינים תורמים לאיכות הפוליטיקה והמשק הישראלי אבל מי שרוצה להשפיע על הפוליטיקה לא יכול לעבוד רק דרך המחאות. הם צריכים להיכנס לפוליטיקה. העבודה בכנסת היא קשה, קשה יותר לשכנע אנשים מאשר לקבוע את הריבית במשק. אם המפגינים לא ייכנסו לפוליטיקה - זה יהיה הפסד להם והפסד לנו".
הוא אמר כי על הממשלה לעשות את עבודתה וכי יש לה לאפשר לה זמן לשם כך. "עדיף להימנע מהלחץ הציבורי והתקשורתי וצריך לתת לממשלה זמן לפתור את הבעיה. אפשר לרוץ ולהגיד 'זה מה שצריך לעשות', אך צריך להחליט איך כל המערכת עובדת, איך ישפיעו כל הצעדים יחד. אני מקווה שתהיה הסכמה עם המפגינים מה אפשר לעשות מהר ומה אי-אפשר לעשות מהר. המפגינים שואלים שאלות בסיסיות שאין להן פתרונות מיידיים, כמו בעיית הדיור, שבה החלה הממשלה לטפל".
"לבדוק את הפער בין המחירים בחו"ל לארץ"
בהתייחסו ליוקר המחיה, אמר פישר כיה הוא קשור לכל התופעות שמדברים עליהן. הוא הזכיר את הוועדה לבחינת התחרותיות שהתכנסה אתמול אצל ראש הממשלה ועסקה בקצב ההתקדמות הדוח לבחינת הריכוזיות במשק. "הבעיה היא גם בעיה של ריכוזיות שמשפיעה על המחירים ואני רוצה גם שהוועדה הזו תהיה לא בדיוק הוועדה לריכוזיות ותחרותיות אלא ועדה ליוקר המחיה, שהוועדה הזו תבדוק למה יש פער בין המחירים בחו"ל למחירים בארץ. כלומר, למה הייבוא לא משפיע מספיק על המחירים בארץ. למה זה קורה. זה חשוב לרמת החיים של אזרחי ישראל".
"זה נכון שאם לא היינו מורידים את הריבית ומשאירים אותה ב-4.25% לא הייתה לנו בעיה של דיור", אמר פישר בתגובה לטענות כי מדיניות הריבית של בנק ישראל תרמה למצב בו זוגות צעירים מתקשים לרכוש דירות. "היה לנו במקום זה את אותה בעיה של מדינות כמו ארה"ב, שבה האבטלה עלתה ל-9.1%, ולמצב באירופה, שם האבטלה קרובה ל-10%. מה שקורה אצלם היה קורה אצלנו במידה ולא היינו מורידים את הריבית. אומנם לא הייתה בעיה בדיור, אבל בגלל שלא הייתה עבודה. הייתה אבטלה ואנשים לא היו יכולים אפילו לחשוב על קניית בית".
לדברי פישר, יש להקים ארבע קבוצות עבודה אשר ינתחו את הבעיות ויציגו אפשרויות לפתרון הבעיות. זאת, בדומה לאופן שבו הוקמו בשנת 1985 צוותי מעקב. "זו לא המצאה ישראלית, ככה עושים. תוכניות לא מתבצעות בעצמן", אמר.
"לא לחוק הוד"לים"
ממטה מחאת האוהלים נמסר בתגובה לדברי סטנלי פשר: "ראשית, מדברי הנגיד עולה ביקורת על יכולת הביצוע של הממשלה שמצהירה על תוכניות גדולות - אך רחוקה מביצוען. אנו מסכימים עם טענת הנגיד כי 'פתרונות קסם' ויריות מהמותן הם מענה גרוע למצב הנוכחי. ברוח זו יש להבין את חוק הוד"לים, הטומן בחובו נזק ולא תועלת. הפרטת קרקעות המדינה ובנייה פראית לא תשרת אותנו, אזרחי המדינה, אלא את בעלי ההון. אנו חוזרים על דרישתנו כי חוק הוד"לים לא יעלה להצבעה ביום רביעי. שנית, הנגיד קרא למובילות המחאה להצטרף למערכת הפוליטית. אולם, פעולה אזרחית חשובה לא פחות לביסוסה של דמוקרטיה אמיתית, מהותית. המחאה הנוכחית מחזקת את הדמוקרטיה הישראלית, ובתוכה את מוסדותיה הנבחרים".
