X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כעשור לאחר החלטת הממשלה בנושא, תחל הקמת המתקן שיספק כ-15% מסך צריכת המים הביתית בישראל החל משנת 2013 עלות הקמת המתקן: כ-1.5 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪
75% מצריכת המים הביתית תגיע ממים מותפלים

הסכם הזיכיון לפרויקט ההתפלה באשדוד עם חברת 'מקורות פיתוח וייזום', חברה-בת של "מקורות" נחתם היום (ב', 8.8.11) במעמד שר האוצר יובל שטייניץ, שר התשתיות עוזי לנדאו ויו"ר "מקורות" אלכס ויז'ניצר.
לפי ההסכם, החברה תתכנן, תקים ותתפעל את המתקן באשדוד, שצפוי להפיק 100 מיליון קו"ב בשנה, בעלות של 1.5 מיליארד שקל. חברת 'מקורות פיתוח וייזום' נבחרה, בכפוף למתן פטור ממכרז, בהמשך להחלטת הממשלה מנובמבר 2008. מחיר רכישת המים נקבע על 2.40 שקל למ"ק. וועדת המכרזים הבין משרדית להתפלת מי-ים מורכבת מנציגי רשות המים, משרד התשתיות ומשרד האוצר והיא מרוכזת על-ידי אגף הפרויקטים בחברת 'ענבל'.
אספקת המים במתקן תחל בשנת 2013, והכמות תהווה כ-15% מסך צריכת המים הביתית בישראל. המתקן, המתוכנן לפעול בשיטת האוסמוזה ההפוכה, צפוי להיות מתקן ההתפלה החמישי שיוקם בישראל, לאחר הקמת המתקנים באשקלון (120 מיליון מ"ק), בפלמחים (45 מיליון מ"ק), בחדרה (127 מיליון מ"ק), ובשורק, אשר עתיד להתחיל לספק מים גם כן בשנת 2013. החל מסוף שנת 2013, חמשת המתקנים צפויים לייצר יחד כ-540 מיליון מ"ק, המהווים כ-75% מצריכת המים הביתית. במקביל, מקדמת ועדת המכרזים הליך להרחבת מתקני ההתפלה הפועלים כיום.
מתקן ההתפלה באשדוד, כמו המתקנים באשקלון, בחדרה ובשורק, יוקם כאמור בשיטת ה-BOT, במסגרתה הזכיין מתחייב לתכנן, להקים ולתפעל את מתקן ההתפלה במשך תקופה כוללת של 26 וחצי שנים, אשר בסופן עובר המתקן לבעלות המדינה. מקורות פיתוח וייזום התחייבה להקים את המתקן בתוך תקופה של 27 חודשים לכל היותר ממועד הסגירה הפיננסית, כאשר כבר לאחר 24 חודשים יספק המתקן מחצית מהתפוקה הכוללת. כמו-כן, תנאי ההסכם כוללים תמריצים כלכליים לקיצור בלוחות הזמנים להקמה.
יש לציין, כי עם סיום הקמת המתקן תשלים מקורות גם את הקמת "המוביל הארצי החדש" שיקלוט את המים מכל מתקני ההתפלה ויביא למהפכה בכיוון אספקת המים בישראל - ממערב למזרח וליתר הכיוונים. לדברי מנכ"ל מקורות, התבססות משק המים על מים מותפלים תאפשר גם את שיקום מאגרי המים הטבעיים של ישראל.
"איחור של שנה וחצי"
שר האוצר שטייניץ אמר במעמד התחימה כי "התפלת מי ים התיכון כתחליף לשאיבת מי הכינרת היא הכרח עבורנו ואנו נמשיך לפעול להרחבת תפוקת המתקנים הקיימים."
שר התשתיות לנדאו ציין כי "הטקס הזה מתקיים באיחור של יותר משנה וחצי. המתקן היה צריך להיות כבר בשלבי הקמה מתקדמים. אנו חותמים על ההסכם יותר מעשר שנים לאחר החלטת ממשלת ישראל על הקמתו. ההקמה הייתה כרוכה במאבק קשה על-מנת לאפשר לחברת מקורות להקים אותו. התעקשנו על מעורבות ממשלתית בתחום ההתפלה ואני גאה לומר שהצלחנו. בעידן שבו רבים מהפרויקטים נמצאים בידי המשק הפרטי, בפרויקט תשתתי כל כך חשוב, לממשלה ולעם צריכים להיות יד על-מנת לשמור על הידע הטכנולוגי והיכולות הביצועיות"?

תאריך:  08/08/2011   |   עודכן:  08/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באיחור ניכר: הקמת מתקן ההתפלה באשדוד יוצאת לדרך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הפעוטה ננעלה בתוך רכב הסעות במרכז הארץ ונשכחה במשך כחמש שעות    צוות של מגן דוד אדום מצא אותה ללא רוח חיים    המשטרה מנסה לאתר את הורי הפעוטה    נהג רכב ההסעות עוכב לחקירה
אלעזר לוין
האטה במכירות כמעט בכל האתרים של צ.מ.ח. המרמן    סיבה אפשרית לירידה החדה במכירות - המלאי הולך ונגמר
יפעת גדות
מגדל הפעמונים הנטוי על צידו, מעניק לעיר פיזה את המוניטין הרב שלה
יפעת גדות
התוכנה כבר פועלת ומניבה תוצאות במחלקות אשפוז רבות, ובתוך מספר חודשים תהיה זמינה ואפקטיבית בכל בית החולים
עופר וולפסון
לדברי שר התשתיות, נטל המע"מ במקרה זה הוא בבחינת מס על מוצר בסיס קיומי, שאינו חוזר לטובת משק המים ועל כן אין סיבה לתבוע אותו מהציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il