X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרקליטי המחוזות הונחו להכין בתוך חודשיים תוכנית למיקור חוץ של 15%-20% מהתיקים ארגון הפרקליטים: זוהי הפרטה; נפנה לביה"ד סגנית פרקליט המדינה: האתגר המקצועי יגדל
▪  ▪  ▪
תיקים בבית משפט [צילום אילוסטרציה]

באחריות כל פרקליט מחוז לגבש בתוך חודשיים תוכנית להוצאתם של תיקים למיקור חוץ, בנתח של 20%-15% ממצבת התיקים האזרחיים הקיימת במחוז. התוכנית תגובש בהתאם למאפייניו הפרטניים של המחוז, ותישען על קריטריונים אשר יבטיחו כי התיקים אשר יישמרו בפרקליטות הם התיקים בהם יש לה לפרקליטות ערך מוסף. כך קבע (4.8.11) צוות בכיר בפרקליטות המדינה, אשר דן בעומס המוטל על הפרקליטויות בתחום האזרחי.
בדיון השתתפו המשנים לפרקליט המדינה, פרקליטי המחוזות ובכירים נוספים. נקודות המוצא היו שהפרקליטות צריכה להוביל את ההגנה על נכסי המדינה ולהגן על שלטון החוק גם בתחום האזרחי; המצב הנוכחי, אותו כינו המשתתפים "מלאכת הישרדות", בשל ריבוי התיקים; וההכרה בכך שאין סיכוי לתוספת כוח אדם בעתיד הנראה לעין.
"מצב דברים זה", נאמר בסיכום הדיון, "מחייב למקד המאמצים בעניינים החשובים מבחינת שלטון החוק, נכסי המדינה ואינטרסים ציבוריים חשובים, ולמנוע מצב בו הפרקליטות האזרחית מדשדשת בבוץ התובעני של ערב רב של תיקים. יש הכרח לפעול לביסוסה של פרקליטות אזרחית יעילה, הפועלת בתחומי הליבה של הרשויות השונות - ללא החטאת ייעודנו כמערכת שמוטל עליה להתייצב בחזית המאבק על שלטון החוק, השמירה על נכסי המדינה ומניעת הפגיעה באינטרס הציבורי עליו אנו מופקדים".
לאור זאת, הוחלט כאמור על בחינת האפשרות למיקור חוץ. בסיכום הדיון צויינו קני המידה לתיקים שייבחרו: "סכום התביעה; העדר השלכות רוחב; מאפייני "שלטוניות"; דומיננטיות עובדתית (בדמות מחלוקת מומחים); והעדר מורכבות משפטית. מובן, כי ככל שפרקליט המחוז יסבור כי ישנו תחום משפטי שלם, אשר בהקשרו מתקיימים הקריטריונים האמורים, הרי שתוכניתו תוכל להישען על הצעה להוצאתם למיקור חוץ של תחומים ספציפיים (תחת הוצאת תיקים פרטניים, בתחומים השונים כולם), ואפשר אף תוך הותרת תיקי מבחן ליצירת תקדים והלכה בידי הפרקליטות".
בשל החשש מפגיעה בעצמאות הפרקליטות, נאמר עוד, יהיה זה הסדר ביניים לתקופה של ארבע שנים בלבד, וכמו-כן יובטח הפיקוח של הפרקליטות על הנעשה בתיקי מיקור החוץ. עוד נקבע: "מובן ומסוכם, כי אין בהליכים המוצעים כדי לפגוע באיזה מזכויותיהם של עובדי הפרקליטויות האזרחיות, בפרט בביטחון התעסוקתי שלהם. נהפוך הוא, המהלך צפוי להעשיר ולשדרג את תחומי העיסוק של הפרקליטים, בעיקר הצעירים שבהם, לעומת המצב היום וככזה צפוי שיזכה לתמיכתם של הפרקליטים לאחר שילמדו את פרטיו. בשל כך חשוב כי ההליך כולו, על שלביו, ייעשה בשקיפות מירבית ובשיתוף מלא ככל שניתן עם ארגון הפרקליטים".
