X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יניב אשור, בכיר "השוטרים הנוקמים" מנהריה, מונה בשבוע שעבר למנהל אגף הביטחון, הפיקוח העירוני ושירותי החירום בעיריית עכו News1 חושף: לבקשת העירייה הציג אשור מסמך שלפיו אין לו רישום פלילי זאת למרות שהורשע וריצה מאסר בפועל ולמרות שהעבירה שבגינה הורשע אמורה הייתה להופיע בטופס הרישום גורם בעירייה: היינו בטוחים שהוא לא יוכל להתמנות ולכן ביקשנו שכל המועמדים יציגו מסמך שיעיד שאין להם רישום פלילי וגם הוא הביא מסמך כזה
▪  ▪  ▪
יניב אשור [צילום: פלאש 90]
איציק וולף
ארבעת 'השוטרים הנוקמים' פוטרו מן המשטרה

הורשעו "השוטרים הנוקמים" מנהריה
רותי אברהם
ביהמ"ש הרשיע ארבעה שוטרים מנהריה בהנחת מטענים כדי לפגוע בעבריין מיכאל מור * דחה את טענתם להגנה עצמית
לרשימה המלאה

עידן יוסף
קיצור דרך ל"שוטרים הנוקמים" - נשק בהליך מזורז

יניב אשור, בכיר השוטרים לשעבר שנידונו לשנת מאסר לאחר שהטמינו מטעני חבלה אצל העבריין מיכאל מור, הציג בפני עיריית עכו מסמך ולפיו אין לו רישום פלילי. הגשת המסמך נעשתה במסגרת המכרז לתפקיד מנהל אגף הביטחון, הפיקוח העירוני ושירותי החירום של העירייה שבו זכה בשבוע שעבר ולמרות שהרישום הפלילי של אשור - כמו של יתר השוטרים לשעבר שכונו "השוטרים הנוקמים" - מעולם לא נמחק.
אשור, שהיה בדרגת רב-פקד והשוטר הבכיר ביותר מבין ארבעת השוטרים לשעבר, מונה בשבוע שעבר לקב"ט עיריית עכו. ועדת המכרזים לענייני כוח אדם בעיריית עכו, שבראשה עומד ראש העירייה שמעון לנקרי, בחרה באשור בן ה-35 פה-אחד והעדיפה אותו על-פני 10 מועמדים אחרים לתפקיד.
ראש העירייה לנקרי אמר כי למכרז ניגשו מועמדים טובים, אך אשור נמצא הטוב ביותר והראוי מבין כולם. "אשור הציג בפני ועדת הקבלה יכולות ונתונים מרשימים הן מתחום ניסיונו המשטרתי והן ברמתו האישית", ציין. עוד הוסיף כי "עיריית עכו רואה בהזדמנות שניתנה לאשור להתחיל בעכו מחדש את חייו במסגרת השירות הציבורי, ומאמינה ביכולתו להצעיד ולקדם את אגף הביטחון לרווחת התושבים".
במסמך שהציג אשור בפני מחלקת כוח אדם בעיריית עכו, אשר הונפק במשטרת עכו ב-30 ביוני 2011 נכתב כי אמורים להופיע בו הפרטים הבאים מתוך רישומי המשטרה:
  • מרשם פלילי - פרטי רישום שטרם עברה תקופת המחיקה לגביהם;
  • רישום משטרתי - משפטים וחקירות תלויים ועומדים;
  • רישום משטרתי (מרשם פלילי) - תיקי חקירות שנסגרו;
  • פרטי רישום של תיקים שלגביהם הנשיא נתן חנינה;
  • רישום משטרתי - תיקי אי-תביעה ותיקי פ"א נילון סגורים.
"אם אינך רואה רישום באחד הנושאים הנ"ל הרי שאין לגביך מידע בנושא זה ברישום המשטרה", לשון המסמך שבשוליו מופיעה חתימת משטרת עכו ללא כל רישום שהוא של עברו הפלילי של אשור. עוד נכתב שם כי אם ניתן העמוד שעליו נכתבו הדברים הנ"ל בלבד ללא כל עמודים נוספים שנלוו אליו - "משמעות הדבר היא כי אין לגביך כלל רישומים כאמור".
עם זאת, עיון בחוק הפלילי מעלה ספקות ביחס לאישור שהוצג לעיריית עכו. החוק קובע כי במקרים שבהם הוטל עונש מאסר של שנה אחת נעשית מחיקת ההרשעה הפלילית אך ורק לאחר עשר שנים מתום תקופת ההתיישנות. לאחר אותן עשר שנים רואה החוק את ההרשעה כהרשעה שנמחקה.
יוצא מן הכלל הוא מקרה שבו נשיא המדינה מעניק חנינה. במקרה זה רואה החוק את ההרשעה ככזו שנמחקה. מאחר שנשיא המדינה לא העניק חנינה לארבעת השוטרים הנוקמים, ואף נמנע מלמחוק את הרישום הפלילי שלהם, הרי שגם לאחר שקיצר לחלוטין את תקופת ההתיישנות - הרישום הפלילי של אשור אמור להישאר ברשומות והינו רלוונטי לחלוטין והוא אמור להופיע בטפסי הרישום המשטרתי.

