X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון דחה תביעה של מקסימדיה נגד גביית אגרת שילוט בידי עיריית ת"א בשל השילוט על אוטובוסים של דן, שעברו גם בערים נוספות רובינשטיין: יש להגיע להסדרה כוללת של הבעיה
▪  ▪  ▪
פרסום שצריך להסדיר

עירייה רשאית לגבות אגרת שילוט מאוטובוסים הנוסעים בתחומה ועוברים גם לערים אחרות. כך קובע (ה', 18.8.11) בית המשפט העליון.
בית המשפט העליון דחה את ערעורה של חברת מקסימדיה, על דחיית תביעתה להשבת אגרות שילוט בסך למעלה מ-4 מיליון שקל ששילמה לעיריית תל אביב. האגרות שולמו כאשר מקסימדיה הייתה בעלת הזיכיון לשילוט על אוטובוסים של דן. יצוין, כי כיום הזכיינית היא חברת כנען, המשלמת סכומים נמוכים בהרבה - פחות מ-200,000 שקל לשנה.
השופט עוזי פוגלמן אומר כי פיקוחן של עיריות על שילוט בתחומיהן נועד לשמור על חזותה של העיר ולמנוע תוהו ובוהו בתחום זה. לצד זאת, יש לשמור על עיקרון האוטונומיה של השלטון המקומי - אם כי סמכות זו מצויה רק בתחומיה של אותה רשות.
בבחינת "במה"
"האוטובוסים אשר נעים ברחובות רבים ברחבי העיר, לרוב למשך זמן לא מבוטל, הם בבחינת 'במה' להצבת מודעות פרסומת לעיני תושבי העיר והעוברים בה, ומשפיעים על החזות העירונית ועל המרחב הציבורי. העובדה כי האוטובוסים חולפים במקומות נוספים מחוץ לתחומי הרשות אינה מייתרת את הצורך בפיקוח על-ידי המשיבה על בטיחותו של השילוט, מראה פני העיר, רגשות הציבור וכדומה", קובע פוגלמן. נכון שקיים סרבול כאשר מדובר באוטובוסים הנוסעים במספר ערים, הוא מוסיף, אך בעיה זו צריכה להיפתר בידי שר הפנים ולא בהפקעת זכותה של כל רשות לפקח על השילוט ולגבות אגרה בגינו.
עוד קובע פוגלמן, כי מדובר באגרה ולא במס, ולכן רשאית עיריית תל אביב לגבות את התשלום. הוא גם דוחה את טענתה של מקסימדיה לאפליה בינה לבין מי שמפרסם על רכב פרטי ואשר אינו מחויב באגרה, באומרו שקיים הבדל מהותי בין פרסום על אוטובוסים שהוא המטרה העיקרית של השילוט, לבין הצבת שמה של חברה על רכב פרטי - המיועד לזיהוי הרכב, והפרסום רק נלווה אליו. כמו-כן נדחתה טענתה של מקסימדיה לאפליה בינה לבין כנען, לאחר שפרטי ההסכם בין העירייה לכנען לא הוצגו לבית המשפט.
השופט אליקים רובינשטיין, שהצטרף לפסק דינו של פוגלמן, מביע את אכזבתו (כלשונו) על עמדת היועץ המשפטי לממשלה שהתייצב גם הוא לדיון. רובינשטיין - ששימש כעצמו כיועץ המשפטי - אומר שעמדת המדינה צרה מדי ומתייחסת אל ההווה במקום אל העתיד. היועץ המשפטי הביע תמיכה בעמדתה של עיריית תל אביב, אך לדברי רובינשטיין - התעלם מהבעייתיות הנפוצה של גביית אגרה מאוטובוסים החוצים רשויות מקומיות אחדות.
לדברי רובינשטיין, "'שיקולים כלליים של אוטונומית הרשויות המקומיות", כלשון היועץ המשפטי, אין בהם לטעמי כדי להפיג את התחושה הלא נוחה של ביזוריות לא נוחה, שניתן להתמודד עמה אם בקביעת מערך מתואם, מעין 'איגוד ערים (שילוט)', שיחלק את העוגה בתשלום מרכזי, כדי למנוע סרבול; ואם למצער בקביעת אמות מידה על-ידי השלטון המרכזי כך שתעריפים ברשויות שכנות לא יהיו רחוקים זה מזה.
"אם תישמע דעתי, ישוב וידון בכך השלטון המרכזי, במבט צופה פני עתיד. אכן, אוטובוס ציבורי הנוסע במספר רשויות ונושא שלטי פרסום אולי אינו נושא שברומו של עולם ולא מרכז הבריאה, אך הגינות ושכל ישר מצדיקים לדעתי להידרש גם לכגון דא, כדי להסדירו באופן ראוי".

תאריך:  18/08/2011   |   עודכן:  18/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אגרת שילוט לאוטובוס רב-עירוני - לכל עירייה בנפרד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נכה המקבל מענק פרישה ופורס אותה למספר שנים, ייהנה מדי שנה מפטור עד לתקרה המגיעה לו כנכה - ולא רק בשנה הראשונה לקבלת המענק    רובינשטיין: ייתכן שהגיעה העת לשנות את ההתייחסות המיסויית למענקי פרישה
עופר וולפסון
בניגוד לקריאות הרפות עד כה כלפי אסד מצד הממשל האמריקני, קרא היום הנשיא אובמה ישירות לנשיא הסורי לסיים את תפקידו    הורה על סדרת סנקציות נוקשות: הקפאת נכסים סורים בארה"ב, ביטול יבוא הנפט ואיסור על עסקים אמריקניים לסחור עם סוריה
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון אישר את ההחלטה לקדם בניית 2,000 דירות, 1,000 חדרי מלון ו-9,000 מ"ר למסחר באמצעות "ועדה להשלמת תוכניות"    יישום ההחלטה על מקרים דומים עוכב בשישה חודשים בשל השלכות הרוחב של פסיקת העליון
איציק וולף
יו"ר האופוזיציה הודיעה כי תתמוך בכל פעילות של הממשלה נגד הטרור ואשר תקדם את חסימת הגבול שבין ישראל למצרים    "הפיגוע מחייב פעולה ישראלית ובכל הקשור לפעילות נגד הטרור ולחסימת הגבול הזה - קדימה תתמוך בפעולות הממשלה"
איתמר לוין
יוסף אפוטה, אחיו של דוד אפוטה שרצח את בת זוגו הדוגמנית והתאבד, שיבש את הזירה וכך יצר את הרושם כאילו אלימלך היא שהייתה הרוצחת; ישלם 300,000 שקל    נדחתה תביעת אביה ואחיה של אלימלך נגד המשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il