X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במהלך ביקור בו סקר את המודל החינוכי בעיר יקנעם, אמר שר התמ"ת כי הוא תומך בחינוך חינם כבר מגיל 3 חודשים, אולם מעריך כי הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי תמליץ על חינוך שכזה מגיל 3 שנים בלבד
▪  ▪  ▪
ראש העירייה אלפסי עם השר שמחון [צילום: יח"צ]

"להערכתי, ועדת טרכטנברג תמליץ על חינוך חינם מגיל 3. אני מאמין בחינוך חינם מגיל 3 חודשים" - כך אמר (יום ג', 23.8.11) שר התמ"ת שלום שמחון, שביקר ביחד עם מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי והנהלת המשרד ביקור עבודה בעיריית יקנעם ונפגשו עם ראש העירייה סימון אלפסי והנהלת העירייה. במהלך הביקור, הציגו נציגי העירייה את הישגיה במהלך השנים האחרונות ובראשם - צמצום האבטלה לרמה של כ-3 אחוזים בלבד ומודל ייחודי המספק חינוך חינם לילדים מגיל 3.
השר שמחון בירך את ראש העיר על ההישגים ואמר: "יקנעם היא סיפור הצלחה, ועלינו לעשות את הכל כדי שההצלחה הזו לא תתקלקל. כדאי ונכון לבחון, במשותף, מהן ההטבות הנדרשות לעיר יקנעם והמתאימות ביותר עבורה. אני מציע לחשוב קדימה על מודל שיאפשר ליקנעם לנצל את יתרונותיה היחסיים, ללא ההטבות של אזור עדיפות לאומית, תוך בחינת הכלים וההטבות הזמינות כיום במשרד התמ"ת ויכולות לסייע לעיר להמשיך במגמת השגשוג".
השר התייחס למודל החינוכי המצליח בעיר יקנעם, המציע חינוך חובה חינם מגיל 3 באומרו כי הוא בעד בחינה של מודלים נוספים שיאפשרו להגדיל את היצע המעונות, לצמצם את העלויות להורים ולאפשר ליותר משפחות, ובמיוחד נשים, לצאת לעבודה ולהתפרנס. "להערכתי, ועדת טרכטנברג תקדם מודל של סבסוד יותר גדול למעונות היום ולהרחיב את ההשקעה בחינוך מגיל 3. לתפיסתי ההשקעה בחינוך צריכה להיעשות עוד מגיל 3 חודשים. נשמח לקיים דיון משותף עם השלטון המקומי ולבחון פתרונות מגוונים לעידוד תעסוקת לאימהות העובדות", אמר שמחון.
שמחון על מחאת הרפתנים: "מדובר בהמלצות ראשוניות בלבד"
בהמשך היום, השתתף שמחון בטקס הנחת אבן פינה בפארק תעשיה - מבוא כרמל. שם אמר כי הנחה את מנכ"ל משרדו לפעול להעברת מפעלים נוספים לפריפרייה על-מנת לעודד את התעסוקה באזור ולצמצם את האבטלה. "אנו מנצלים את החוק החדש לעידוד השקעות הון על-מנת להביא לפיתוח הפריפרייה. לממשלת ישראל כוונה אמיתית להביא את הבעיות אשר הוצגו במסגרת המחאה לידי פתרון ולספק כלי עבודה לצמצום יוקר המחייה בישראל. כל שרשרת הערך תאלץ לתרום את חלקה", אמר.
שמחון התייחס גם למחאת הרפתנים ואמר כי "אני יכול בהחלט להבין את המחאה על-רקע ההמלצות הראשונות שהוגשו לממשלה בעניין החלב, אבל מדובר בהמלצות ראשונות בלבד. כל שרשרת הערך שמביאה להעלאת יוקר המחייה תשלם. הבנו שהתאחדות מגדלי הבקר אינה מסוגלת לנהל מו"מ מסודר מול הממשלה ולכן המו"מ יתקיים אל מול התק"מ והמושבים. יש לנו בהחלט כוונה להיות רגישים לתחום החלב אך אין הצדקה שהציבור בישראל ישלם מחיר מטרה שהוא מהגבוהים בעולם. אנו מעוניינים שהרפתות ימשיכו להתקיים בכבוד ולהרוויח, ולכן התוכנית החדשה תאפשר לרפתות להמשיך ולהתקיים לעוד שנים ארוכות".

תאריך:  23/08/2011   |   עודכן:  23/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמחון מעריך: טרכטנברג ימליץ על חינוך חינם מגיל 3
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא מספיק אבל זו התחלה. ופיקוח
מיכל71  |  24/08/11 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ועדת טרכטנברג לשינוי כלכלי-חברתי החלה היום בסדרת דיונים פומביים לשמיעת הצעות ורעיונות מהציבור, לאחר שקיבלה מעל 1,100 כאלה בתוך שבוע    בפני הוועדה הופיעו הן אזרחים ידועים והן אנונימיים    פעיל בארגון "תמורה" לוועדה: "נפתח פה היום גיהינום של אנשים שמסתבכים עם משכנתה"
אלעזר לוין
מנכ"ל החברה לביטוח סיכוני סחר חוץ חושש שהטורקים לא יפרעו חובות במאות מיליוני דולרים ליצואנים ישראלים    חברת הביטוח תכסה את הנזקים, והדבר יגרום הפסדים גדולים לבעליה, בהם חברת הביטוח הראל ו-280 קיבוצים ומושבים
יפעת גדות
הגבר טוען כי איבר מינו הוסר במהלך ניתוח שאמור היה לטפל בדלקת    לדברי המנתח, הוא כרת את האיבר משום שבמהלך הניתוח גילה כי הגבר סובל מסרטן
אלעזר לוין
בוטלה עסקה בירושלים מלפני שנים רבות בין מינהל מקרקעי ישראל לבין אל-הר, הנמצאת בבעלות קרדן נדל"ן ובני הראל
מירב ארד
משה אוסטרובסקי זכה במבצע שערכה חברת בזק בעמוד הפייסבוק של החברה וייהנה מטיסה ברכב החלל ה-Lynx Mark I ויזכה לשבת במושב טייס המשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il