X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דחה את עתירת הדרוזים בכרמל נגד הסדר הפיצויים שסיכמה איתם הממשלה לאחר שקבע שהוא סביר והוגן קורא לדרוזים לשתף פעולה עם המגשר והשופט המכריע שתמנה הממשלה
▪  ▪  ▪
דרוזים בהפגנה בירושלים [צילום ארכיון: פלאש 90]

בג"ץ הסיר (יום ד', 24.8.11) את המכשול האחרון בפני השלמת צינור הגז שיעבור לאורכה של ישראל, לאחר שדחה את עתירתם של בני העדה הדרוזית נגד מנגנון הפיצוי שיינתן להם בגין השימוש באדמותיהם בכרמל. השופט אליקים רובינשטיין קבע, כי המתווה שהציעה המדינה הוא סביר והוגן, וקרא לדרוזים לשתף פעולה ביישומו.
הצינור, שאורכו 400 ק"מ, עובר ב-6.7 ק"מ של אדמה דרוזית. למרות שהוא תת-קרקעי ואינו פוגע בבעלותם של הדרוזים בקרקע, הסכימה המדינה לפצותם ב-60,000 שקל לדונם על הפגיעה האפשרית בשימוש בקרקע. מאוחר יותר הסכימה המדינה להעניק לדרוזים קרקע חילופית תמורת קרקעות שיופקעו בעתיד באותו איזור, בעיקר לשם הרחבתו של כביש חוצה ישראל. המדינה הדגישה לאורך הדיונים הממושכים, בהם היו מעורבים גם ראש הממשלה ומנכ"ל משרדו, כי היא מכירה בחובה המיוחדת כלפי הדרוזים השותפים בהגנה על המדינה, ולכן מוכנה להעניק להם פיצוי שגם הדרוזים עצמם הודו שהוא חסר תקדים.
בג"ץ קיים לא פחות משבעה דיונים בעתירה, בהם השתתפו מנכ"ל משרד רה"מ, אייל גבאי, ונכבדי העדה הדרוזית. ראש ההרכב, אשר גרוניס, הדגיש שגם בית המשפט נוקט בהליך חסר תקדים, כאשר הוא למעשה חורג מתפקידו ומלווה בצורה פעילה את המו"מ בין הצדדים. בסופו של התהליך, הציעה המדינה מתווה של מינוי מגשר שיוכל להכריע בחילוקי דעות פרטניים בנוגע לקרקע החילופית, ובמקרה של חוסר הסכמה בגישור - יועבר הנושא לשופט מכריע. הן המגשר והן השופט המכריע יהיו שופטים בדימוס.
למרות ההסכמים שנחתמו
הדרוזים התנגדו למתווה זה, למרות שבפועל נחתמו הסכמים עם עשרות בעלי קרקעות ומתנהלים מגעים עם עשרות אחרים. המדינה ציינה בבג"ץ, כי קיומה של העתירה מהווה מכשול על השגת הסדרים, שכן יש מי שסבורים שבית המשפט יעניק להם תנאים טובים יותר. לאור טענה זו, ובמיוחד לנוכח העובדה שבית המשפט הביע שביעות רצון רבה מעמדתה של המדינה, הוחלט לדחות את העתירה. רובינשטיין מזכיר למדינה את הסכמתה למתווים שהוצגו בפני בית המשפט ואת התחייבותה לנהוג בצורה ליברלית במקרים של חילוקי דעות.
רובינשטיין מסכם: "השתדלנו להבטיח, כי המדינה אכן תבוא בדברים עם העותרים ותנהג כלפיהם ברוחב לב לא רק בקביעת מתווי הפיצוי, אלא גם בתהליך היישום ובפריטת המתווים העקרוניים לרכיביהם. כאמור, עם כל הקושי הכרוך בהחלפת אדמות, דומה כי כיום מוצתה העתירה, ונסלל מנגנון חדש - ולדעתנו, יעיל וצודק, ובודאי ראוי לבחינה מעשית - ליישום פרטני של מתווה הפיצוי הקרקעי. אנו מקוים שהעותרים ישכילו לעשות שימוש במנגנון זה".

תאריך:  24/08/2011   |   עודכן:  24/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ איפשר להשלים את צינור הגז הארצי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התרפסות בפניהם =מיותרת ומזיקה
הניה  |  25/08/11 00:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
סניף אגד ירושלים מעלה את כל המידע הפנים-ארגוני לאתר חדש    המידע יוגש בשפה נהירה לציבור    אם יצליח הניסוי - יעבור כל אגד לרשת הפתוחה
אלעזר לוין
מו"מ לאיכלוס כל הבניינים    "טענת הפולשים, כאילו בבעלות העירייה מאות מבנים נטושים - שקר גס"    רוב הבניינים מיועדים לבניה למגורים או לשירותים לזוגות צעירים עם ילדים קטנים
עופר וולפסון
לדברי אחת ממובילות המחאה החברתית, "הוועדה היא צינית, מטעה ואכזרית, ואין לה מנדט להביא לשינוי אמיתי"    ראשי המאבק דורשים הגדלת ההוצאה הציבורית והציגו מסמך דרישות    מציגים יעד שאפתני: "צעדת מיליון" ב-3 בספטמבר
עופר וולפסון
התעריפים היו אמורים לעלות ב-5% עד 7% בספטמבר, אולם על-רקע המחאה ודיוני ועדת טרכטנברג, נדחתה העלייה עד לאחר הגשת המלצות הוועדה
עידן יוסף
יוקמו בשנים הקרובות, ובניגוד לתחנות במרכז יכללו סנכרון עם הרכבת הקלה    כיום יש רק שלוש תחנות נסיוניות    בעתיד: עדיפות ברמזורים לקווי ה-B.R.T
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il