X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענת בעתירתה שרשות שדות התעופה דורשת דמי זכיינות כפולים מאלו המאפשרים להרוויח ושבמכרז נקבעו תנאים בלתי סבירים חושפת: המחזור כיום בחנות הספורט - 100 מיליון שקל בשנה
▪  ▪  ▪
חנות הספורט של ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג

חברת ג'יימס ריצ'רדסון מבקשת (ה', 11.8.11) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את מכרז רשות שדות התעופה להפעלת חנות מוצרי הספורט בנמל התעופה בן-גוריון. לחלופין מבקשת החברה לשנות תנאים מהותיים במכרז.
בעתירה, שהוגשה באמצעות משרד עוה"ד שבלת, נטען שמדובר בתנאים שיגררו אחריהם הפסד בטוח לזוכה במכרז. ג'יימס ריצ'רדסון היא המפעילה הנוכחית של חנות מוצרי הספורט בנתב"ג, וזכיונה יפוג בסוף השנה. המכרז החדש הוא לתקופה של 9.5 שנים.
מחיר המינימום הנדרש במכרז הוא 30 מיליון שקל בשנה, אך ג'יימס ריצ'רדסון טוענת - בהסתמך על חוות דעת של הכלכלן דוד בועז - כי המחיר שיותיר לזוכה סיכוי להרוויח הוא 16 מיליון שקל בשנה. לדבריה, המחיר הנדרש מחייב מחזור שנתי של לפחות 200 מיליון שקל - כפליים מהמחזור שלה כיום בחנות מוצרי הספורט.
עוד יוצאת ג'יימס ריצ'רדסון נגד ההחלטה להוציא ממכרז מוצרי הספורט את ההרשאה למכור באותה חנות גם משקפי שמש, תחום המהווה 10% מהכנסותיה בחנות הנוכחית. רש"ת גם דורשת שהזוכה במכרז יפעיל חנות נוספת באולם "שחקים", שאינו חלק מהדיוטי פרי, וישלם לה לפחות 500,000 שקל לשנה - אך ג'יימס ריצ'רדסון טוענת שמדובר בחנות מפסידה, ועובדה היא שחנות רבות באולם זה עומדות שוממות.
טענה נוספת המועלית בעתירה היא נגד ההרשאה הניתנת לרש"ת במכרז, ולפיה תוכל להורות לזוכה באופן חד-צדדי להפסיק למכור מוצרים אלו או אחרים בחנות. החברה טוענת עוד, כי הזוכה יחוייב לשכור מרש"ת מאות מ"ר מיותרים של שטחי שירות ואחסנה, תמורתם ישלם לה 2,839 שקל למ"ר לשנה - פי ארבעה מהתעריף הגבוה ביותר לשטחי איחסון בישראל. לדבריה, משמעות הדבר היא הגדלה סמויה של דמי הזיכיון ביותר מ-4 מיליון שקל בשנה.
ג'יימס ריצ'רדסון מבקשת גם להוציא צו ביניים נגד קיום המכרז עד להכרעה בעתירתה. מועד הגשת ההצעות הוא 15.8.11, ולפיכך מבקשת החברה לדון בבקשה בדחיפות. החברה מסרה, כי בית המשפט הורה לרש"ת להגיב על הבקשה עד 14.8.11.

תאריך:  11/08/2011   |   עודכן:  11/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'יימס ריצ'רדסון: לבטל את מכרז חנות הספורט בנתב"ג
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בשליחותו של מי עובד מר לוין ?
שאלתיאל הנהרייני  |  12/08/11 18:43
2
אני לא מרחם על ריצ'רדסון, אבל
נחמי  |  12/08/11 18:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
במאהל המחאה המרכזי בשדרות רוטשילד הוצבה אמש גיליוטינה כחלק ממיצג אומנותי, המסמל את המהפכה הצרפתית    הנהגת המחאה: "מתנגדים לכך. המהלך דוחה עוד יותר את הציבור הרוסי, הרגיש במיוחד לגילויי מהפכנות"
עופר וולפסון
בעלת השליטה בפרטנר מסרה בתגובה לפניית רשות ני"ע, כי לדיבידנד שהוקפא חשיבות רבה עבורה, אך בידיה אפשרות להחזיר חובה גם דרך מזומנים וניירות ערך בהיקף כולל של כ-1.62 מיליארד שקל
עידן יוסף
נמשכת הקריסה הניהולית ברכבת ישראל    דן ארי התפטר מניהול פרויקט A1    התפטרות נוספת של מתכננים בכירים באגף תכנון    דוברות הרכבת: פרויקט הרכבת המהירה לירושלים לא ייפגע
מירב ארד
מנתוני רש"ת עולה כי עלייה של 144% נרשמה בתנועת הנוסעים לנל התעופה באנטליה ובחזרה בחודש שעבר    מעל מ-1.35 מיליון נוסעים בינ"ל עברו בנמל ביולי, גידול 11%
עופר וולפסון
שר התחבורה, שהגיע בפעם השנייה השבוע למאהל המחאה המרכזי, אמר למוחים כי במקביל לגיבוש המתווה הכללי של ועדת טרכטנברג, הוא יפעל בתחומו כדי להביא לפתרונות תחבורתיים בשנים הקרובות, בהיקף כולל של 100 מיליארד שקל    הסטודנטים העבירו ביקורת על הרפורמה שכבר נעשתה בגוש דן: "אתם עושים הכל בלי הידברות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il