X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יעקב עיני, אחיו של מאיר עיני שהורשע בהרצת המניות של החברה שבבעלותם, הגיש ליאח"ה תלונה נגד בנק דיסקונט, נגד בא-כוחו של הבנק ונגד פנחס מנחם, שהיה מנהל סניף שפירא לטענתו מנחם ביצע עבירות פליליות בפרשת הרצת מניות עיני ובא-כוח בנק דיסקונט עו"ד דוד לשם ניסה 'לקנות' עד "פנחס מנחם ממשיך כיום לעבוד בבנק דיסקונט ואף קודם לתפקיד בכיר יותר"
▪  ▪  ▪
[צילום: News1]

יעקב עיני, אחיו של מאיר עיני אשר הורשע בהרצת מניות החברה שבבעלותם, הגיש תלונה אל פרקליטות המדינה ואל היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה נגד בנק דיסקונט ובא-כוחו, עו"ד דוד לשם, בגין ניסיון לשיבוש הליכי משפט. לטענתו, בדרך זו ניסו להטות משפט בתביעה שמנהל עיני נגד בנק דיסקונט בהיקף עשרות מיליוני ש"ח.
לטענתו, במהלך דיון משפטי שהתקיים בינואר האחרון בתביעה שהגיש נגד הבנק עלה חשד כי עו"ד לשם ובנק דיסקונט ניסו לשבש הליכי משפט בכך שזימנו את בא-כוחו של אחיו, עו"ד יעקב קראוס, למשרדי ב"כ הבנק וניסו, לדבריו, 'לקנות' את עדותו של מאיר עיני לטובת הבנק.
"הנני עותר בפניכם לפתוח בחקירה פלילית על מה שנראה כניסיון לשבש הליכי משפט בשנת 2010 - תחילת שנת 2011 ע"י הבנק וב"כ עו"ד לשם דוד, כמו-כן אני מבקש כי תנקטו לנקוט בהליכים משפטיים פליליים המתחייבים כלפי בנק דיסקונט לישראל, וראה לעניין זה פרוטוקול מיום 10.1.11 עמודים 1080 שורות 3-9, להלן: "אז ככה, אני הגעתי למשרדך אחרי מספר טלפונים שאתם התקשרתם אליי ובקשתם להיפגש איתי. אני לא זוכר כמה טלפונים היו, אבל הפגישה לאחר מכן התקיימה לאחר זמן לא מועט. ישבתי במשרדך ואכן אמרתי את הדברים שאמרת, ואלה הדברים. אני רק רוצה לומר שלא טמנת גם אתה את ידך בצלחת והבנק היה אדיב בלשון המעטה. אני לא אמשיך בעניין", ציין בתלונה.
עוד ציין בתלונתו כי הוא מבקש מן היועץ המשפטי לממשלה ומפרקליט המדינה להורות על העמדת הבנק ומנהלו מר פנחס מנחם לדין פלילי בחשד לביצוע עבירות בפרשת הרצת מניות עיני.
לדבריו, מן החומר שהוצג בפני בית המשפט עולה חשד לכאורה על כי מנהל הבנק בסניף שפירא, מר פנחס מנחם, קיבל לידיו ממאיר עיני (שנשפט לשנים ארוכות למאסר) 15,000 דולר וטען כי זו "הלוואה חברית".
"בחקירתו בהליך הפלילי הודה מנהל הסניף (עמ' 1080 לפרוטוקול ש' 13) "נכון שמאיר עיני היה חבר שלי ונכון שנתן לי הלוואה על סך 15 אלף דולר ...אחי הודה בקיום מערכת העברת כספים הדדית שלו עם מנהל הסניף באופן פרטי, מאיר אחי הודה כי הלווה למעלה מ-10 פעמים כספים למנהל הסניף בסדר גודל של 30,000 דולר, 40,000 דולר ו-50,000 דולר", ציין בתלונתו.
"יצוין שמר פנחס מנחם ממשיך כיום לעבוד בבנק דיסקונט ואף קודם לתפקיד בכיר יותר ויותר, ללמדך על חשד כי משנתו הסדורה והמתוכננת של הבנק הינה נקיטה במדיניות סגירת פיות תוך חשד כבד למתן דמי השתיקה למועסקים שהיו מעורבים בפרשה", הוסיף.
"זה המקום לדעתי כי כבודכם יבחנו וינקטו בהליכים המתחייבים בפרשייה עגומה זו כלפי בנק דיסקונט לישראל בע"מ, כלפי מנהל סניף שפירא דאז בבנק דיסקונט, מר פנחס מנחם, ומי מעובדי הבנק שהיו שותפים לעבירות אלה", לשון התלונה.

תאריך:  10/08/2011   |   עודכן:  10/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלונה: בכיר בדיסקונט עבר על החוק בפרשת הרצת מניות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גלדסטון
הפורוורד: "בודק הצעות מאירופה. פארמר? מגיע למערכת לחוצה שדומה ללייקרס"
איתמר לוין
News1 חשף כי נשיאת עלם מקבלת 354,000 שקל בשנה על תפקיד שעבר מילאה בהתנדבות    יו"ר עלם: היא עובדת במשרה מלאה; הוועד המנהל ביקש ממנה לעבור למשרה בתשלום
יפעת גדות
הימנעו משימוש בשטיחים
יפעת גדות
מטרתם של הצלבנים הייתה לכבוש את ארץ ישראל
עופר וולפסון
ועדת הכספים אישרה הצעת החוק הקובעת כי בעלי חברות פרטיות בשוק ההון יהיו כפופים לחוקים החלים על המוסדיים ועל כלל החברות הציבוריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il