גורם בעירייה: היינו בטוחים שלא יזכה בשל עברו הפלילי

מעיריית עכו נמסר כי אשור התבקש בדומה לשאר המועמדים לתפקיד להציג טופס של היעדר רישום פלילי. משהתבקש לעשות זאת, העביר את הטופס המדובר.
גורמים בעירייה אמרו ל-News1 כי כאשר הגיש את המועמדות שלו לתפקיד היו בטוחים בעירייה כי הוא לא יוכל לעבוד בשל העבר הפלילי שלו. "אמרנו שהוא בטח לא יוכל להתמנות לתפקיד בגלל שיש לו רישום פלילי, אז ביקשנו מכולם שיביאו מסמך שיעיד שאין להם רישום פלילי וגם הוא הביא מסמך כזה", אמר אותו גורם בעירייה.
הפרסומים שנעשו בעקבות ההודעה על המינוי מעידים על חוסר הבנה בסעיפי החוק הקובעים כי גם אם קוצרה תקופת ההתיישנות, לא נמחקה העבירה מן המרשם הפלילי. באותם פרסומים נכתב כי הנשיא פרס העניק חנינה לאשור ולחבריו למרות שמעולם לא ניתנה להם חנינה.
ייתכן, כי גם במחלקת כוח האדם בעיריית עכו סברו בטעות ומחוסר הבנה משפטית כי הנשיא פרס העניק לאשור ולחבריו חנינה ועל כן הסתמכו על הטופס שהעביר לידיהם ואשר ממנו ניתן היה להבין כי אין לו רישום פלילי.

הנשיא דחה את הבקשה למחיקת העבירה

אשור ושלושת חבריו - אלדד חדד, רמי מוסא ויוסי לוי - הורשעו בניסיון לפגוע בעבריין מיכאל מור ונגזרה עליהם שנת מאסר. לאחר שנדחה ערעורם בבית המשפט העליון, באוקטובר 2010 הם התחילו בריצוי העונש. לקראת חג הפסח החליט נשיא המדינה, שמעון פרס, לחון אותם ולקצר את עונשם בכמה שבועות על-מנת שיוכלו לחגוג את ליל הסדר בבתיהם. זאת, לאחר שוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר ניכתה שליש מעונשם.
למרות קיצור עונשם ערב החג, סירב הנשיא פרס למחוק את הרשעתם של הארבעה למרות בקשה מפורשת לקיצור תקופת התיישנות ומחיקה שנועדה לאפשר את חזרתם לשירות במשטרת ישראל.
הנשיא דחה את בקשת השוטרים למחיקת המרשם הפלילי אבל אימץ את המלצת שר המשפטים, והורה על קיצור תקופת ההתיישנות כדי לסייע להם בשיקום. החלטה זו של הנשיא אינה נוגעת לתקופת המחיקה הקבועה בחוק ואשר עד לסיומה אמורה להיות מוזכרת ברישום הפלילי של העבריין.

