X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החלטת הבנק הפדרלי זכתה להתנגדות חזקה מצדם של שלושה מבכירי הבנק; המדדים מגיבים בירידות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הבנק הפדרלי הותיר היום (ג', 9.8.11) את הריבית בארה"ב ללא שינוי, ברמה של 0%-0.25%, בהתאם לתחזיות הכלכלנים, והודיע כי יותיר את הריבית ברמה נמוכה במיוחד לפחות עד אמצע 2013 כתוצאה מההרעה במצבה של הכלכלה האמריקנית. המדדים בוול סטריט הגיבו בירידות להחלטה, והדולר נופל לשפל מול הפרנק השווייצי.
בהודעת הבנק, התייחס הבנק הפדרלי לראשונה למשך הזמן שבו הוא צפוי להותיר את הריבית נמוכה. הבנק צפה קצב צמיחה איטי יותר מכפי שצפה בפגישתו האחרונה בסוף יוני, ורמז על אפשרות של הרחבה כמותית שלישית, אך לא פירט צעדים ממשיים. החלטת הבנק הפדרלי נתקלה בהתנגדות חזקה מצדם של שלושה מבכירי הבנק - ריצ'רד פישר, נריאנה קוצ'רלקוטה וצ'רלס פלוסר - הפעם הראשונה בה התנגדו שלושה מחברי ועדת השוק הפתוח של הבנק (FOMC) להחלטה מוניטרית.
"המידע שקיבלנו מאז יוני מצביע על כך שהצמיחה הכלכלית השנה הייתה נמוכה באופן משמעותי מהתחזיות", נאמר בהודעת הבנק הפדרלי, "המדדים מצביעים על הידרדרות כוללת בתנאים בשוק העבודה בחודשים האחרונים, ושיעור האבטלה עלה. הצריכה הפרטית נותרה ללא שינוי, ההשקעה במבנים משרדיים עדיין חלשה, ושוק הדיור עדיין סובל".
הבנק הפדרלי צפה כי התנאים הכלכליים הנוכחיים יימשכו עד אמצע 2013 לפחות, ולכן החליט להותיר את הריבית נמוכה. "הוועדה גם דנה במגוון הכלים הקיימים לקידום התאוששות כלכלית חזקה, תוך שמירה על יציבות המחירים", נאמר בהודעה.
לפני ההודעה של הבנק הפדרלי, רשמו שוקי המניות עליות חדות. המדדים המובילים בוול סטריט רשמו עליות של כ-2%, בשל ציפיות המשקיעים כי הבנק הפדרלי יכריז על צעדים משמעותיים לעידוד הצמיחה הכלכלית ומניעת מיתון, או לכל הפחות יאותת על נכונותו לנקוט בצעדים שכאלה. ההערכות, אותן פיזר בין היתר הכלכלן קנת' רוגוף מאוניברסיטת הרווארד, היו כי הבנק הפדרלי יכריז על סבב שלישי של רכישות איגרות חוב, מדיניות הנקראת "הרחבה כמותית".
הרחבה כמותית היא בעצם הגדלה של כמות הכסף שנמצאת במחזור של מדינה, באמצעות רכישה של נכסים כמו איגרות חוב ממשלתיות ואיגרות חוב של רשויות מקומיות. הכסף שמשלם הבנק הפדרלי לבנקים תמורת איגרות החוב מאפשר להם, בתיאוריה, להלוות יותר, ולכן מעודד את הצמיחה. בנקים מרכזיים נוהגים לנקוט בצעד זה כאשר יש צורך בעידוד הצמיחה, ואין ביכולתם להוריד את הריבית. תוכנית רכישת האג"ח הקודמת של הבנק הפדרלי, בסך 600 מיליארד דולר, הסתיימה בחודש יוני ומבקריה ציינו כי לא האיצה את הצמיחה באופן משמעותי או הורידה את שיעור האבטלה מרמה של 9%. לפי סקר כלכלנים שפרסמה היום רויטרס, מרבית הכלכלנים בארה"ב צופים סבירות של 25% למיתון חוזר בארה"ב.
החרדה ואי הוודאות בשווקים גברו בימים האחרונים, לאחר שסוכנות הדירוג סטנדרד אנד פור'ס (S&P) החליטה להוריד את דירוג האשראי של ארה"ב ועל-רקע מאמציה הכושלים של אירופה לטפל במשבר החובות המתפשט ביבשת. עם זאת, הציפייה להתערבות של הבנק המרכזי במשבר עודדה את השווקים בוול סטריט, והובילה גם לעליות בבורסות אירופה, שפתחו את היום בירידות. הממשל האמריקני גייס היום 32 מיליארד דולר בהנפקה של איגרות חוב ממשלתיות לתקופה של שלוש שנים, שזכתה לביקוש גבוה בהרבה מהמצופה.

תאריך:  09/08/2011   |   עודכן:  09/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בן ברננקי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברננקי הותיר הריבית ללא שינוי: תישאר נמוכה עד 2013
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מקבל 52,260 אלף שקל לחודש בתוספת "רכב הולם", נהג וטלפון סלולרי    אשתקד הסתכמה העלות ב-780,000 שקל    במקביל משך לבייב בעשור האחרון דיבידנדים ב-900 מיליון שקל
עופר וולפסון
סקר מקיף שערכה הרשות השנייה מעלה כי 76% מהמאזינים הביעו שביעות רצון גבוהה מאיכות התוכניות ו-70% היו מרוצים מהמגוון    61% מאזינים לרדיו האזורי לעומת 53% לגל"צ וגלגל"צ ו-41% לתחנות קול ישראל
עופר וולפסון
ועדה מיוחדת תאתר מחוץ לרשות שני יושבי ראש להרכבי ועדת האכיפה המנהלית, כצעד נוסף לקראת יישום רפורמת האכיפה    יו"ר הרשות החליט כי יושבי ראש ההרכבים לא יבואו מקרב עובדי הרשות הנוכחיים
מערכת אתר ערוץ הספורט
אמר לשופט "אתה יהודי?" במפגש בירשחוט-מכבי ונזרק מ-3 מחזורים
עופר וולפסון
ראש הצוות, פרופ' טרכטנברג, אמר כי הוא "נפעם מההזדמנות הנדירה לחולל שינוי לטובה במדינה היקרה שלנו ואין לנו ברירה אלא להצליח במשימה"    הצוות יסיים עבודתו בעוד כחודש וחצי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il