X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שניתן לשלם לעובד בעל מוגבלות פחות משכר המינימום, אשר יופחת בהתאם להיקף המוגבלות עוד נקבע כי יש לקזז מן השכר את קיצבת השלמת ההכנסה שמשלם הביטוח הלאומי
▪  ▪  ▪
אייל אברהמי. ''רב הוא התחום האפור''

שכרו של עובד בעל מוגבלות יכול להיות נמוך משכר המינימום, בשיעור המוגבלות שנקבעה לו. כמו-כן, יש לנכות משכרו את קיצבת הבטחת ההכנסה שהוא מקבל מהמוסד לביטוח לאומי. כך קובע (4.8.11) בית הדין האזורי לעבודה בירושלים.
בית הדין קיבל חלקית תביעתה של עוזרת לגננת, הסובלת מפיגור קל, נגד המרכז הקהילתי על שם זיו ומרקס בירושלים. היא הועסקה בו במשך 18 שנים, עד שפוטרה בשנת 2008. בית הדין חייב את המרכז לשלם לה הפרשי שכר בסך 55,000 שקל והוצאות בסך 10,000 שקל.
תחילה קובע סגן הנשיא, אייל אברהמי, כי בניגוד לטענת המרכז הקהילתי - התקיימו יחסי עובד-מעביד בינו לבין העוזרת לגננת. עוד נקבע, כי מדובר בעובדת לכל דבר ולא בהעסקה של "משתקמת" שעליה לא חל חוק שכר מינימום.
העוזרת לגננת קיבלה שכר של כ-450 שקל לחודש בלבד, בעוד שכר המינימום בתקופה הרלוונטית היה 2,600-2,200 שקל לחודש. מאחר שהיא סובלת מנכות של 25%, קבע אברהמי שהיא זכאית ל-75% משכר המינימום. עם זאת, דחה אברהמי את טענתה, לפיה יחסיה עם הביטוח הלאומי אינם מעניינו של המעביד ולפיכך היא זכאית לשכר ולהשלמת הכנסה במקביל:
"יש להביא לידי ביטוי את ההיבט השיקומי של העסקת התובעת, כמו גם את אינטרס ההסתמכות של הנתבעת, עת פעלה להעסיק את התובעת בהתאם למצג שהציג בפניה אז המוסד לביטוח לאומי שפנה אליה בבקשה להעסיק את התובעת. שיקולים אלה מצדיקים קיזוזה של קצבת השלמת ההכנסה ששולמה לתובעת במועדים הרלוונטיים, מהשכר שהיא זכאית לו באותם מועדים, דהיינו שכר המינימום המותאם".
במסגרת פסק הדין, כולל אברהמי אמירות עקרוניות בסוגיית העסקת בעלי מוגבלויות: "שני העקרונות הניצבים זה מול זה חשובים הם ביותר. מהעבר האחד, ישנו ההיבט השיקומי, התומך במציאת פתרון תעסוקתי לאנשים בעלי מוגבלויות שהינם בעלי יכולת עבודה מופחתת. זאת הן לשם שילובם בחברה כמטרה חברתית בפני עצמה והן לשם קידומם מבחינה אישית. מהעבר השני, ניצב העיקרון המגן של שכר המינימום, שמטרתו להגן דווקא על אוכלוסיות חלשות - שביניהן ודאי נמנית אוכלוסיה זו - ולהציב רף מינימלי של תמורה לעבודה, אשר החברה רואה אותו לנכון אותה עת.
"...ברי כי לא ניתן להתעלם מכך שחלק מההיבט השיקומי של תהליך העבודה מתייחס לנושא 'שכרה בצידה', וחשיבות רבה נודעת לכך שבתמורה לעבודתו יקבל העובד שכר ראוי המשקף נאמנה תרומתו למעסיק בהתאם לכושר עבודתו. אחרת נמצינו חלילה מעודדים עבדות ולא עבודה. דווקא בהעסקה של אדם בעל מוגבלות שהינו בעל כושר עבודה מופחת יש לחשוש שמא ייטשטשו הגבולות המפרידים בין ניצול לבין חסד, שכן אין הדברים תחומים וברורים, שחור או לבן, אלא רב הוא התחום האפור בסוגייה".

תאריך:  10/08/2011   |   עודכן:  10/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד: עובד בעל מוגבלות יקבל שכר חלקי בלבד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מי מינה את השופט המטומטם הזה?.
הפאש הגאה  |  10/08/11 09:09
2
מדהים ,אם האדם עובד ועושה
ורדינה  |  10/08/11 12:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
3 הרוגים בבירמינגהאם    קציני משטרה קראו לבעלי החנויות לאורך העיר כולה להשתמש במאבטחים כדי להגן על עצמם    שוטרים שהגיעו לאזורי הפרעות ופרצו את דרכם בכוח, נאלצו לסגת לאחר שהצעירים תקפו אותם בבקבוקי תבערה ובאבנים, והעלו כלי רכב באש
עידן יוסף
ערוץ 10: המיליונר האמריקני דניאל אברהמס תרם להפגנת המחאה במוצ"ש    מארגני העצרת: החברות עצמן תרמו את הציוד, האמנים הופיעו בהתנדבות
מערכת אתר ערוץ הספורט
ז'יז'יאנג ליונס שמציעה סכום עתק עבור הגרמני בזמן השביתה
אלי אלון
משדרי מצוקה של מקבלי גמלת סיעוד הפועלים באמצעות קווי טלפון, שאינם של בזק, אינם פועלים בשעת הפסקת חשמל    הביטוח הלאומי יודע על העניין לפחות מחודש מרס 2011, אז מדוע הוא מיידע את הקשישים רק עתה?
עידן יוסף
ראשי הרשויות באזור מתריעים כי השינויים הצפויים בכביש 1.יאריכו משמעותית את משך הנסיעה ליישובי הפרוזדור    המחאה מתרחבת: צעדת נוסעי תחבורה ציבורית במרכז ירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il