ייתכן שהוצג רק עמוד אחד מתוך הפלט המשטרתי

כעת יש לברר כיצד הנפיק אשור לעיריית עכו טופס שבו לא מופיע שום זכר לרישום הפלילי שלו. לשאלה זו ישנן מספר תשובות אפשריות, ברמות סבירות שונות זו מזו, אשר על רשויות החוק לברר:
  • אשור הציג בפני עיריית עכו מסמך מזויף - אפשרות זו הינה בעלת סבירות אפסית.
  • גורמים במשטרת ישראל מחקו שלא ברשות ושלא בסמכות את הנתונים אודות הרישום הפלילי של השוטרים הנוקמים - אפשרות זו הינה בעלת סבירות נמוכה מאוד.
  • אשור הציג לעיריית עכו רק את העמוד הראשון מתוך פלט הרישום הפלילי שהוציא במשטרת עכו באופן שממנו ניתן להבין כי אין לו רישום פלילי - אפשרות זו הינה בעלת סבירות גבוהה יותר מן הקודמות.
בירור שנעשה עם עיריית עכו העלה באופן מוחלט כי לעירייה הוגש אך ורק עמוד אחד מהפלט המשטרתי שאמור להיות מוגש לעירייה.

פקח נדרש במכרז להיעדר רישום פלילי, קב"ט לא נדרש

מעיון במכרז לתפקיד שבו זכה אשור עולה כי העירייה השמיטה ממנו את הדרישה להיעדר רישום פלילי. מן המכרז למשרת הקב"ט, שפורסם ביולי האחרון, הושמטה הדרישה להיעדר רישום פלילי של המועמד לתפקיד. זאת, למרות שחודשיים קודם לכן, במכרז שפורסם לתפקיד פקח בעירייה - תפקיד שנמצא באחריות קצין הביטחון של העירייה - נדרש באופן מפורש שלמועמד לא יהיה רישום פלילי.
הקריטריונים שנדרשו מן המועמדים לתפקיד פקח בעיריית עכו היו: עבודה בשעות לא שגרתיות כולל בשבתות ובחגים, כוננויות, רישיון נהיגה וללא רישום פלילי.
לעומת זאת, הדרישות מן המועמדים לתפקיד מנהל אגף הביטחון, הפיקוח העירוני ושירותי החירום היו: תואר ראשון לפחות ממוסד אקדמי מוכר וניסיון פיקודי-מבצעי מוכח של לפחות ארבע שנים. עוד נכתב שתינתן עדיפות לבעלי רקע בניהול בשלטון המקומי/ציבורי. ללא שום זכר לדרישה להיעדר רישום פלילי.
כאמור, בניגוד לכל הנכתב לעיל, עם מינויו של אשור לתפקיד מנהל אגף הביטחון, הפיקוח העירוני ושירותי החירום של עיריית עכו, פורסם כי המינוי התאפשר לאור מחיקת הרישום הפלילי שלו ושל חבריו בעקבות חנינה שקיבלו מנשיא המדינה.
בשולי הדברים, ראוי לציין כי בהודעת עיריית עכו על מינוי אשור, עבריין מורשע שריצה עונש מאסר על הטמנת מטען חבלה, לא נאמרה מילה על עברו הפלילי.
כך הוא תואר בהודעה: "אשור, רפ"ק לשעבר ובוגר תואר ראשון מטעם אוניברסיטת בר-אילן בקרימינולוגיה ומשאבי אנוש שירת במשטרה במגוון תפקידי פיקוד, בילוש, מודיעין ולוחמה בפשיעה. עם פרישתו מהמשטרה עבד אשור בייעוץ ביטחוני לחברות עסקיות". אף מילה על הנסיבות שהובילו לפרישתו מן המשטרה או על התקופה שבה ישב בכלא.
רק דבריו המרומזים של ראש העירייה אשר הובאו לעיל ואשר התייחסו ל"הזדמנות שניתנה לאשור להתחיל בעכו מחדש את חייו במסגרת השירות הציבורי" מרמזים על עברו הפלילי של האיש.

