X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו כי אלו שתוחלת החיים שלהם הייתה ארוכה במיוחד לא תמיד הקפידו על הרגלי תזונה בריאים, חלקם שתו ועישנו, ואפילו לא עסקו בפעילות גופנית בצורה מיוחדת
▪  ▪  ▪
גנטיקה או בחירה? [צילום: AP]
תוחלת החיים - תלויה במצב הרוח
יפעת גדות
סקירה מקיפה ביותר של שמונה סוגי מחקרים שונים מוכיחה: תחושה חיובית כלפי החיים ולא תחושה של מתח נפשי או דיכאון, תורמת הן לאריכות ימים והן לבריאות טובה יותר
לרשימה המלאה

תוחלת חיים - לא קשורה לגנטיקה
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי גורמים תורשתיים אינם משחקים תפקיד משמעותי בתוחלת החיים שלנו וכי לסגנון החיים יש השפעה גדולה יותר
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
כולסטרול HDL - רמז לתוחלת החיים

אלו שבני-מזל מספיק כדי לחגוג יום הולדת עם כמות נרות שמספיקה לעשרה אנשים פשוט נהנים, מסתבר, מגנטיקה טובה ולא יותר. זוהי המסקנה אליה הגיעו חוקרים לאחרונה.
מדענים חקרו קרוב ל-500 איש בני 95 עד 109 והשוו אותם עם יותר מ-3,000 איש אחרים שנולדו במהלך אותה תקופה. הם גילו כי אלו שתוחלת החיים שלהם הייתה ארוכה במיוחד לא תמיד הקפידו על הרגלי תזונה בריאים, חלקם שתו ועישנו, ואפילו לא עסקו בפעילות גופנית בצורה מיוחדת. בנוסף חלקם סבלו מעודף משקל בדיוק כמו חבריהם שמזמן עזבו לעולם האמת.
המחקר בוצע על-ידי חוקרים מקולג' אלברט איינשטיין לרפואה שבניו-יורק, והוא נעשה על בסיס ראיונות עם 477 יהודים אשכנזים שחיו שנים ארוכות.
לדברי החוקרים, מחקרים קודמים של קבוצה זו זיהו גנים מסויימים המגנים עליהם מההשפעות של סגנון החיים המערבי. המבקרים טענו כי האנשים עצמם חיו חיים בריאים יותר מאחרים, ועובדה זו היא שחשובה יותר בהיבט של תוחלת חיים ארוכה.
המחקר, שפורסם בעיתון של האגודה הגריאטרית האמריקנית, מצביע על כך שאלו הגנים שחשובים, ופחות סגנון החיים.
במחקרים אחרים, שבחנו אנשים בני מאה ויותר, זוהו שינויים גנטיים האחראים להשפעות פיסיולוגיות מסויימות, כמו רמות גבוהות במיוחד של כולסטרול HDL (הכולסטרול ה"טוב").
המחקר הנוכחי מספק ראיות לכך שגנים אלו, וגנים אחרים הקשורים לאריכות ימים, מסייעים להלחם בהשפעות המזיקות של סגנון חיים לא בריא. לדוגמא, אחת הנשים שלקחה חלק במחקר, בת 109, סיפרה כי עישנה 40 סיגריות ביום במשך 90 שנה. למרות שרוב האנשים שהיו מעשנים כמויות כאלו היו מתים מסרטן ריאות או ממחלת לב, היא בכל זאת שרדה.
החוקרים הדגישו כי המחקר לא מוכיח שאנשים יכולים לנהל אורח חיים לא בריא ולא לצפות לשלם את המחיר על כך. למרות שהממצאים הראו כי אנשים בני מאה ויותר יכולים גם לסבול מהשמנה, לעשן ולא להתעמל, הרי שהרגלי חיים אלו אינם מהווים בחירות מועילות לרובינו, במיוחד לאלו מביננו שאין להם היסטוריה משפחתית של אריכות ימים.
בסופו של דבר, חשוב לשמור על משקל תקין, להמנע מעישון ולהתעמל, מאחר שאלו פעילויות שידוע כי יש להן יתרונות בריאותיים גדולים לאוכלוסיה הכללית, כולל לתוחלת חיים ארוכה יותר.
כשראיינו החוקרים את בני המאה על הסיבות שהם רואים לתוחלת החיים הארוכה שלהם, רובם זיהו את הגנים כסיבה העיקרית, אחריה התזונה ואחריה הפעילות הפיסית.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  07/08/2011   |   עודכן:  07/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יפעת גדות
קצב ההליכה נמצא קשור להבדלים בהישרדות, במיוחד בקרב בני 75 ויותר    קצב הליכה של 1 מטר או יותר לשנייה נמצא קשור לשיעור הישרדות גבוה יותר    קצב הליכה יכול לשמש כדי לזהות אנשים מבוגרים הנמצאים בסיכון גבוה למוות מוקדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il