X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת הכספים, שאישרה את צו האוצר בעניין, אמר כי לקראת סוף השנה יתקיים דיון נוסף בעניין, שיבחן הארכת הצו גם ל-2012 הח"כים העבירו ביקורת: "1.5 מיליארד השקלים שהופחתו לא בהכרח מיטיבים עם הציבור"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ועדת הכספים אישרה (יום ד', 10.8.11) את צו האוצר המפחית את מס הבלו על הדלק המשמש להפקת חשמל בשיעור של 69% עד סוף 2011. מטרת הצו היא להביא להפחתת הוצאות חברת החשמל במסגרת ייצור החשמל באמצעות שריפת דלקים יקרים, עקב הפסקת אספקת הגז המצרי לישראל לפרקים, החל בפברואר 2011.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הודיע שבחודש נובמבר, יקיים דיון נוסף בעניין, על-מנת לבחון הפחתה נוספת של הבלו גם ב-2012, עקב התייקרות צפויה של מחירי החשמל בעקבות התגברות השימוש באנרגיות חלופיות לייצור החשמל.
סמנכ"ל בכיר תכנון וכלכלה ברשות המיסים, ערן יעקב, ציין כי הצו הוא רטרואקטיבי, ונועד להפחית את הבלו על הדלקים לייצור חשמל, החל בחודש פברואר 2011, אז הופסקה לראשונה אספקת הגז המצרי, עקב הפגיעה בצינור הגז בסיני. לדבריו, המהלך נועד להפחתת הוצאותיה של חברת החשמל בהפקת החשמל, שעלו ב-20% עקב השימוש באנרגיה חלופית לייצור החשמל - דלקים במקום גז. יעקב הוסיף כי עלות ההפחתה למדינה נאמדת ב-1.5 מיליארד שקל בשנה. הוא ציין עוד כי ההפחתה תקפה עבור כמות דלקים מקסימלית של 650 אלף טון.
הח"כים התרעמו: "היה צריך לקיים דיון ציבורי"
חברי ועדת הכספים הופתעו מדברי יעקב. ח"כ שי חרמש (קדימה), אמר: "פתאום החליטו באוצר וברשות המיסים שיש 1.5 מיליארד שקל לחלוקה ומחליטים להפנותם להורדת תעריפי החשמל, במקום להניח אותם על שולחן הדיון הציבורי ולבחון מה יסייע יותר להורדת הנטל מאזרחי המדינה". חרמש הוסיף הפחתת תעריפי החשמל תיטיב במידה רבה דווקא עם הצבא ועם התעשיה ופחות עם האזרחים. "אם רוצים להיטיב באמת עם אזרחי המדינה, שיפנו את 1.5 מיליארד השקלים להוזלת תעריפי המים או לתחומים אחרים. הוועדה אינה צריכה לקבל את תכתיבי האוצר, כיצד להקל על הנטל האזרחי", הוסיף.
ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), טענה אף היא ש"אם כבר מבקשים להוריד את הנטל האזרחי, אזי יש עדיפות לסבסוד מעונות יום וצהרונים וכן הוזלת שירותים נוספים הניתנים לשכבות מצוקה".
מנהלת מינהל הדלקים בחברת החשמל, דינה בירן, ציינה בסיכום הדיון כי חברת החשמל מעריכה שב-2012 תגדל צריכת הסולר והדלקים לצורך הפקת חשמל, כיוון שאספקת הגז הן ממצרים והן ממאגרי הגז בישראל צפויה לפחות במידה ניכרת.

תאריך:  10/08/2011   |   עודכן:  10/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבלו על הדלק לחשמל יופחת עד סוף 2011
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
השופט "דן כהן"אחד הגזלנים יש
ישע  |  10/08/11 16:35
2
סוף עידן החילוניות הצבועה. ל"ת
1.5 לעשירים  |  11/08/11 06:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עו"ד נעמי גרנות טוענת שההגנה מעלה בערעור את הטענות שהעלתה בסיכומים במחוזי ומבקשת להעניק לקצב מעמד מיוחד    "אין לדבר על כבישת עדות כאשר מדובר בקורבנות של עבירות מין"
יפעת גדות
ממצאי מחקר חדש יוכלו לעזור לנשים צעירות לגלות אם הן יכולות לצפות לגיל מעבר מוקדם או מאוחר וכך גם לדעת עד איזה גיל יוכלו להשאר עדיין פוריות
מירב ארד
1.6 מיליון תיירים ביקרו בישראל מתחילת 2011    עלייה של 42% נרשמה בתיירות הקרוז לישראל    מיסז'ניקוב: תרומת התיירות למשק בשבעת החודשים הראשונים נאמדת בכ-15 מיליארד שקלים
איתמר לוין
בסיום טיעוני ההגנה ביקש אמיר להקל בעונשו של קצב בשל הסבל שעבר, הזמן שחלף ואשר פגע בהגנתו, והשוואה לענישה במקרים דומים    אמיר: על ביהמ"ש העליון להציב סכר בפני כניסת רוחות רעות לאולם המשפט
עידן יוסף
השטח הציבורי של המתחם יורחב בכ-182 אלף מ"ר, מתוכם 60 אלף מ"ר להקמת מעונות סטודנטים    שני אזורי מגורים, בשולי המתחם, בהיקף של 704 יחידות דיור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il