X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסיבה העיקרית להישארות מפגינים פוטנציאליים במחאה החברתית בבית הייתה קשיים טכניים כ-8% לא ייצאו בשל היות המחאה פוליטית לדבריהם
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הסיבה העיקרית להישארות מפגינים פוטנציאליים במחאה החברתית בבית הייתה קשיים טכניים. כך עולה מסקר חדש שערך שערכו ד"ר ניסן לימור, ד"ר עירית קינן וד"ר ירון סוקולוב מהמכון לאחריות אזרחית במרכז ללימודים אקדמיים, ואשר מנתח לראשונה את הסיבות שהשאירו חלק מהישראלים בבית ומנעו מהם להצטרף להפגנות הענק בשבועות האחרונים.
הנסקרים התבקשו לציין את "הסיבה העיקרית שבגללה לא השתתפת בהפגנות?", רוב מסיבי (60.6%) ענה כי סיבות טכניות בלבד (מחלה, העדרות מהארץ, התחייבות קודמת, עבודה) מנעו ממנו את היציאה לרחובות. 7.9% בלבד ענו כי לא יצאו להפגין בגלל החשש כי את המחאה מובילים גורמים בעלי אינטרס פוליטי ומספר מעט גדול יותר של נשאלים ענה (10.1%) כי את המחאה מובילים בעלי אינטרס אחר. נתון מעניין נוסף שעולה מהשאלה מלמד כי 9.8% מהישראלים לא יצאו להפגין כי "אינם מאמינים ביכולת של מחאה להשפיע בישראל". יתר המשיבים לשאלה אמרו כי לא לקחו חלק במחאה מפני שלא הבינו את מטרותיה, אינם מוצאים אותה מוצדקת או לא משתייכים לציבור שנפגע כלכלית.
מניתוח מעמיק של "הנותרים בבית" עולה כי מארגני המחאה אינם מצליחים להוציא לרחובות את הציבור החילוני המבוגר בישראל (66+) וגם קבוצת הגיל הצעירה יותר (56-65) אינה מצטרפת בינתיים למחאה על-אף שרובה תומכת בה. ניתן להסביר תוצאה זו בכך שדווקא הצעירים הם המושפעים יותר מהמדיניות כלפיה מופנית המחאה.
חברה חזקה, ישראל חזקה?
גם הזיקה בין מצבה החברתי-כלכלי של ישראל לחוסנה הביטחוני נבדקה בסקר. חודש לפני ההכרזה הצפויה על מדינה פלשתינית ועל-רקע אי היציבות במזרח התיכון נשאלו הנסקרים "האם מצבה הביטחוני של ישראל ויכולת ההרתעה שלה נפגעו כתוצאה מהפגנות הענק נגד הממשלה?". רוב משמעותי ביותר (75%) חושב כי ההפגנות לא פגעו ביכולת ההרתעה של מדינת ישראל. 13% אף מאמינים כי הפגנות הענק שיפרו את מצבה הביטחוני של המדינה. רק 11% מהמשיבים חוששים כי המחאה העצומה פגעה ביכולת ההרתעה של ישראל מול מדינות ערב. תשובה חד-משמעית זו ניתנת לפירוש כי הציבור המוחה רואה בדמוקרטיה ובזכותו להביע דעתו ערך חשוב שאינו עומד בסתירה לבטחון המדינה.
מחאה תל אביבית? כנראה שלא
המשיבים בסקר גם עונים לטענותיו של שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שאמר כי המצב הכלכלי בישראל טוב וכי במוצ"ש האחרון "כל המסעדות והפאבים היו מלאים בת"א - ולא בטייקונים". לשאלה "את מי לדעתך מייצגת המחאה?", ענו 41% כי המחאה מייצגת את כל מעמד הביניים. 20% ענו כי היא מייצגת את כל מי שמתנגד למדיניות הכלכלית של ממשלות ישראל. רק 12% השיבו כי המחאה החברתית מייצגת למעשה את הצעירים החילונים שרוצים להתגורר בת"א.
רוב הנשאלים - 53.2%, השיבו כי הדרך לתיקון הדברים מחייב שינוי השיטה הכלכלית. מיעוטם - 37.3% השיבו כי הפתרון מצוי במתן מענה נקודתי לנושאים השונים שהעלתה המחאה.

תאריך:  11/08/2011   |   עודכן:  11/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר: רוב הנעדרים מהמחאה החברתית - בשל קושי טכני בלבד
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
סיסמאות ריקות
מומחי כלכלה...  |  12/08/11 19:23
2
כולם שקרנים ! הם גם לא יבואו
צדק  |  12/08/11 20:58
3
מכון סקרים במימון הקרן לישראל
הב-מ  |  14/08/11 01:10
 
- החושד בכשרים לוקה בגופו(חז"ל)
תומר לוריא  |  14/08/11 09:51
4
טוב שגוף אקדמי דואג למידע!
איתי מצמן  |  14/08/11 09:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כ-650 עובדים מכל הארץ הפגינו נגד כוונת הממשלה להפחית את מחיר הדלק דרך רווחי החברות    ועד העובדים: "הגענו לפה כדי להילחם על מקום העבודה והפרנסה שלנו ונמשיך עד שיהיה ברור שלא מפטרים אפילו עובד אחד"
עופר וולפסון
כותב למתמחים כי חלקם נקט בצעד קיצוני של הגשת מכתבי התפטרות תוך הצבת "קווים אדומים"    כותב כי הופתע מהצעד החריף דווקא לאחר שסוכם על הוספת 1,000 תקנים בעיצומו של המשא-ומתן שעודנו נמשך    היום התחדשו העיצומים במערכת    הצדדים ייפגשו בבית המשפט ביום ב'
נמרוד הלפרן
בתום יום מסחר תנודתי; קפצה פריס בכ-3%    פרנקפורט ולונדון עלו ביותר מ-3%    הבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל עלה בקרוב ל-4%
אלעזר לוין
מבקשים 1.8 מיליון שקל לדירת 3 חדרים בצפון העיר    1.85 מיליון שקל ל-4 חדרים בארמון הנציב ירושלים    ירידות מחירים קלות בכפר סבא ורחובות    עדיין זול בחיפה ובבאר שבע
עופר וולפסון
נציגות העובדים אומרת כי כל חלופה שהוצעה על-ידה נפסלה על הסף    בכוונת הנציגות להסלים את פעילות המחאה ולפנות במקביל לביה"ד לעבודה    אל על מסרה בתגובה: "הודענו מראש כי אין בכוונתנו לפטר את העובדות והצענו מגוון פתרונות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il