X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסתדרות חותמת על הסכם קיבוצי שיחול על כ-350 נהגי ועובדי חברת "אגד תעבורה" ההסכם נחתם לאחר שהעובדים התאגדו בהסתדרות והקימו ועד ההטבות בהסכם: תוספת שכר ומנגנון הצמדת השכר למדד, קרן השתלמות, הבטחת היקף משרה, בונוס על מכירת כרטיסים, מענק העדר תלונה ופנסיה מקיפה
▪  ▪  ▪
נהג שלא יקבל תלונה מנוסע במשך רבעון שלם יקבל, בסוף הרבעון, מענק של 510 שקל. מיקי לוי, מנכ"ל אגד תעבורה [צילום: עידן יוסף]

יושב-ראש ההסתדרות, עפר עיני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, חתמו (יום ב', 1.8.11) על הסכם קיבוצי המעגן את זכויות העובדים בחברת בתחבורה "אגד תעבורה". אגד תעבורה שייכת במחציתה ל"אגד" ובמחציתה לקבוצת "תעבורה" בבעלות קונצרן "אי.די.בי".
מבחינת ההסתדרות מדובר בהיסטוריה קטנה, שכן זהו ההסכם הקיבוצי הראשון שחותמת ההסתדרות בתחום התחבורה הציבורית המופרטת, בחברה שחלק גדול מבעלותה נמצאת בידי גורם מהמגזר הפרטי. עד כה חתומה ההסתדרות על הסכמים קיבוציים רק ב"אגד" ודן" שהינם קואופרטיבים במגזר הציבורי.
חתימת ההסכם התאפשרה לאחר שעובדי "אגד תעבורה" התאגדו בהסתדרות והקימו ועד עובדים בהובלתם של חיים שייב יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות, ורום דביר מהאגף להתאגדות עובדים. ההסכם נוסח על-ידי עו"ד אמיר בשה מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.
ההסכם קובע שיפור זכויות משמעותי לנהגי החברה. נקבע כי השכר לשעה יעמוד על 30.80 שקל והוא יעודכן מדי חצי שנה, בחודשים יולי וינואר, בהתאם למדד המחירים לצרכן. כך שפרט לתוספת בהסכם בשיעור של כ-10% צפויים הנהגים, אם לשפוט על-פי המדדים האחרונים, לתוספת קבועה של כ־4-3 אחוזים נוספים מדי שנה.
ההסכם אף קובע כי היקף משרתו של נהג בחברה לא יפחת מ-133 שעות חודשיות. זאת לאחר שבחברה היה נהוג להעסיק נהגים באופן לא קבוע, כך שבסוף החודש שכרם היה מועט. הנהגים גם יקבלו תוספת של 200% על שעות עבודה בשבת ובחגים.
פרט לשכר הקבוע, יקבלו הנהגים אף תשלום בשיעור של 1.5% ממכירת הכרטיסים של כל נהג. תוספת מותנית נוספת הינה בגין העדר תלונה. נהג שלא יקבל תלונה מנוסע במשך רבעון שלם יקבל, בסוף הרבעון, מענק של 510 שקל.
הנהגים אף יזכו לקרן השתלמות בשיעור של 7.5% משכרם (5% יפריש המעסיק ו- 2.5% יפריש העובד). הקרן תינתן לעובדים שעברו 48 חודשי העסקה בחברה. לנהגים שסיימו 6 חודשי עבודה בחברה אף תינתן פנסיה מקיפה בשיעור של 18.33%.
יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן אמר כי הסכם זה מראה שבאמצעות התארגנות עובדים והקמת ועד ניתן להסדיר את הזכויות ותנאי העסקה של העובדים במסגרת הסכם קיבוצי". יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הביע תקווה "שנהיה אנשי בשורה בחברות דומות בקרוב".

תאריך:  01/08/2011   |   עודכן:  01/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה: הסכם קיבוצי בתחבורה ציבורית מופרטת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להפריט את אגד לחלוטין
ע"י מכירת מניות   |  1/08/11 19:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ביוני נמכרו בכל הארץ 2,427 דירות חדשות    השפל הקודם היה באפריל 2006, שבו נמכרו 2,407 דירות    ד"ר דגני מעריכה: המכירות ביולי חזרו ועלו ב-9%
עופר וולפסון
מנכ"ל אפריקה ישראל לשעבר, שלמה גרופמן, המשמש היום יו"ר קרן פייר, קורא להקים ועדת מומחים שתמצא פתרונות למשבר בתוך פרק זמן קצר    "המצב הביטחוני לא הטריד המשקיעים, אולם אובדן אמון בממשל ידרדר אותנו במהירות"
עידן יוסף
המילה האחרונה בתחבורה הציבורית בישראל: שילוט אלקטרוני סולארי ייחודי במינו יודיע לנוסע באמצעות מערכת קולית מתי יגיע האוטובוס הבא ב-3 שפות    100 שלטים ראשונים - עד סוף השבוע, עד 2014 - 1,000 שלטים
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק המאריכה את הטבות המס הנוספות לתושבי קו העימות בדרום, מעבר לאלו המגיעות להם מפאת היותם אזור עדיפות    המעבר מהחלטה בהוראת שעה לחוק זכה להתנגדות האוצר, אך לבסוף הושגה פשרה
מירב ארד
מדענים מאוניברסיטת קיימברידג' טוענים שכדי להפוך לאינטליגנטים יותר המוח האנושי זקוק לכמויות עצומות של אנרגיה וחמצן, שבני האדם לא מסוגלים לספק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il