X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפרקי קווי אשראי תבעו להעביר לרשותם את מניותיו של חיים צוף בישראמקו, בנימוק שנטל חלק בקריסת קווי אשראי ביהמ"ש החליט לאפשר לצוף להגיש כתב הגנה באיחור, למרות ביקורתו על התחמקותו מקבלת כתב התביעה
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל אביב מאפשר לחיים צוף להגיש כתב הגנה בפני התביעה להעברת השליטה בחברת ישראמקו לידי מפרקי חברת קווי אשראי. כך שב וקבע (יום ד', 24.8.11) השופט אבי זמיר, אם כי הוא מתח ביקורת קשה על צוף וחייב אותו להפקיד ערבות אישית של מיליון שקל.
קווי אשראי הייתה בשליטתו של יובל רן וקרסה לאחר שנחשפו הונאות ענק שביצע. למפרקי החברה מונו עו"ד יצחק מירון ורו"ח חיים רבינוביץ, אשר בשנת 2004 הגישו תביעה נגד רן, צוף, קובי מימון והוד גיל. לטענת המפרקים, פעולותיהם של הנתבעים, ובייחוד מכירת מניות קבוצת יואל במחיר נמוך משוויה הריאלי, הובילו לקריסתה של קווי אשראי. צוף - שותפו של מימון לשליטה בישראמקו - לא הגיש כתב הגנה, ולפיכך הורה לו בית המשפט להעביר למפרקים את מניותיו בישראמקו.
צוף ערער על ההחלטה וטען, כי כתב התביעה מעולם לא נמסר לו, ולאור זאת בוטל פסק הדין נגדו. בית המשפט העליון הורה לדון שוב בסוגייה, וזמיר שב וקבע שיש לאפשר לצוף ולנתבעים האחרים - גיל וחברת יונייטד קינגזוויי, באמצעותה מחזיק צוף במניותיו בישראמקו - להגיש כתבי הגנה.
בהחלטתו סוקר זמיר באריכות את ניסיונותיהם של מירון ורבינוביץ להמציא לצוף את פסק הדין, הן בכתובתו הרשומה (שהיא למעשה בית הוריו) והן במשרדי נפטא השייכת גם היא למימון. הוא קובע, כי המסירה בבית ההורים אינה נחשבת למסירה כדין, אך המסירה במשרדים הייתה מסירה כהלכתה, למרות שצוף לא שהה במקום והמזכירות סירבו לאשר את קבלת התביעה. טענותיו של צוף בהקשר זה, קובע זמיר, הן היתממות לשמה.
עוד קבע זמיר, כי גם לחברת יונייטד הומצאה התביעה כדין, כאשר נמסרה לבא-כוחה, עו"ד דב פישלר, לו יש קשר הדוק עם מימון וצוף. זמיר אישר גם את ההמצאה לגיל, שבוצעה אף היא במשרדו של פישלר, לנוכח העובדה שגיל הוא בעל השליטה בחברת פוליגון הקשורה לנפטא.
עם זאת, החליט כאמור זמיר לאפשר לשלושה להגיש כתבי הגנה, שכן לבית המשפט יש שיקול דעת בבואו להכריע האם לתת פסק דין בהעדר הגנה גם אם התביעה נמסרה כדין. בנוגע לצוף אומר זמיר, כי יש לבחון טענת התיישנות משמעותית שהוא מעלה, וכי נראה שאי הגשת כתב ההגנה לא נבעה מזלזול בבית המשפט אלא מחוסר בהירות לגבי אופן מסירת התביעה לידיו. לגבי יונייטד מנמק זמיר את החלטתו בהשלכות מרחיקות הלכת שיש לפסק הדין, הן עליה והן על צדדים שלישיים, אם אכן תחויב להעביר את מניותיה בישראמקו לידי מירון ורבינוביץ.
זמיר מסכם באומרו: "הגם שצוף, יונייטד וגיל קיבלו את התביעה וידעו עליה, אך חרף זאת נמנעו מהגשת כתב הגנה, תוך תרגילי התחמקות, התעלמות והיתממות, מי יותר ומי פחות, עדיין יש לבכר בירור ענייני של התביעה". כל אחד מהנתבעים חויב להפקיד ערבות של מיליון שקל ולשלם הוצאות בסך 100,000 שקל.

תאריך:  24/08/2011   |   עודכן:  24/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש ידון בתביעה להעביר את הבעלות בישראמקו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר אידלס
ג'ודו: בישופ וקים יאבקו על הזהב ב-81 ק"ג. נשים: שלזינגר וג'רבי מתחילות
סוכנויות הידיעות
ההסדר קשור לפרסומות לבתי מרקחת מקוונים בלתי חוקיים שהציגה החברה
עידן יוסף
החשדות נגדו אינם ידועים, ואפשר כי מרגלית צנעני שכרה או ביקשה לשכור גם את שירותיו
עופר וולפסון
אייזנמן החל את תפקידו בכלל חיתום בשנת 2006 והיה אחראי על גיוסי הון וחוב לשורה ארוכה של חברות ציבוריות ופרטיות    יחל בתפקידו באוקטובר ויעזוב תפקידו בכלל חיתום
איתמר לוין
שמעון גפסו האשים חבר מועצה בקבלת שוחד בחירות - אך לא הביא כל ראיה לכך    ביהמ"ש דחה את התביעה נגד בא-כוחו לאחר שקבע שגם בהליכים קדם-משפטיים יש לעוה"ד חסינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il