X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחלוקת בין שרי סיעת העצמאות באשר ליישום מסקנות ועדת קדמי לבחינת משק החלב שרת החקלאות: "הוועדה פעלה ללא שת"פ עם הגורמים המקצועיים במשרדי; המסקנות הן הרס לענף"
▪  ▪  ▪
אורית נוקד, היום [צילום: יוסי זליגר]

שרת החקלאות אורית נוקד התבטאה (יום ג', 2.8.11) בחריפות נגד המלצות ועדת קדמי ואמרה כי זו "פעלה ללא שיתוף פעולה עם הגורמים המקצועיים של משרד החקלאות".
"המסקנות הן הרס לענף החלב, כבר ביום ראשון אגיש לממשלה תוכנית חליפית", אמרה נוקד. "תוכנית האלטרנטיבית הצעות שיוזילו את מחירי מוצרי החלב לצרכן באופן מיידי ובו בזמן ימנעו את הפגיעה האנושה ברפתנים".
השרה אמרה את הדברים בעת פגישה עם רפתנים בכפר ויתקין במסגרת סיור שערכה בשיתוף מועצת החלב ברפתות ומחלבות משפחתיות באזור עמק חפר.
במהלך הסיור פגשה נוקד רפתנים מודאגים וזועמים שלדבריה ייפגעו כתוצאה מאימוץ מסקנות ועדת קדמי למשק החלב.
עמוס שביט, רפתן מקומי, פנה לשרה בגרון חנוק ואמר: "מפעל החיים שלי יורד לטמיון. ברגעים אלה ממש מותקנת מערכת חליבה חדשה ברפת שלי בעלות של מיליון שקלים. אני מפחד שהרפת תקרוס ואיתה אני ומשפחתי".
בשיחה עם הרפתנים ברפת בכפר ויתקין הדגישה כאמור שרת החקלאות כי ועדת קדמי פעלה ללא שיתוף פעולה עם הגורמים המקצועיים של משרד החקלאות שהיו חברים בוועדה ואמרה כי מסקנות הוועדה מהווים "סיכול ממוקד" לענף החלב כולו.
ממועצת החלב נמסר כי אימוץ מסקנות ועדת קדמי יגרמו להרס ענף החלב. כל 40 טון גבינה מיובאת משמעותה סגירת רפת בפריפריה והעברת ייצור החלב לאירופה, לדברי המוצעה. עוד אמרו במועצה כי יישום מסקנות הוועדה הוא "גזר דין מוות" ל-250 רפתות. הם טענו כי הוועדה התעלמה משיקולים מקצועיים ומעמדתם של מומחים בתחום ולכן מסקנותיה שגויות ויובילו לעליית מחירי מוצרי החלב הבסיסיים ולמחסור בחלב ומוצריו בשנים הבאות.
בתוך כך, חבר סיעתה של נוקד, שר התמ"ת שלום שמחון, הודיע כי ביום ראשון הקרוב תונח הצעת מחליטים משותפת למשרד התמ"ת ולמשרד האוצר שתביא ליישום המלצות ועדת החלב ולהכבדה ניכרת על המחלבות והרשתות, תוך כדי טיפול רגיש ברפתנים. "הפגיעה ברפתנים תהיה הקטנה ביותר. השתדלנו לפעול ברגישות. דווקא הרפתנים הקטנים יזכו להטבות. המלצות הוועדה קובעות כי הממשלה תאפשר להם לצמוח ולייצר בשנים הבאות יותר, כך שהכנסתם דווקא תעלה. בנוסף, תשלם הממשלה סובסידיות בתקופת ההעצמה של הרפתות כדי שיהיו יותר כלכליות ורווחיות. "לא נפגע ברפתנים הקטנים. מטבע הדברים הרפתות הגדולות ישלמו יותר", אמר שמחון בראיון לרשת ב' של קול ישראל.
לדבריו, ועדת קדמי בחרה שלא להמליץ על פיקוח מחירים על המדף, אולם בחרה להמליץ על פיקוח משמעותי הרבה יותר - פיקוח מסיבי וצמוד על רווחי המחלבות והרשתות שייעשה אחת לרבעון. לדברי שמחון, בכך עוסקת ועדת המזון הרחבה יותר, שדיוניה צפויים להימשך כארבעה חודשים.

תאריך:  02/08/2011   |   עודכן:  02/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נוקד נגד שמחון: המלצות קדמי לא מקצועיות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שמחון שכח מאין הוא בא
יוד דלת  |  2/08/11 17:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תוקפת את החלטתם של פרוקצ'יה וג'ובראן שלא לדחות על הסף את תביעתו של בכיר חיזבאללה, הטוען שעבר עינויים בישראל: "תוצאה קשה העומדת בסתירה למשפט העמים וככל הידוע, אין לה תקדים בארץ ובעולם"
יפעת גדות
המשרד להגנת הסביבה פתח בחקירה פלילית נגד מפעלי חיפה כימיקלים בגין אי-עמידה בצו פינוי הרעלים    אי-קיום הצו מהווה עבירה לחוק החומרים המסוכנים, שהעונש המרבי בגינה הוא מאסר שלוש שנים או קנס של 678,000 שקל ובמקרה של תאגיד, קנס של 1,356,000 שקל
עופר וולפסון
לקראת סיום המחצית הראשונה של 2011, רואים בבנק ישראל אפשרות של האטה מסוימת בפעילות הכלכלית, וגידול ניכר באי-הוודאות    חוזים ירידת האינפלציה לשיעור שנתי של 2.9% ב-12 החודשים הבאים    קצב העלאת הריבית יתמתן
איתמר לוין
השופטים מותחים ביקורת קשה על הימנעותה של המדינה מאכיפת צווים במאחז הבלתי חוקי    סירבו להמתין עד להשלמת השכונה הנבנית עבור תושבי מיגרון ביישוב אדם
איתמר לוין
ראש הכת טען שביכולתו להביא את הגאולה והתחתן עם שש נשים שאולצו לקבץ נדבות עבורו    הנשים וילדיהן סבלו במשך שנים מהתעללות פיזית, מינית ונפשית קשה    שני גברים נוספים שהצטרפו לכת חשודים שסייעו בביצוע המעשים    ראש הכת: הכל נעשה בהסכמת הנשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il