X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בקרב נשים שהראו סימנים לדום נשימה בשינה, חמש שנים מאוחר יותר 45% פיתחו בעיות חשיבה וזיכרון, בהשוואה ל-31% מהנשים שלא סבלו מבעיות שינה כאשר החוקרים לקחו בחשבון גורמים כמו מוצא, משקל, מחלות ושימוש בתרופות הם גילו כי נשים שסבלו מדום נשימה בשינה היו בסיכוי גבוה כמעט פי שניים להימצא חיוביות לליקוי קוגנטיבי או לדמנציה
▪  ▪  ▪
אין מרפא [צילום: AP]

נשים מבוגרות הסובלות מדום נשימה בשינה נמצאות בסיכון גבוה יותר לפתח בעיות זיכרון ודמנציה. אלו ממצאי מחקר חדש.
לא ברור עדיין אם טיפול בדום נשימה יוכל לעזור ולמנוע את ההידרדרות בזיכרון, והחוקרים מקווים כי מחקרים עתידיים יתמקדו בשאלה.
למרות שאין זה מפתיע ששינה איכותית יש לה תפקיד הגנתי על המוח, אין עדיין בנמצא תשובות ברורות שיוכלו להסביר את הקשר בין בעיות שינה לזיכרון.
כדי לנסות ולמצוא לפחות חלק מהתשובות, חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה שבסן פרנסיסקו ערכו ניסוי ל-298 נשים שלא סבלו מדמנציה והיו בנות 82 בממוצע. הניסוי בחן את השינויים בנשימה ובזרימת החמצן במהלך השינה, כמו גם את ההפסקות הקצרות אך התכופות בשינה שהן הסימנים לדום נשימה בשינה.
מעט מעל לשליש מהנשים סבלו מדום נשימה בשינה - השכיח במיוחד בקרב אנשים מבוגרים הסובלים מעודף משקל.
חמש שנים מאוחר יותר, החוקרים העבירו את אותן נשים סדרת מבחני חשיבה וזיכרון והרופאים בחנו מי מהנשים הראתה סימנים להידרדרות הזיכרון. בסה"כ, מעט יותר משליש (36%) מהנשים אובחנו עם ליקוי קוגנטיבי מתון או דמנציה.
בקרב הנשים שהראו סימנים לדום נשימה בשינה בניסויים שנעשו חמש שנים קודם לכן, 45% פיתחו בעיות חשיבה וזיכרון, בהשוואה ל-31% מהנשים שלא סבלו מבעיות שינה.
כאשר החוקרים לקחו בחשבון גורמים כמו מוצא, משקל, מחלות ושימוש בתרופות, הם גילו כי נשים שסבלו מדום נשימה בשינה היו בסיכוי גבוה כמעט פי שניים להימצא חיוביות לליקוי קוגנטיבי או לדמנציה.
ממצאי המחקר פורסמו בעיתון של איגוד הרפואה האמריקני.
דום נשימה בשינה נמצא גם קשור למספר רב של בעיות בריאות אחרות, כולל לחץ דם גבוה ורמות כולסטרול גבוהות. החוקרים ציינו כי זרימה נמוכה של דם למוח במהלך השינה היא האשם האפשרי לבעיות קוגנטיביות בשלב מאוחר יותר בחיים, משום שכשבדקו גורמים ספציפיים שהיוו חלק מאבחון של דום נשימה בשינה, הם גילו כי היעדר רמת חמצן יציבה לאורך הלילה היה מצב שקשור לבעיות חשיבה וזיכרון ולא מספר שעות השינה או הפעמים בהן הקיצו בלילה.
חשוב לציין כי לא כל אדם הסובל מדום נשימה בשינה יציג גם תסמינים, הכוללים עייפות ונחירה, ולכן אנשים הסובלים מעודף משקל או ממחלות הקשורות ללב וללחץ הדם צריכים לשקול ולהיבדק.
החוקרים עדיין אינם יודעים אלו טיפולים נוספים - מעבר לשימוש במסכה המעבירה אוויר תחת לחץ ממכשיר CPAP כדי להקל על הנשימה בלילה - יכולים למנוע את הסיבוכים של דום נשימה בשינה, כולל הידרדרות קוגנטיבית.
חשוב כי אנשים הסובלים מדום נשימה בשינה יקפידו על הטיפולים עליהם ממליץ הרופא, אך חשוב גם לזכור כי עדיין אין מרפא למצב מעבר לירידה במשקל.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  10/08/2011   |   עודכן:  10/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דום נשימה בשינה מעלה הסיכון לדמנציה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עכשיו זה מדעי: הצבעה בבחירות - אירוע מלחיץ    האירוע גורם הן ללחץ רגשי והן ללחץ פיזיולוגי
איתמר לוין
פסק שקביעת סדרי העדיפויות נתונה בידי מערכת הביטחון, אם כי מזהיר מפני מצב בו יהוו כיסוי לבנייה בלתי חוקית    מדגיש שלא ייגרר למאבק הפוליטי סביב הבנייה בשטחים
עידן יוסף
בחזון שהופץ נכתב כי כלי התקשורת של השידור הציבורי יהפכו למובילים, ולא יהיו "מעל הציבור" אלא בתוכו    עוד בחזון: שחרור מתלות בשאר הערוצים, במערכת הפוליטית ובמערכת הכלכלית
איתמר לוין
סניגורו של קצב על האישומים בחיבוקים: גם נשיא הוא בן אדם, הוא מחבק אנשים    טוען שגירסתה של ל' על מעשה מגונה הייתה כבושה ושעדי החיזוק למעשה תומכים בחפותו של קצב
יפעת גדות
מדיווחים ראשוניים עולה כי שלושה פגזים נורו משני הצדדים וכפי הנראה נחתו בים    אין ראיות מיידיות לנזק או לנפגעים    הירי, כפי הנראה, במסגרת אימון צבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il