גישה מבחינה בין "תיקי שמנת" ל"תיקי זבל"
יו"ר ארגון פרקליטי המדינה, בועז גולדברג, הגיב בתקיפות על ההודעה, אותה טען שיש לראות כהפרטת הפרקליטות. "איננו יכולים לקבל את הגישה המבחינה בין 'תיקי שמנת' ל'תיקי זבל'. תפקידה של הפרקליטות ושל הפרקליטים הוא לייצג את האינטרס הציבורי בערכאות המשפטיות, בכל תיק ותיק. העניין אשר יש לנו בטיפול בתיקים הוא בהחלט ערך מוסף, אך משרתי ציבור אינם יכולים לעסוק רק במה שמעניין עבורם. קל וחומר - שעה שמדובר בפרקליטות המהווה שומר סף", טען. הוא הודיע, כי הארגון יפנה לבית הדין לעבודה, שכן מדובר בשבירת כלים ובהפרת ההסכם הקיבוצי.
סגנית פרקליט המדינה, אורית סון, הגיבה במשלוח דוא"ל לכל הפרקליטים, בו הדגישה, כי ארגון הפרקליטים יוזמן להגיב לפני יישום התוכנית. לדבריה, אין מדובר בהפרטה או בהבחנה בין "תיקי שמנת" ו"תיקי זבל". סון מוסיפה: "המחשבה שהפרקליטות יכולה להיות 'בור ללא תחתית' מבחינת קבלת תקנים ומשאבים אינה מציאותית. המהלך נועד איפוא לחיזוק הפרקליטות, לשמירת כוחה וכמובן למניעת שחיקה של הפרקליטים הנדרשים היום לטפל בכמות אדירה של תיקים ללא כל אפשרות הולמת למיקוד מאמצים ולקידום המהלכים היזומים".
עוד אומרת סון: "אינני צריכה לומר לאיש מכם עד כמה מובהק האינטרס הישיר של הפרקליטים הצעירים והוותיקים כאחד לקדם רפורמה שכזו, וממילא קשה לעמוד על האינטרס עליו מבקש יו"ר הועד להילחם בנושא זה; האם לא ברור לכולנו שאטרקטיבית לאין ערוך מן הבחינה המקצועית לכל פרקליט השוקל הצטרפות למערכת שלנו (או הנמצא כבר בתוכה) לטפל בתיקים שלטוניים, מורכבים ומשמעותיים שבליבת הליטיגציה השלטונית, תחת 'לבלות' שנים ראשונות במערכת בעשייה יומיומית החוזרת על עצמה בתחומים בהם לא קיים בידי הפרקליטות יתרון יחסי ממשי על משרדי ייצוג אחרים שיהיו מפוקחים ע"י הפרקליטות? והאם לא ברור לכל פרקליט ותיק ומנוסה יותר עד כמה פינויים של משאבי כוח אדם של הצעירים יכול היה לתרום להכנה ולהופעה מקצועית טובה יותר 'בתיקים הכבדים' ביותר להם המדינה היא צד בערכאות?".

תאריך:  10/08/2011   |   עודכן:  10/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות מתכננת מיקור חוץ של תיקים אזרחיים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מיקור חוץ לכוללללללם????
הפרקליטים  |  10/08/11 16:27
2
אגף התקציבים
אהרן מיטל  |  10/08/11 17:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
תקנות שאושרו בוועדת הכספים מחייבות תאגידים בשוק ההון בגילוי מיידי על כל מקרה של הגשת בקשה להסדר חוב לבית המשפט וכן גילוי מלא בדוחות התקופתיים על חלוקת דיבידנדים
עופר וולפסון
יו"ר ועדת הכספים, שאישרה את צו האוצר בעניין, אמר כי לקראת סוף השנה יתקיים דיון נוסף בעניין, שיבחן הארכת הצו גם ל-2012    הח"כים העבירו ביקורת: "1.5 מיליארד השקלים שהופחתו לא בהכרח מיטיבים עם הציבור"
איתמר לוין
עו"ד נעמי גרנות טוענת שההגנה מעלה בערעור את הטענות שהעלתה בסיכומים במחוזי ומבקשת להעניק לקצב מעמד מיוחד    "אין לדבר על כבישת עדות כאשר מדובר בקורבנות של עבירות מין"
יפעת גדות
ממצאי מחקר חדש יוכלו לעזור לנשים צעירות לגלות אם הן יכולות לצפות לגיל מעבר מוקדם או מאוחר וכך גם לדעת עד איזה גיל יוכלו להשאר עדיין פוריות
מירב ארד
1.6 מיליון תיירים ביקרו בישראל מתחילת 2011    עלייה של 42% נרשמה בתיירות הקרוז לישראל    מיסז'ניקוב: תרומת התיירות למשק בשבעת החודשים הראשונים נאמדת בכ-15 מיליארד שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il