X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המחאה הובילה לשינוי הרגלי צריכה

ירידה של בין 1% ל-2% בצריכת דלק

מנכ"ל קבוצת פז אומר כי נרשמה ירידה של כ-2% בצריכת סולר ושל כ-1% בצריכת הבנזין במשק בעקבות עליית מחיר הדלקים פז סיכמה את הרבעון השני בירידה של 30% ברווח הנקי ל-100 מיליון שקלים
▪  ▪  ▪
יונה פוגל, מנכ''ל פז [צילום: גלי אמויאל]

"ישנו שינוי בהתנהגות הצרכנים הישראלים, שהביא לירידה של כ-2% בצריכת סולר ושל כ-1% בצריכת הבנזין במשק בעקבות עליית מחיר הדלקים" - כך אומר (יום ד', 24.8.11) יונה פוגל, מנכ"ל קבוצת פז, עם הצגת רווחי הקבוצה לרבעון השני.
קבוצת פז סיכמה את הרבעון השני של שנת 2011 עם רווח נקי שהסתכם בכ-100 מיליון שקלים - ירידה של 30% לעומת כ-144 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. התוצאות משקפות עלייה ברווחי חטיבת הקמעונאות וחטיבת התעשיות וירידה ברווחי חטיבת הזיקוק על-רקע המשבר הכלכלי העולמי.
לעומת זאת, הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-4.72 מיליארד שקלים, לעומת 3.744 מיליארד שקלים ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 26%.
העלייה במחירי הדלקים, שנבעה מהעלייה החדה במחירי החבית במהלך הרבעון השני, שהגיעה לכ-127 דולר לחבית, והעלייה במיסים על הדלק, הובילו כאמור לנסיגה בביקוש בשוק המקומי של כ-2% בצריכת סולר ושל כ-1% בצריכת בנזין.
למרות הירידה בביקוש והשחיקה במרווחי השיווק בתחנות על-רקע התחרות, שיפרה חטיבת הקמעונאות והמסחר את הרווח התפעולי בזכות הפעילות הסיטונאית ופעילות רשת חנויות הנוחות Yellow. מכירות רשת חנויות הנוחות Yellow עלו ברבעון השני בכ-10% ובחנויות הזהות בכ-6%.
רווחיות חטיבת התעשיות ברבעון השני עלתה לכ-35 מיליון שקלים רווח תפעולי מתואם, כתוצאה משיפור הפעילות של פזגז, פזקר ופז שמנים, כאשר כמקלים שמרה על יציבות.
על-אף הירידה ברווח התפעולי של חטיבת הזיקוק, שרשמה הפסד של 3 מיליון שקלים ברבעון, אמרו בפז שהתוצאות בולטות לטובה על-רקע סביבת מרווחי הזיקוק הנמוכים ותוצאות של בתי זיקוק באגן הים התיכון, שהושפעו מעלייה חדה במחירי הנפט הגולמי ומהאירועים במזרח התיכון ובעיקר בלוב, שהובילו לעליית מחירי סל הגלמים של בז"א. על-רקע ההאטה בכלכלה הגלובלית, שהביאה לירידה בביקושים ובמחירי התזקיקים, ביצע בית הזיקוק תהליך של אופטימיזציה בייצור שהוביל למקסום הרווח בתפוקות נמוכות יותר.
במהלך הרבעון התקדמה פז בביצוע תוכנית ההשקעות האסטרטגית בפז"א, שצפויה לשפר את הרווחיות התפעולית שלה בסוף שנת 2012. מתקן האלקילציה, בו מושקעים כ-75 מיליון דולר, נמצא בשלבי הקמה מתקדמים וצפוי להניב עם הפעלתו בסוף שנת 2012 תוספת לרווח התפעולי של כ-20 מיליון דולר מדי שנה. סך כל ההשקעה בפרויקטים בבית הזיקוק מסתכמים בכ-290 מיליון דולר וצפויים להניב תוספת שנתית של כ-80 מיליון דולר לרווח התפעולי. ההשקעות ממומנות מתוך התזרים החופשי.

תאריך:  24/08/2011   |   עודכן:  24/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יונה פוגל
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי גברים בי-סקסואליים נוטים יותר מגברים הטרוסקסואליים והומוסקסואליים לחוות התעוררת מינית גניטלית ואישית כשהם מתבוננים בתרחישים של פעילות מינית של גברים ונשים    הסיקו כי לגברים בי-סקסואליים אכן ישנם דפוסי התעוררות מינית הספציפיים להם
יפעת גדות
הקופסאות כוללות חוברת מידע ובה תפריטים מומלצים, משחקים, טיפים ועצות לניהול אורח-חיים בריא ומאוזן
אלעזר לוין
ילוו 535 מיליון שקל לבניית קניון באר שבע, בן 140 אלף מ"ר ברוטו    ההלוואה - לשנה וחצי    הראל מעמיקה מעורבות במימון עסקי נדל"ן
מחלקה ראשונה
החשוד - דמטרי פבליוצ'נקוב, קצין משטרה לשעבר ממוסקבה    חשוד כי ארגן את רצח העיתונאית וכן ברכישת נשק ומשתיק קול
אלעזר לוין
ירידה ברווחים בענפי הביטוח - העליה ברווח נובעת משיפור בשוק ההון וגביית דמי ניהול בביטוח חיים    רווח קטן בביטוח חיים    נפילה של 81% ברווחי ביטוח כללי    פנסיות ועיסקי פיננסים תופסים את הבכורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il