X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צריכה גבוהה של חלבון במהלך ירידה במשקל יכולה למנוע השפעות שליליות על מסת השריר על-ידי שמירה על כמות שריר גדולה יותר יחסית לכמות הירידה במשקל
▪  ▪  ▪
קטניות טובות [צילום: פלאש 90]
חלבונים - מה אתם יודעים עליהם?
יפעת גדות
הדרישות לחלבון מורכבות מפני שהכמות שאנו זקוקים לה משתנה עם הגיל * ההמלצות: החלבון צריך להוות 10% לפחות מצריכת הקלוריות ולא יותר מ-35% * מידת הבריאות של מזון עשיר בחלבון תלויה בדרך-כלל בכמות החומרים המזינים האחרים שהוא מכיל
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
דיאטה עתירת חלבונים - מעלה הסיכון לסרטן המעי?

   יפעת גדות
לאכול חלבונים כדי להרגיש שבעים

   יפעת גדות
ארוחת-בוקר עשירה בחלבון להורדת התשוקה לחטיפים

נשים לאחר גיל המעבר השומרות על דיאטה ורוצות להימנע מאיבוד שריר במהלך איבוד השומן צריכות לשים לב למחקר חדש של אוניברסיטת אילינוי. הוספת חלבון לאורך היום לא רק שתרסן את תחושת הרעב וכך תתרום להצלחת הדיאטה, אלא שתשמור גם על הרכב נכון בגוף - כמות השומן היחסית לשריר - בצורה יעילה ונכונה יותר, משום שדיאטה עתירת חלבון מגנה יותר על השריר.
המדענים רצו לחקור את הדרך בה קשור הרכב הגוף לתפקוד הפיסי, משום שנשים מבוגרות השומרות על דיאטה מסתכנות באיבוד שריר, כמו גם שומן. איבוד שריר זה עלול להשפיע על החוזק שלהן, על האיזון, ועל הדרך בה יבצעו משימות יומיומיות, כמו טיפוס מדרגות וקימה מכיסא.
לאבד שומן ולא שריר
המחקר מראה כי צריכה גבוהה של חלבון במהלך ירידה במשקל יכולה למנוע השפעות שליליות על מסת השריר על-ידי שמירה על כמות שריר גדולה יותר יחסית לכמות הירידה במשקל. נשים שאכלו כמות חלבון גדולה יותר איבדו כמות משקל גדולה ב-3.9%, וחוו עלייה גדולה יותר יחסית של 5.8% בנפח שריר הירך לעומת נשים שלא.
כאשר אישה הייתה צריכה לשאת פחות משקל, גם אם איבדה מסת שריר רזה ברגליה, החוקרים גילו כי היא תפקדה פיסית טוב יותר. אישה כזו, סביר להניח, תצליח טוב יותר לשמור על תנועתיות ועל עצמאות כשהיא תזדקן.
במסגרת המחקר - מחקר סמוי כפול שנמשך שישה חודשים - 31 נשים שסבלו מהשמנה והיו לאחר גיל המעבר חולקו לשתי קבוצות. כל קבוצה הייתה תחת משטר דיאטה של 5,880 קילוגאול על בסיס פירמידת המזון, אך קבוצה אחת קיבלה תוספות מי גבינה מיובשים בבוקר ושוב אחר-הצהריים או בערב. הקבוצה השנייה קיבלה פלצבו (תרופת דמה שאינה מכילה חומר רפואי אך בעלת השפעה פסיכולוגית על המטופל) שהכיל פחמימות.
חלבון לאורך היום
לדברי החוקרים, ישנה חשיבות גדולה לאכילת חלבון בבוקר ולאורך היום, כדי שחומצות האמינו יהיו תמיד זמינות. לרוע המזל, נשים רבות אינן אוכלות כמות מספקת של חלבון, במיוחד כשהן מנסות לצמצם בצריכת הקילוגאול, למרות שפשוט למדי להוסיף אבקת חלבון או לאכול חטיף עשיר בחלבון כחלק מתזונה בריאה.
החוקרים עודדו את הנשים בשצי קבוצות המחקר להשתתף בפעילות גופנית קלה כמו הליכה ותרגילי מתיחה, ולהאזין להרצאות בנושא תזונה, שיכללו דוגמאות לתפריטים יומיים בריאים ולדרך בה צריך למדוד את גודל המנות.
לפני ואחרי המחקר, המשתתפות עברו בדיקות כוח, איזון, ויכולת ביצוע משימות פיסיות כמו הליכה של 15 מטר, קימה חמש פעמים מכיסא והרמת ספר מעל הכתפיים.
סריקות תהודה מגנטית (MRI) שימשו בתחילת המחקר ובסופו כדי למדוד את נפח השריר של הירך הימנית, את כמות השומן סביב הירך, ואת כמות השומן בשריר הירך.
ירידה בכוח ובמשקל
בשתי הקבוצות, כוח השריר ירד במקביל למשקל, אך לעלייה בכמות השריר ביחס לשומן היו יתרונות במונחים של איזון וביצועים פיסיים.
למרות שלירידה במשקל בקרב נשים מבוגרות יש השפעה שלילית על כוח השריר, הירידה במשקל תרמה בהיבטים אחרים של התפקוד הפיסי. התיאוריה היא שפעילות גופנית נמרצת יותר - במיוחד אימוני משקולות - תשמר נפח שריר גדול עוד יותר.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  14/08/2011   |   עודכן:  14/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איכלו יותר חלבונים כדי לשמר את מסת השריר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא גרימלנד
ענקית החיפוש הודיעה בבלוג הרשמי שלה כי עידכון פנדה, הנלחם בחוות תוכן ואתרים שמעתיקים תוכן, נכנס לתוקף בשפות נוספות    העידכון יוביל לשינוי של בין 6% ל-9% משאילתות החיפוש
מערכת אתר ערוץ הספורט
בן בסט פתח על הספסל. רק 1:1 לליון מול אזא'קסיו . ראן - פ.ס.ז' 1:1
עידן יוסף
מקור פלשתיני בכיר: הנשיא נועד עם יו"ר הרשות ארבע פעמים באחרונה, ראש הממשלה סיכל פגישה חמישית    הפלשתינים: פונים לאו"ם ב-20 בספטמבר    קריאות בממשלה לניתוק הקשרים ולסיפוח ישובים    לבני: "נתניהו אשם"; שנלר רומז: האשמה בלבני
עידן יוסף
בערים רבות בארץ מתקיימות בשעות אלה עצרות מחאה בהשתתפות עשרות אלפי בני אדם    מרגול הגיעה להופיע בעצרת המרכזית בבאר שבע והתקבלה בקריאות בוז: "התבטאתי נגד המארגנים, ולא נגד המוחים"
תומר לוי
גביע הטוטו: עמאשה כבש (17) לפני גנק אך זה לא עזר. המפסידה עלתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il