X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר חדש נעשה על-ידי מדענים שניסו לגלות עד כמה יכולה אישה להוריד את הסיכון שלה לסרטן שד אם היא בוחרת בשינויים בריאים מסוימים בסגנון החיים, כמו ירידה במשקל, הפחתת שתיית אלכוהול ופעילות גופנית
▪  ▪  ▪
יש מה לעשות [צילום: AP]

מספר נוסחאות פותחו לאורך השנים כדי לחשב את הסיכויים של אישה לפתח סרטן שד. בעבר, רוב השיטות התבססו על ההיסטוריה המשפחתית של האישה, על היסטוריה של ביופסיות, גיל, תחילת המחזור החודשי ומספר משתנים נוספים. ולמרות שאף אחת מהשיטות אינה מושלמת, כל אחת מהן מספקת השערה, חלקן יעילות יותר חלקן פחות.
האם סגנון חיים בריא יכול להפחית את הסיכון לסרטן השד?
מעט מאוד מחקרים פורסמו על מידת הסיכון שאישה יכולה להוריד אם היא מאמצת סגנון חיים בריא ומשפרת את הבריאות הכללית שלה. להפך, למעשה אף מחקר לא ניסה לכמת את מידת הסיכון הנוסף שמקורו בהרגלים לא בריאים. עד כה, מדענים לא הצליח לנבא כיצד שינויים חיוביים בסגנון החיים משפיעים על הסיכון של אישה לפתח סרטן שד.
כעת מחקר חדש פורסם ב-Journal of the National Cancer Institute, ונעשה על-ידי מדענים שניסו לגלות עד כמה יכולה אישה להוריד את הסיכון שלה לסרטן שד אם היא בוחרת בשינויים בריאים מסוימים בסגנון החיים, כמו ירידה במשקל, הפחתת שתיית אלכוהול ופעילות גופנית.
כן, אפשר!
המחקר, שמומן על-ידי המוסד הלאומי לסרטן, אכן הראה כי המודל החדש לחישוב הסיכון מסוגל לנבא - בכמויות בנות כימות - כיצד שינויים בגורמי הסיכון הניתנים לשינוי יכולים להוריד את הסיכון המוחלט לפתח סרטן שד. לדוגמה:
  • אצל נשים בגיל 65 שמאמצות שינויים בסגנון החיים, הירידה הממוצעת בסיכון לאורך 20 שנה הייתה 1.6%.
  • בקרב נשים עם היסטוריה משפחתית של סרטן שד, הירידה בסיכון הייתה 3.2%.
  • בקרב נשים עם המספר הגדול ביותר של גורמי סיכון שאינם ניתנים לשינוי, הירידה בסיכון הייתה 4.1%.
יש לציין כי נשים מבוגרות אינן נהנות מאותה מידה של יתרון כתוצאה מהשינויים בסגנון החיים כמו הנשים הצעירות, משום שנשים צעירות בדרך כלל לא מספיקות להתמיד בהרגלים לא בריאים לאורך זמן רב (כמו עישון והשמנה). כמו-כן, אפילו נשים ממשפחות עם היסטוריה של סרטן שד - גם אלו שלא נושאות את הגן - יכולות להוריד את הסיכון.
אחוז קטן - הבדל גדול
למרות שהמספרים אינם נראים גדולים, הרי שבאוכלוסיה כללית של מיליון נשים, גם ירידה של 1.6% בסיכון המוחלט היא שוות-ערך לפחות 16,000 מקרים של סרטן שד - וכל אחת יכולה להיות אחת מאלו.
לעומת זאת, על בסיס מודל זה, ירידה של 3.2% בקבוצת סיכון ברמה גבוהה יותר, כמו נשים לאחר גיל המעבר עם היסטוריה משפחתית, מדובר בפחות 2,560 מקרים "בלבד".
המודל החדש, שכפי הנראה יוזכר עוד במאמרים רבים בתקופה הקרובה, הוא הראשון מסוגו וישמש כזרז לא רק לפיתוח סמנים מתוחכמים יותר אלא גם לקידום סגנון חיים בריא כדרך להורדת הסיכון.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  17/08/2011   |   עודכן:  17/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
חוקרים גילו כי ציפורי הפינקים אשר גדלו בקבוצה מאותו המין יצרו מערכות יחסים ונשארו נאמנים לבן הזוג גם כאשר הוכנסו לקבוצת נקבות
עופר וולפסון
ההכנסות עלו ב-6% לכ-530 מיליון דולר אך הרווח מהרבעון המקביל אשתקד הפך להפסד נקי של כ-20 מיליון דולר    הסיבה העיקרית להפסד: עלייה ניכרת בהוצאות הדלקים
ואדים סבידרסקי
הרווח הנקי נחתך בחצי ל-26 מיליון שקל בלבד; האשראי גדל ב-66% ל-1.65 מיליארד שקל והגדיל את הוצאות המימון של החברה
יפעת גדות
לטענתם, יישום ההאזהרות הנדרשות לא יאוחר מ-22 בספטמבר מפר את זכות חופש הביטוי וההבעה, בהתאם לתיקון הראשון לחוקה האמריקנית
עידן יוסף
המשטרה בודקת חשד נוסף נגד צנעני ולפיו קיבלה רהיטים בחינם מחנות באזור השרון שבעליה קשור לְעבריינים    מבקשת להאריך את מעצרה ומעצרם של העצורים עימה בשבוע לפחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il