X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדיון הוזמנו נציגים מגופים רגולטוריים וכלכליים רבים, בהם נציגי האוצר, בנק ישראל ונציגי הבנקים ייתכן שהדיון יתקיים בדלתיים סגורות, לאור רגישות הנושא
▪  ▪  ▪
יו''ר ועדת הכלכלה, ח''כ כרמל שאמה-הכהן [צילום: פלאש 90]

ועדת הכלכלה תדון ביום ראשון הקרוב (14.8.11) בדיון חירום, בסיכונים האפשריים הנובעים מהתמוטטותו הפיננסית של אחד מה"טייקונים" הישראלים. הוועדה תבחן את ההשלכות של אירוע כזה על המשק בכלל ועל המערכת הבנקאית בפרט.
לדיון הוזמנו נציגים מגופים רגולטוריים וכלכליים רבים, בהם נציגי משרד האוצר, אגף שוק ההון, בנק ישראל, הרשות לניירות ערך, משרד ראש הממשלה, המועצה הלאומית לכלכלה, הבורסה לניירות ערך, איגוד הבנקים, נציגי הבנקים, איגוד לשכות המסחר, איגוד קופות הגמל, איגוד קרנות הפנסיה, איגוד חברות הביטוח, פורום החוסכים לפנסיה בישראל, פורום מנהלי הכספים הראשיים, איגוד החברות הציבוריות הרשומות בבורסה, ארגוני צרכנים והתאחדות התעשיינים.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, הודיע כי חברי הוועדה יקבלו החלטה בתחילת הדיון האם לקיימו בדלתיים סגורות, לאור רגישות הנושא והמידע שצפוי להימסר במהלך הדיון, וכדי להימנע מזריעת פניקה נוספת בקרב הציבור, בייחוד על-רקע התנודתיות הרבה בבורסות.
"לריכוזיות במשק הישראלי יש מחיר ויש סיכונים. מחיר הריכוזיות הוא הצד המוכר יותר. כולנו משלמים אותו בהיעדר תחרות אמיתית ברוב ענפי המשק ובמחירי המוצרים היקרים המכבידים את יוקר המחיה בישראל. סיכון הריכוזיות נובע ממשקלם העודף של הטייקונים במשק ויתרת חובם לבנקים ולציבור", אמר שאמה-הכהן.
הוא הוסיף כי "נפילת טייקון עלולה לגרום לאפקט דומינו הרסני ובלתי נשלט ולכן חובתנו בימים של מפולת בשוקי ההון בעולם ובישראל לבחון מקרוב את הסיכון להתרחשות אירוע מסוג זה, השלכות העומק והרוחב שלו על המשק ויציבות המערכת הבנקאית".
פנייה לממונה על שוק ההון: מנהלים מיוחדים לקרנות הפנסיה
בתוך כך, ח"כ זהבה גלאון (מרצ) פנתה היום לממונה על שוק ההון, פרופ' עודד שריג, בבקשה כי יבחן מינוי מנהלים מיוחדים לקרנות הפנסיה הנשלטות על-ידי בעלי הון המחזיקים באחזקות ריאליות, ויביא לצעדי הגנה נוספים על ציבור החוסכים בגופים המוסדיים.
"הצניחה בשווי מניות הטייקונים עומדת להתבטא בשיטפון של הסדרי חוב ו'תספורות' שיבואו כמובן על חשבון החוסכים", כתבה גלאון לשריג. "על הממונה להתערב כבר עכשיו, ולשקול למנות מנהלים מיוחדים לקרנות שלא יהיו נגועים בניגוד אינטרסים. זו אחריותו לחלץ את הציבור ואת חסכונותיו היום כדי שלא נצטרך אנחנו לחלץ את הטייקונים מחר".
"כיום חלק מהגופים המוסדיים נשלט על-ידי אותם בעלי הון שהחברות הריאליות שלהם נמצאות בקשיים. לפיכך, כל זמן שלא נקבע כי יש להפריד אחזקות פיננסיות מריאליות, יש חשש גובר שבתרחיש משברי, קרנות הפנסיה יערבו שיקולים זרים ולא יפעלו אך ורק את לטובת ציבור החוסכים. המוסדיים עלולים להיכנע לדרישות הטייקונים לפריסת חובות ותספורות עמוקות - על חשבון חסכונות הפנסיה והגמל שלנו", הוסיפה גלאון.
"על הממונה על שוק ההון לפרט אלו צעדים הוא נוקט כדי להגן על עמיתי הקופות והקרנות, ולוודא כי אמון הציבור במערכת הפיננסית נשמר. עליו לשקול צעדי מנע כדי שלא נגיע למצב בו מי שנהנה מחבילות חילוץ ורשתות הגנה למיניהן יהיו אותם טייקונים חדלי פירעון", סיכמה.

תאריך:  11/08/2011   |   עודכן:  11/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיון חרום בוועדת הכלכלה: מה יקרה אם יקרוס טייקון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לברוח מהבורסה בכל מחיר
לצאת מהר מהבורסה  |  11/08/11 13:15
2
איפה הייתם בנושא רכוזיות המשק?
מיכל מירושלים  |  11/08/11 14:12
3
זה אשמת הממשלה
efis  |  12/08/11 07:59
4
טיקון נופל המדינה תלאים
הבורר  |  13/08/11 07:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקר חדש מראה כי נשים נמצאות בסיכון גבוה ב-25% למחלת לב כלילית שנבעה מעישון בהשוואה לגברים
אביתר בן-צדף
נהרג כשמסוקו הופל במשימת סיור בגבול קמבודיה-ויטנאם
איתמר לוין
קובע ש-290 מיקרוגרם אלכוהול לליטר אוויר נשוף אינם מהווים שכרות של נהג    מותח ביקורת על שורת מחדלים של המשטרה כאשר עצרה נהג והחשידה אותו בשכרות
איתמר לוין
ביקורת קשה מאוד של בית המשפט על הימנעות משרד הבריאות מבדיקת מהותו של הניתוח ועל טיעוניה של המדינה במהלך התביעה    המרפאה נסגרה, המנתח נעלם והמדינה נותרה הנתבע היחיד
איתמר לוין
העירייה דרשה את התשלום בגין חובות ישנים של היטל ביוב תמורת בית הספר לשוטרים    ועדת ערר קבעה: התביעה התיישנה והעירייה התרשלה בכך שלא תבעה את החוב במשך שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il