תגובת המשטרה: מחיקת עבירה - בסמכות הנשיא בלבד

מן המשטרה נמסר בתגובה כי משטרת ישראל אינה נוהגת למסור מידע אישי אודות אזרחים.
עוד נמסר, במישור העקרוני, כי משטרת ישראל אינה מוסמכת לקצר/ לשנות תקופת התיישנות ומחיקה של רישום פלילי וכי הדבר הוא בסמכות נשיא מדינת ישראל בלבד.
"המידע מועבר לגופים השונים בהתאם להיקף שנקבע בחוק המרשם הפלילי, כאשר חלק מהגופים אינם זכאים לקבל מידע שחלפה לגביו תקופת התיישנות. בכל מקרה גוף הזכאי לקבל מידע מקבל אותו ישירות מהמשטרה ולא באמצעות האדם שהרישום אודותיו", לשון תגובת המשטרה.
תגובה זו עשויה לאשש את ההנחה כי אשור הציג מידע חלקי בלבד בפני עיריית עכו. זאת משום שהוא היה זה שהעביר לידי העירייה את פלט הרישום הפלילי שלו שיצא על-פי בקשתו. במקרים כאלה, שבהם אדם מבקש להוציא את המרשם הפלילי של עצמו מן המשטרה - מחוייבת המשטרה לפרט את כל הרישום הפלילי שלו במסגרת המידע שהוא מקבל.
מכיוון שידוע שלא נמחקה העבירה של אשור, וידוע שלעיריית עכו הוצג כאילו אין לו כל רישום פלילי - הרי שקיים חשד למצג שווא ולקבלת משרת ראש אגף הביטחון בעירייה במרמה.
לשאלת News1 נמסר מעיריית עכו כי יניב אשור אינו משיב לשאלות התקשורת.

המכרז למשרת פקח עירוני - נדרש היעדר רישום פלילי
מכרז למנהל אגף הביטחון והפיקוח העירוני - אין זכר לדרישה להיעדר רישום פלילי
תאריך:  11/08/2011   |   עודכן:  12/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השוטר הנוקם שהורשע הציג מסמך בלא רישום פלילי
תגובות  [ 37 ] מוצגות  [ 37 ]  כתוב תגובה 
1
הנשיא חנן את השוטרים והרישום
הפלילי נמחק  |  12/08/11 07:17
 
- קיצור התיישנות לא מוחק הרשעה
יורי קוך  |  12/08/11 11:13
 
- רדו מהבן אדם.תנו לו להתפרנס  ל"ת
שיעבוד ויצליח.  |  12/08/11 11:38
 
- השוטרים רגילים למחוק לעצמם...
ירון זכאי 1  |  12/08/11 12:21
 
- מה שהיה זה שיהיה ואן חדש במשטר
ויצמן   |  27/10/11 19:05
 
- חותם על כל מילה. ל"ת
אליהו חיים   |  12/08/11 13:39
 
- זה לא שוטר זה פשע מאורגן
חוזה בכוכבים  |  12/08/11 14:11
 
- נא תקן את תגובתך......
אלמוג 18  |  12/08/11 17:01
 
- יניב אשור בעיני לא בן אדם.
לא לרדת ממנו  |  13/08/11 23:42
2
חנינת מחקה את הרישום הפלילי
השכל הישר  |  12/08/11 07:30
 
