X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בין הסעיפים בהצעה: מימוש זכות ההגדרה העצמית בישראל ייחודי לעם היהודי מעמד חוקתי להמנון, הדגל והסמל עברית לבדה היא השפה הרשמית הדגשה שישראל היא מדינה דמוקרטית
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"מדינת ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי בו הוא מממש את שאיפתו להגדרה עצמית על-פי מורשתו התרבותית וההיסטורית". כך קובע הסעיף הראשון בהצעת חוק יסוד: ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי. ההצעה הוגשה (3.8.11) בידי 40 חברי כנסת מרוב סיעות הבית, בראשותו של אבי דיכטר (קדימה).
עוד קובעת ההצעה, כי "הזכות למימוש ההגדרה העצמית הלאומית במדינת ישראל ייחודית לעם היהודי" וכי "האמור בחוק יסוד זה או בכל דבר חקיקה אחר יפורש לאור הקבוע בסעיף זה". הסעיף הבא קובע שישראל היא מדינה דמוקרטית. לאחר מכן מעניקה ההצעה מעמד חוקתי ל"התקוה", לדגל המדינה ולסמל המדינה.
ההצעה מוסיפה ואומרת, כי עברית לבדה היא השפה הרשמית של המדינה, ואילו ערבית - המוגדרת אף היא כיום כשפה רשמית - יש "מעמד מיוחד, לדובריה זכות נגישות לשונית לשירותי המדינה, הכל כפי שייקבע בחוק". ההצעה ממשיכה ומעגנת את זכות העלייה ארצה וקובעת את הקשר בין מדינת ישראל לבין העם היהודי בתפוצות. עוד נקבע בה: "בכל מוסדות החינוך המשרתים ציבור יהודי בארץ יילמדו תולדות העם היהודי, מורשתו ומסורתו".
לצד זאת קובעת ההצעה, כי "כל תושב ישראל, ללא הבדל דת או לאום, רשאי לפעול לשימור תרבותו, מורשתו, שפתו וזהותו", וכי "המדינה רשאית לאפשר לקהילה, לרבות בני דת אחת או בני לאום אחד, לקיים התיישבות קהילתית נפרדת".
ההצעה מוסיפה ואומרת, כי הלוח העברי הוא הלוח הרשמי של המדינה, ומקבעת את יום העצמאות, יום הזיכרון לחללי צה"ל ויום השואה. היא מחדדת את הנאמר בחוק יסוד: השפיטה, בקובעה ש"המשפט העברי ישמש מקור השראה למחוקק. ראה בית המשפט שאלה משפטית הטעונה הכרעה, ולא מצא לה תשובה בדבר חקיקה, בהלכה פסוקה או בדרך של היקש מובהק, יכריע בה לאור עקרונות החירות, הצדק, היושר והשלום של מורשת ישראל".
בדברי ההסבר להצעה נאמר: "נחיצותו של חוק-יסוד: ישראל מדינת הלאום של העם היהודי, מקבלת משנה תוקף במיוחד בזמנים בהם יש המבקשים לבטל את זכותו של העם היהודי לבית לאומי בארצו, ואת ההכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. עיגון אופייה היהודי של מדינת ישראל בחוק-יסוד, יאפשר להגיע בעתיד להסכמה רחבה בכינונה של חוקה שלמה ומקיפה".
בין החותמים על הצעת החוק: יו"ר הקואליציה, זאב אלקין; יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, דוד רותם; יו"ר ועדת הכנסת, יריב לוין; יו"ר ועדת הכלכלה, כרמל הכהן-שאמה; השרים לשעבר רוני בר-און, שאול מופז, גדעון עזרא, אלי אפללו, בנימין בן-אליעזר, רוחמה אברהם, זבולון אורלב ומאיר שטרית; וחמד עמאר הדרוזי. לעומת זאת, לא חתום על ההצעה אף חבר כנסת מן הסיעות החרדיות.

תאריך:  04/08/2011   |   עודכן:  04/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
40 ח"כים מציעים חוק יסוד: ישראל מדינת הלאום היהודי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הביאו שוב פאלשמורים ארצה
שושפרי  |  4/08/11 20:40
2
בתור התחלה, זה טוב מאד ל"ת
הניה  |  4/08/11 20:59
3
ישראל מדינת הלאום היהודי
קארינה  |  6/08/11 09:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אלוף ישי בר, שעמד בראש הוועדה שמינה הרמטכ"ל הגיש את מסקנותיה המאמצות את הנוסח "יזכור עם ישראל" בטקסי הזכרון    " מן הראוי לאפשר בפקודת המטכ"ל את השמעת המרכיבים הדתיים המובהקים ולאמץ לצד כל אלה את הנוסח הממלכתי"
עופר וולפסון
כשנתיים לאחר מאסרם, רומז שליח אירן לעירק, כי חודש הרמדאן עשוי להוות את כרטיס היציאה לחופש של שני המטיילים האמריקנים שנכלאו באירן באשמת ריגול
איתמר לוין
חברה הגישה הצעה נמוכה בעשרות אחוזים מהאומדן במכרז לשדרוג מסלולים בנתב"ג, ועדת המכרזים קבעה שההצעה תכסיסנית וחילטה מיליון שקל מתוך הערבות שהפקיד המתמודד - וביהמ"ש אישר את הצעד
אלעזר לוין
דמי השכירות ממשיכים לדהור    המתווך קאופמן: השכירות הגבוהה היא פונקציה של התייקרות הדירות - והעסקה האמורה היא עוד בזול    5,500 שקל לחודש ל-2.5 חדרים ברופין    4,200 שקל לחודש לדירת 4 חדרים בחיפה
איתמר לוין
בית משפט השלום הורה להחזיר ליעקב היימן את אקדחו, שנתפס לאחר שאיים על שר הביטחון    ביהמ"ש המחוזי הורה לדון שוב בהחלטה בהתאם למבחנים שקבע בית המשפט העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il