עמיר פרץ, חבר מפלגת העבודה, מסר בתגובה כי "נגיד בנק ישראל, שעד היום שמר על מקצועיות אובייקטיבית, הופך לעלה התאנה של נתניהו ושל מדיניות שהפכה את אזרחי ישראל לעניים, בעוד המדינה מתעשרת. גם לפישר יש חלק לא מבוטל במשבר הדיור - דווקא בשעה בה משכנתאות זולות דרושות יותר מאי פעם, הוא החליט לצמצם אותן ולייקר אותן. רמת האבטלה חשובה, אבל העובדה היא, שרוב הישראלים עובדים ועדיין לא גומרים את החודש".

תאריך:  01/08/2011   |   עודכן:  01/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישר: המשק במצב טוב, אך חלק מהדרישות מוצדקות
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
ר פישר האינדקסים שלך לחוסן
רייש לקיש  |  1/08/11 10:48
2
מופז וציפי מתעניינים במצב המשק
איש עצוב  |  1/08/11 11:09
3
סטנלי מרודזיה,הרכש של ביבי-תאו
ראספוטין בן מדביד  |  1/08/11 11:10
4
הנתוח הצליח ד"ר פישר-החולה מת  ל"ת
יהודה דרורי  |  1/08/11 11:22
5
מדינה עשירה ואזרחיה לא... ל"ת
מוזר...?  |  1/08/11 11:29
6
בטח טובה אבל השאלה למי
לאוניד השלישי  |  1/08/11 11:31
7
מוכיח עד כמה הוא מנותק !!! ל"ת
אזרח זועם  |  1/08/11 11:47
8
אינך היחיד שהופתעת
סתם_1  |  1/08/11 11:51
9
הפתיע? שמאל הורס ומחריב כל דבר ל"ת
טוב מוצלח ויהודי!  |  1/08/11 12:00
10
נגיד במצב טוב...
עידן סובול  |  1/08/11 12:09
11
בטח-. על גב כתישת מעמד הביניים ל"ת
עידן חדש  |  1/08/11 12:21
12
אטימות שלא תאמן,הניתוח הצליח
אלישמע  |  1/08/11 12:34
13
הפושע ששפך בנזין למדורה
צדוק  |  1/08/11 12:41
14
הנגיד צודק
רותי מירושלים  |  1/08/11 14:46
15
הנגיד צודק
רותי מירושלים  |  1/08/11 14:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
סיור של צה"ל שנע בגבול הצפון סמוך למעיין ברוך נתקל בירי מכיוון השטח הלבנוני    החיילים השיבו בירי    דיווחים סותרים מלבנון בדבר פגיעה בחייל לבנוני אחד    לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל    צבא לבנון העלה את הכוננות באזור
איציק וולף
סקר חדש שנערך אמש מגלה כי 75% מהציבור תומך במחאה החברתית אך אינו תומך בקריאות לראש הממשלה להתפטר    51% סבורים שנתניהו הוא המתאים ביותר לתפקיד    כשליש מן המשיבים ענו שהמחאה צפויה לשנות את דפוס ההצבעה שלהם בבחירות הקרובות
איציק וולף
על-פי התוכנית יופחת המע"מ,הוצאות מטפלות יוכרו למס ויוכבד נטל המס על הטייקונים    בין המסים שיועלו - מס הירושה    רוב הרשויות המקומיות שובתות היום    בוחבוט: המטרה שלנו היא להזדהות עם השביתה שהחבר'ה הצעירים עושים בכל מדינת ישראל
יפעת גדות
מספר השיניים החסרות ומידת חומרתה של מחלת מיסב השן יכולים להיות יעילים בזיהוי אנשים עם מצב טרום-סוכרתי או סוכרת שאינם מאובחנים
סוכנויות הידיעות
אובמה: "הדבר החשוב ביותר הוא שהפשרה הזו תמנע את הגעתנו לחדלות פירעון"    ההסכם נזקק עדיין לאישור הקונגרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il