X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הותרה לפרסום פרשה חמורה ביותר של התעללות

התעללות קשה בנשים ובילדים בכת של ברסלב

ראש הכת טען שביכולתו להביא את הגאולה והתחתן עם שש נשים שאולצו לקבץ נדבות עבורו הנשים וילדיהן סבלו במשך שנים מהתעללות פיזית, מינית ונפשית קשה שני גברים נוספים שהצטרפו לכת חשודים שסייעו בביצוע המעשים ראש הכת: הכל נעשה בהסכמת הנשים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

פרשת התעללות קשה בקרב קבוצה מחסידי ברסלב בירושלים ובטבריה הותרה לפרסום (ג', 2.8.11), לאחר שהמשטרה עצרה שלושה גברים והמליצה להעמיד אותם לדין. כמו-כן נעצרו שש נשים, אשר הועברו עם ילדיהן לטיפול ולשיקום במוסדות של משרד הרווחה.
החקירה החלה לפני חודשיים וחצי, בעקבות פנייה שהגיעה אל אגף החקירות במטה הארצי, בה דווח על כת בראשותו של גבר יהודי הנוהג להתעלל בשש נשים וילדיהם החברים בכת. בבדיקה התברר, כי לפני שנה וחצי נפתחה חקירה במשטרת ירושלים נגד הגבר בעקבות תלונה על פוליגמיה ומעשה מגונה בקטינה, אך היא נסגרה בשל חוסר ראיות.
חוקרי היחידה המרכזית במשטרת ירושלים החלו להתחקות באופן סמוי אחר חברי הכת אשר התגוררו בשלוש כתובות, שתיים בירושלים ואחת בטבריה. מהחקירה הראשונית עלה, כי ראש הכת נשוי באופן לא רשמי לשש נשים, רובן גרושות ואימהות לילדים. הללו עוסקות בקיבוץ נדבות והעברת הכספים אליו, ואילו הוא עורך עם ילדיו הילולות ומופעים במטרה להפיץ את תורתו תמורת תרומות. בהמשך החקירה הצטברו נגדו ראיות בחשד להתעללות נפשית ופיזית קשה בנשים ובילדים.
מהלומים, כבלים חשמליים ומוטות עץ
ב-4.7 נפתחה חקירה גלויה, שפרטיה נאסרו לפרסום עד היום, כאשר חוקרי היחידה המרכזית פשטו על דירותיהם השכורות של חברי הכת ועצרו את אנשיה. בחיפוש בדירות נמצאו הכלים ששימשו לביצוע ההתעללויות, כגון מהלומים (שוקרים חשמליים), כבלים חשמליים ומוטות עץ.
כמו-כן התגלו יומנים שנכתבו בידי הנשים והילדים, המעידים על מסכת ההתעללויות, ומסמכים רפואיים מבתי חולים המעידים על חבלות גופניות קשות שנגרמו כתוצאה מההלקאות ומהמכות שקיבלו. בזמן הטיפול הרפואי טענו הנפגעים שהם החליקו ברחוב או במדרגות, או שחפצים נפלו עליהם. באף מקרה לא הגיש בית חולים כלשהו תלונה על חשד להתעללות.
אל הכת הצטרפו במרוצת השנים גבר נוסף שכונה "הנחש הקדמוני", ה"שטן" ו"היצר הרע" ואשתו. השניים פנו לראש הכת בבקשה להתייעץ עימו בפתרון בעיותיהם האישיות והם נשבו בקסמו. הגבר הנוסף התגרש מאשתו וביקש ממנה להינשא לראש הכת. הוא נאות לבקשה והשניים הפכו לחברי הכת. תפקידו של גבר זה היה "המוציא לפועל" של העונשים שהוטלו על הנשים והילדים.
עוד עלה מהחקירה, כי מנהיג הכת נמנה עם זרם הברסלבים ומאמין שהוא ממשיכו של ר' ישראל אודסר ז"ל. מקצת מחסידי ברסלב מאמינים, כי רוחו ונשמתו של ר' נחמן עברו לאודסר. לטענת מנהיג הכת, יש לו הקדושה והיכולות להביא את הגאולה ולצורך כך הוא החל בהקמת הכת.
הנשים עונו בשל מחשבותיהן
במהלך השנים גויסו לכת שבע נשים, רובן דתיות וגרושות שחלקן אימהות לילדים. הוא נישא לאחדות מהן ונולדו להם ילדים. שתיים מן הנשים ניהלו את משק הבית ואף הכינו עבורו אוכל אורגני, שהיה אסור לאכילה על-ידי בני הכת האחרים, ויתר הנשים עסקו כאמור בקיבוץ נדבות. הילדים לא היו במסגרת חינוכית כלשהי, משום שאב המשפחה בחר ללמדם בבית באופן עצמאי.
על-פי אמונתו של המנהיג, כל חברי הכת היו צריכים להיות מיוחדים ובעלי מעשים טובים. על הנשים היה להתוודות בפניו בכל זמן ובכל נושא, בעיקר בנושאים מיניים, והוא עינה אותן פיזית ונפשית כחלק מתהליך הווידוי. עונשים נוספים שהוטלו על בני המשפחה, כולל ילדים, כללו השפלה מינית, הרעבה, כליאה, יחסי מין חריגים, אלימות קשה וכן מעשים שנועדים לבזות ולהשפיל את הנשים.
מעדויות הנשים עולה, שכדי להיטהר מהמחשבות הרעות הן עברו שלושה שלבים. הראשון: וידוי - הנשים חויבו לספר לראש הכת על מחשבותיהן הלא-טובות, עליו ועל אמונתו. השני: דין - בו עונו בגין מחשבותיהן, וכן אם שוכנעו על-ידי ראש הכת שהן חושבות מחשבות לא טובות. שלישי: המתקה - השלב שבו ניתנו "פרסים" לנשים בעת הצלחה חריגה בקיבוץ הנדבות וגיוס נשים נוספות לכת.
לפני כשנה וחצי הצטרפו אל הכת חבר שלישי ואשתו, הורים לילד כבן שנתיים. על-פי החשד, נטל גם הגבר השלישי חלק בהתעללות בנשים ובילדים.
ראש הכת טען בחקירתו כי כל המעשים נעשו בהסכמת הנשים. הגבר הנוסף מכחיש כל קשר להתעללות. הגבר השלישי טוען, כי היה עד שמיעה לנעשה ולא היה מעורב כלל במעשים. המשטרה העבירה את התיק לפרקליטות בהמלצה להעמידם לדין.

