X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
14 שנים לאחר מעילת הענק של עו"ד גרצברג - המסקנות לא הוסקו

ביהמ"ש: מערכת ההוצל"פ עדיין פרוצה לגניבות

ביקורת נדירה בחריפותה על ההוצאה לפועל, לאחר שלא פחות מחמישה רשמים איפשרו לממש נכס על-סמך שטר מזויף רק בדיעבד התברר, שה"חייבת" עזבה את הארץ עשר שנים לפני חתימת השטר, אך הרשמים לא שמו לב לכך שלא הגישה התנגדות למכירת ביתה כאשר התגלתה התרמית, נמלט הכונס מן הארץ ובידו התמורה בעד הבית
▪  ▪  ▪
בית ההוצאה לפועל בתל אביב

14 שנים לאחר שעו"ד אייל גרצברג מעל ב-45 מיליון שקל שהגיעו לידיו במסגרת הליכי הוצאה לפועל, המערכת עדיין פרוצה לגניבות והמדינה לא הפיקה את הלקחים הנדרשים. כך קובעת שופטת בית משפט השלום בתל אביב, אושרי פרוסט-פרנקל, בפסק דין נדיר בחריפותו נגד אחת מזרועות מערכת בתי המשפט.
פרוסט-פרנקל קיבלה (18.8.11) תביעה שהגישו רמי טוטיאן ושולמית לייזר נגד ההוצאה לפועל, בעקבות תרמית לה נפלו קורבן. התביעה היא בסך 900,000 שקל, ופרוסט-פרנקל הורתה להגיש פסיקתה לחתימתה בסכום זה. עם זאת קבעה, כי המדינה תוכל לגבות את הסכום מעו"ד יעקב עפרוני ויעקב צבי, אשר ביצעו את התרמית בפועל.
עפרוני מונה בשנת 2002 לכונס נכסים על בית בגבעתיים, על-פי שטר חוב שהגיש לבית המשפט. שנתיים מאוחר יותר רכש טויטאן את הבית תמורת 110,000 דולר, אך לאחר מכן התברר לו, שהבית שייך ללייזר. בדיקת האירועים גילתה, כי מדובר בהונאה שקיבלה את אישורם של לא פחות מחמישה רשמים של ההוצל"פ.

ביהמ"ש קובע: רשלנות רבתי של המדינה

לדברי פרוסט-פרנקל, בעוד השופטים (ובהם רשמי ההוצאה לפועל) נהנים מחסינות מהותית על החלטותיהם ואי-אפשר לתבוע אותם על נזקים שגרמו, הרי שאת המדינה ניתן לחייב בפיצוי במקרים של רשלנות רבתי - והיא סבורה שהמקרה הנדון נכלל ביניהם. זאת, לנוכח העובדה ש"הגם שהמדינה ידעה כי יש להקפיד ולהחמיר בפיקוח על מינוי כונס נכסים ובפרט על פעולותיו, לא נמצאו מאז ועד היום פתרונות, ולבעיות קריטיות וקלות לפתרון בפרט.
"...התנהגותה הרשלנית של המדינה התבטאה בין היתר, באי ביצוע דוח השופטת גרוסמן [שבא לאחר פרשת גרצברג - א.ל.], באי יישום המלצותיו של כהו, תוך ידיעה ברורה, לדברי כהן, שללא טיפול שורשי בבעיה, המדינה תעמוד כדבריו בפני שוקת שבורה, תוך ידיעה שיש לפקח על מינוי ופעולות כונסי הנכסים, ומעל כל אלה, על רשלנות רבתי של רשם ההוצאה לפועל, אשר לא נתן דעתו לכל נורות האזהרה בתיק זה.
"לא רק שהמדינה לא טיפלה בבעיה כה חמורה ופרוצה, של מינוי כונסי נכסים ופיקוח על עבודתם, אלא שבמקרה דנן רשמי ההוצאה לפועל-אף לא מילאו את חובתם המינימאלית בבדיקת פרטי החייבת, ולא מילאו חובתם לוודא שאכן נמסרו לה כל מסמכי ההוצאה לפועל". את הנזקים הרבים ניתן היה למנוע, מעירה פרוסט-פרנקל, בבדיקה פשוטה במשרד הפנים, שהייתה מגלה שציגלר עזבה את הארץ לפני שנים רבות ולכן לא יכלה לחתום על שטר החוב הנטען.
פרוסט-פרנקל שבה ומסכמת: "רשלנות המדינה במקרה זה, אינה בעצם מינויו של עו"ד עפרוני לכונס נכסים, אלא במתן החלטות וצווים מבלי לבצע בדיקה מינימאלית לגבי הרלוונטיות של הכתובת בה הומצאו המסמכים לחייב והוא לא הגיב להם. מדובר במכירת נכס של החייב, שבפועל לא קיבל את האזהרות, ההחלטות והצווים, מתוך רשלנות מובהקת של ראשי ההוצאה לפועל אשר לא ביצעו בדיקה בסיסית של כתובת החייב".

