X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בסך-הכל, יפוטרו כ-120 עובדים בשבועות הקרובים חלק מקווי הייצור הועתקו למפעלים אחרים הנהלת המפעל: "לפני שנתיים, הממשלה הבטיחה לסייע לנו, אך ההבטחות לא מומשו"
▪  ▪  ▪
עובדי פרי גליל מפגינים, באיום הסגירה הקודם [צילום: פלאש 90]

הנהלת מפעל "פרי גליל" שבחצור הגלילית פיטרה (יום ג', 9.8.11) 58 עובדי ייצור, כאשר בתוך מספר שבועות, בכוונתה לפטר 60 עובדים נוספים.
הפיטורים בוצעו בעקבות טענות ההנהלה לעלויות גבוהות של הייצור. הנהלת המפעל עדכנה את ההסתדרות במרחב הגליל העליון במהלך. לפני כחודש הודיעה ההנהלה על כוונתה להעתיק חלק מקווי הייצור למושב לימן שבגליל המערבי, שם ממוקם מפעל נוסף של החברה. כמו-כן, בכוונת הנהלת המפעל להעתיק את קו ייצור התפוחים והפלפלים למפעל נוסף בבעלותה, מפעל "טל וטרי", הנמצא בסמוך לראש הנקרה.
לפני שנתיים נקלע המפעל לקשיים ועמד בפני סגירה. לבסוף, הוא נרכש על-ידי רשת "חצי חינם". על-פי ההסדר שגובש אז, חובה של חברת פרי גליל לחברת "ריץ'" העולמית התחלק באופן שווה בין הבנקים לבין חצי חינם.
לטענת הנהלת המפעל, הפיטורים היום באו לאחר שהבטחות הממשלה לסייע למפעל שניתנו לפני שנתיים לא התממשו, ואילו הרשויות הממונות סירבו לאשר למפעל הקלות מס מינימליות. בהנהלה אמרו כי 87 מיליון שקלים שהושקעו בחידוש המפעל יורדים כעת לטמיון.
ח״כ שלמה מולה (קדימה), סגן יו"ר הכנסת, מסר בתגובה לפיטורי העובדים במפעל: ״הממשלה שוב מפריחה סיסמאות לעזור לפריפריה אך בפועל - כלום. לפני שנתיים כאשר המפעל היה בסכנת סגירה היה סיכום עם האוצר ומשרד התמ״ת לתמוך במפעל אך כמובן שסיכומים לחוד ומעשים לחוד. המפעל מעסיק את רוב תושבי האזור, ובהיעדר מפעלים ומקומות תעסוקה בסביבה ההשלכות של פיטורים אלו תהיינה תשלום קצבאות והיחלשות כלכלית שממילא קיימת כבר של חצור והסביבה. על הממשלה להתעשת ולסייע למפעל כדי להבטיח את המשך העסקתם של העובדים. נתניהו מעודד יציאה לעבודה וכאן מבחנו".
ההסתדרות מאיימת: שביתה מלאה במפעל
בהסתדרות אמרו היום כי יאבקו בפיטורי עובדי "ויטה פרי גליל" עד להשבתה כללית של המפעל בחצור הגלילית. יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, יונה פרטוק, אמר כי "לא ניתן שהעובדים יהיו בני ערובה לסכסוך בין הבעלים למדינה. המדינה צריכה לתת את הסיוע הנדרש ואילו הבעלים חייב לעשות הכל כדי להמשיך להעסיק את העובדים תוך ניסיון כן ואמיתי לפתור את המחלוקות עם המדינה".

תאריך:  09/08/2011   |   עודכן:  09/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
במסגרת עסקת טיעון נמחק האישום כאילו תכנן שטנגר לפגוע בשופטת ובשכנו    שטנגר הודה באיומים כלפי שכנו ונדון למאסר על תנאי של שישה חודשים
איציק וולף
פחות מיממה לאחר שהודח על-ידי נשיא סוריה בשאר אל אסד נמצאה גופתו של הגנרל עלי חביב    גורמי אופוזיציה טוענים כי נרצח על-ידי שלוחיו של אסד    הטלוויזיה הסורית: מת בשל המחלה הקשה שבה לקה    א-שרק אל אווסט: חביב התנגד למבצע הדמים בעיר חמה
עידן יוסף
פנתה למשרד התקשורת בבקשה להשוות את סכום הערבות עליו התחייבה לזה של גולן טלקום
יפעת גדות
מחקר מבוקר גילה כי גלולות סויה לא הביאו לשיפור בגלי החום מהם סבלו נשים ולא שיפרו מצב של איבוד צפיפות העצם
יפעת גדות
אישה האכילה את בנה בן החודש וחצי תוך כדי נסיעה באוטובוס והבחינה כי הפעוט נחנק. למזלה של האם, עצר האוטובוס באותה עת בתחנה הסמוכה לביה"ח ביקור חולים בירושלים, לשם הוזעק רופא שביצע הנשמה בפעוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il