תאריך:  02/08/2011   |   עודכן:  02/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התעללות קשה בנשים ובילדים בכת של ברסלב
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
לשבת בצינוק עד שתיפח נשמתם ל"ת
בהעדר עונש מוות  |  2/08/11 13:49
 
- מסכים ל"ת
רחמים  |  2/08/11 14:14
2
זו התעללות ביהדות החסידית כולה
פרד כ. ק.  |  2/08/11 14:53
3
עד מתי???
שונה ועכשווית  |  2/08/11 15:04
4
קלק ברסלב
אביהו  |  2/08/11 15:11
5
רבי משוגע משוגע מאומן
כפרוסטה  |  2/08/11 15:12
6
בודאי יש עוד כאלה
בני בנימין  |  2/08/11 15:29
7
יצמן, אטיאס וישי כבר "יסדרו"
אזרח שנגנבה ממנו   |  2/08/11 16:24
8
היתעללות
א נ  |  2/08/11 16:25
9
למה לשרוף מגזר שלם?
בת-אל  |  2/08/11 17:05
10
באמת לא להאמין
יוסי אונגר  |  2/08/11 18:07
 
- תעזוב אותך מהכללות
נחום שחף  |  3/08/11 12:54
11
ברסלבים?????
hgk  |  2/08/11 18:30
12
כמה עצוב
פלונית  |  2/08/11 20:19
13
נורא, מצד שני לך תאמין למשטרע
נחום שחף  |  2/08/11 21:38
 
- הקשבתי לטענת הסנגור שטען
נחום שחף  |  3/08/11 12:46
14
תחפושת זו ,מה עושה?
פוקי  |  2/08/11 22:08
15
אלה לא רעיונות חדשים
כך חיו בעבר  |  2/08/11 22:20
16
יש לחוקק חוק לאלתר-יהודים שבוג
קורןנאוה טבריה  |  3/08/11 05:13
17
תרשו לי להניח שהמשטרה מנפחת?
פועה  |  3/08/11 14:32
18
טיפשות וטימטום בניסוח כתבות
שלמה לוי  |  3/08/11 19:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
לאחר שירדה שוב ושוב מסדר היום הודיעה סופית המועצה הארצית על אימוץ התוכנית לפיתוח ושימור ים המלח    התוכנית כוללת הקמת פארק, פיתוח החקלאות, ההתיישבות והתיירות באזור ים המלח
עופר וולפסון
לפי בדיקת BDI, מדד מחירי המזון לצרכן בישראל עלה משנת 2005 בכ-31%, בעוד שמדד מחירי המזון לצרכן באירופה עלה בתקופה המקבילה בכ-20% בלבד    הבדיקה מראה: הפער - בהיקף של מיליארדי שקלים - מתגלגל לצרכן הסופי
איתמר לוין
קובע שניתן להטיל בעת ובעונה אחת קנסות על-פי חוק העונשין ועל-פי חוק התכנון והבנייה    הקנס לפי חוק העונשין - שווי טובת ההנאה של העבריין עד מועד הטלת הקנס
איתמר לוין
אדם התנדב לתת דגימת דנ"א בחקירת רצח ענת פלינר, ובמקרה גילתה המשטרה מאוחר יותר זהות בינה לבין דנ"א שהתגלה בזירות אונס    ביהמ"ש העליון פסל את ראיות הדנ"א, אך הותיר את ההרשעה על-כנה בשל ראיות אחרות
מחלקה ראשונה
בתצוגה שבמוזיאון אפשר לראות את מיטת ילדותו, עליה חלם, כדברי האוצר, את חלומותיו הראשונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il