הכונס מונה למרות שהורשע בתקיפת בת זוגו

איש מהרשמים לא שם לב לכך ששטר החוב נושא את שמו של מקס ציגלר, בעוד הנכס רשום על שם רעייתו בלה - אמה של לייזר. איש מהם לא שם לב לכך שציגלר נפטר 16 שנים קודם לכן, ושרעייתו עזבה את הארץ עשר שנים לפני תאריך השטר ולא ביקרה בה מאז 1988. כמו-כן, לא התעוררו נורות אזהרה גם לנוכח העובדה שה"חייבת" לא הגיבה על הבקשה למכירת ביתה - שתיקה תמוהה ביותר - וכל ההודעות מבית המשפט הודבקו על דלת הבית. איש גם לא שם לב לעובדה שבשטר צוין שה"חייבת" מתגוררת בגבעתיים, ואילו בבקשה לביצוע השטר צוין שכתובתה היא ביפו.
עוד התברר, כי עפרוני מונה לכונס נכסים למרות שכבר הורשע בתקיפת בת זוגו. המדינה טענה בתגובה, כי לא היה לה כל מידע על כך, אין בעבירה זו כדי לפסול אותו, וכל עוד רשיונו בתוקף - היא זכאית למנותו לכונס. אלא שכאשר התגלתה התרמית, נמלט עפרוני מהארץ כאשר בידו כספו של טוטיאן.
פרוסט-פרנקל מתייחסת למקרה זה בחומרה רבה במיוחד לנוכח העובדה שהמערכת התיימרה להפיק לקחים מפרשת גרצברג. אריה כהן, סמנכ"ל מקצועי ברשות האכיפה והגבייה ומאז 1998 מנהל אגף הוצל"פ ארצי בהנהלת בתי המשפט, הודה בעדותו, כי גם כיום "אין שום מניעה מעורך דין לרמות את המערכת ללא ידיעת אנשיה", וכי למרות כל ניסיונותיה - לא הצליחה המדינה לסגור את כל הפרצות במערכת ההוצל"פ המאפשרות מעילות והונאות.

תאריך:  24/08/2011   |   עודכן:  25/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשלנות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: מערכת ההוצל"פ עדיין פרוצה לגניבות
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
פקידים של שכר מינימום
אורי פ  |  25/08/11 09:38
 
- תגובה לאורי
גלוקסמן-אוסלו  |  25/08/11 10:24
 
- הם מקבלים משכורת עתק - שופטים ל"ת
אזרח ג  |  7/05/13 12:24
2
ההוצל"פ
גלוקסמן-אוסלו  |  25/08/11 09:50
3
לא מאמין שחמישה רשמים טעו
שבתאי עזריאל  |  25/08/11 11:03
 
- בוודאי שלא, כולם קיבלו ובמקרה
מצדה  |  7/05/13 11:24
4
המידע הכי מעודכן על השחיתות, כ
מצדה  |  25/08/11 11:16
5
הרשמים שוחדו
מקרה שכיח   |  25/08/11 12:08
6
מסלול הכשרת שופטים דרך ההוצל"פ
צ'ה גברא  |  25/08/11 12:38
7
אני רק שאלה
סתם_1  |  25/08/11 12:43
8
לא מאמין שחמישה רשמים לא הבחינ
איילה  |  25/08/11 12:46
9
ואני מה אני ביחס לכונס שלום כה
יש מיש  |  25/08/11 15:10
10
כל הכבוד לעורך דין
מוקי פריצי  |  25/08/11 16:03
11
צריך לתבוע את הממשלה על הרבה
אחדדדדדדדדדדדדדד  |  26/08/11 05:56
12
להפסיק מיד מינוי ב"כ זוכים ככו
יפרח  |  1/09/11 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ראש מועצת המעבר הלאומית, מוסטפא עבד אל ג'ליל, אמר כי קבוצתו תומכת בהחלטה של אנשי עסקים מקומיים לספק את הפרס    קדאפי נשבע ממקום מחבואו למות מות קדושים    תוצאות הלחימה בטריפולי: 400 הרוגים ו-2,000 פצועים
מערכת אתר ערוץ הספורט
צ'מפיונס: הצרפתים עלו בזכות 2:4 בסיכום. הקשר: הנסיון שלהם הכריע
מערכת אתר ערוץ הספורט
סגנית האלופה תקיים הופעת בכורה במפעל לאחר פגישת חירום באופ"א
איתמר לוין
מפרקי קווי אשראי תבעו להעביר לרשותם את מניותיו של חיים צוף בישראמקו, בנימוק שנטל חלק בקריסת קווי אשראי    ביהמ"ש החליט לאפשר לצוף להגיש כתב הגנה באיחור, למרות ביקורתו על התחמקותו מקבלת כתב התביעה
עופר אידלס
ג'ודו: בישופ וקים יאבקו על הזהב ב-81 ק"ג. נשים: שלזינגר וג'רבי מתחילות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il