- צריך לתת צל"ש לראש העיר המעסיק
השוטר קורבן  |  12/08/11 18:25
3
עיתונאי בשרות העבריינים
יצחק הכהן  |  12/08/11 09:06
4
עיתונאי מכור
א י  |  12/08/11 09:17
5
בחיית וולף - למה זה זה מפריע ?
מיכאל10  |  12/08/11 09:30
6
מה רוצה הכותב?
יוא"ב  |  12/08/11 10:07
7
עכשו הבנתי
מאכסימיליאן  |  12/08/11 10:35
8
למרות החטטנות מהרמה הנמוכה
ח.מאיר סלע  |  12/08/11 11:02
9
מדובר במכרז תפור של לנקרי
עובד בעירייה  |  12/08/11 11:16
10
תרדו מהקצין,תמצאו כותרת אחרת
איציקבן  |  12/08/11 11:24
11
ראש העיר עכו נתפס בקלקלתו
רפאל לוזון  |  12/08/11 11:50
12
איפה פיני פישלר שיגיש בגץ?
קורא קבוע כאן  |  12/08/11 12:43
13
לדעתי הוא גיבור ומגיע לו פרס ל"ת
על מעשיו  |  12/08/11 13:22
14
תנו לו להתפרנס בשקט
דני בן שמעון  |  12/08/11 13:57
15
תתביש לך יואב יצחק
מיקי ט.  |  12/08/11 14:41
 
- אהוד יתום. ברשות ובסמכות.... ל"ת
ירון זכאי 1  |  12/08/11 15:21
16
אהוד יתום
מיקי ט.  |  12/08/11 16:08
17
עזבו אותו הוא קורבן
משפט סדום  |  12/08/11 16:12
 
- יניב אשור הוא עבריין מורשע
משפט צדק  |  12/08/11 17:43
18
הקנאה מעבירה דעתו של אדם
אזרח המדינה  |  12/08/11 16:27
19
מדינה אבודה
אזרח איכפתי  |  12/08/11 16:42
20
כל הכבוד על החשיפה המדהימה
אוחנה משה  |  12/08/11 17:49
21
יואב הטהרן והעיתונאי המלשן  ל"ת
קא  |  12/08/11 20:46
22
טוב שיש IP אוחנה משה ומשפט צדק
מיכאל10  |  13/08/11 07:44
23
יניב והעירייה פעלו כשורה!!!
מושיק צדק  |  13/08/11 09:16
 
- תקרא שוב את החוק. אתה לא מבין
פליקס שומרוני  |  13/08/11 10:52
24
בושה לעיר עכו. בושה למשטרה
יוסי לוי  |  13/08/11 10:57
25
מזה, אין יותר שוטרים בעכו???
לויאן  |  13/08/11 18:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוענת בעתירתה שרשות שדות התעופה דורשת דמי זכיינות כפולים מאלו המאפשרים להרוויח ושבמכרז נקבעו תנאים בלתי סבירים    חושפת: המחזור כיום בחנות הספורט - 100 מיליון שקל בשנה
עופר וולפסון
במאהל המחאה המרכזי בשדרות רוטשילד הוצבה אמש גיליוטינה כחלק ממיצג אומנותי, המסמל את המהפכה הצרפתית    הנהגת המחאה: "מתנגדים לכך. המהלך דוחה עוד יותר את הציבור הרוסי, הרגיש במיוחד לגילויי מהפכנות"
עופר וולפסון
בעלת השליטה בפרטנר מסרה בתגובה לפניית רשות ני"ע, כי לדיבידנד שהוקפא חשיבות רבה עבורה, אך בידיה אפשרות להחזיר חובה גם דרך מזומנים וניירות ערך בהיקף כולל של כ-1.62 מיליארד שקל
עידן יוסף
נמשכת הקריסה הניהולית ברכבת ישראל    דן ארי התפטר מניהול פרויקט A1    התפטרות נוספת של מתכננים בכירים באגף תכנון    דוברות הרכבת: פרויקט הרכבת המהירה לירושלים לא ייפגע
מירב ארד
מנתוני רש"ת עולה כי עלייה של 144% נרשמה בתנועת הנוסעים לנל התעופה באנטליה ובחזרה בחודש שעבר    מעל מ-1.35 מיליון נוסעים בינ"ל עברו בנמל ביולי, גידול 11%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il