X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו גן האחראי למספר בעיות בריאות כאשר הוא מושתק הוא מאיץ הצטברות של שומנים לאורך כל הגוף, מצב העלול לגרום להשמנה, ללחץ דם גבוה ולירידה ביכולת עיבוד הסוכר
▪  ▪  ▪
מיליוני בני אדם [צילום: פלאש 90]

תארו לכם שהיה גן אחד בודד - שאפשר להפעיל ולהפסיק אותו - האחראי להשמנה? תגלית של גן כזה תהיה צעד משמעותי ביותר לשיפור בריאותם של מיליוני בני אדם.
מדענים מהמוסד גלדסטון, ארגון עצמאי למחקר ביו-רפואי השייך לאוניברסיטת קליפורניה שבסן פרנסיסקו, הצליחו לעשות זאת. את הממצאים פרסמו בכתב העת הרפואי Molecular Cell.
הגן ידוע בשם SIRT3, והוא התגלה כאחראי למספר בעיות בריאות. במסגרת הדוח שפרסמו, תיארו החוקרים כיצד, כאשר הוא מושתק, ה-SIRT3 מאיץ הצטברות של שומנים לאורך כל הגוף. מצב זה עלול כמובן לגרום להשמנה, ללחץ דם גבוה ולירידה ביכולת עיבוד הסוכר. שילוב גורמים אלו ידוע כתסמונת מטבולית והוא מעלה בצורה משמעותית את הסיכון לפתח מחלת לב וסוכרת.
הערכות מצביעות על כך ששליש מהאמריקנים סובלים מתסמונת מטבולית, ויותר משליש מפתחים את המצב בכל שנה.
כדי להבין טוב יותר את המקור להשמנה ולתסמונת מטבולית, השתיקו החוקרים את גן SIRT3 בעכברי מעבדה. לאחר מכן האכילו את העכברים בתזונה עתירת שומן וצפו בתגובה של בעלי החיים.
באופן נורמלי, SIRT3 מפעיל שרשרת מורכבת של אירועים שמטרתם המרת השומן לאנרגיה, אך ביטול פעילות הגן משבש שרשרת אירועים זו. התוצאה - מרבצי השומן אינם מתפרקים כפי שהם צריכים. בנוסף, החוקרים גילו גם כי צריכה ממושכת של תזונה עשירה בשומן, גם בעכברים נורמלים, הפחיתה פעילות של אינזים המיוצר על-ידי גן SIRT3. פעילות ירודה של אינזים זה גורמת להצטברות נוספת של שומן בזרם הדם ובכבד, ואלו עלולים לגרום להשמנה, ללחץ דם גבוה ולעמידות לאינסולין לאורך זמן.
על-ידי כך שהצליחו להראות כיצד היעדרותו של SIRT3 יכולה להחמיר מצב של השמנה, הצליחו החוקרים לספק רמזים חשובים למציאת דרכים חדשות לטפל במגיפת ההשמנה בארצות הברית ובכלל.
החוקרים ניתחו גם את גן SIRT3 אצל 8,000 גברים פינים, וזיהו מוטציה בודדת אצל 30% מהם, שגרמה לירידה בפעילות ה-SIRT3 והעלתה את הסיכון להתפתחות תסמונת מטבולית.
בעתיד, החוקרים מקווים לבדוק אם הפעילות של SIRT3 יכולה לעזור ולהפחית את תסמיני התסמונת המטבולית. הם מנסים גם לזהות תרופות חדשות שיוכלו להגביר את פעילות האינזים. תרופות כאלו יוכלו לשמש בעתיד כדי לעצור את העלייה בשכיחות התסמונת המטבולית ואת הסיבוכים הנובעים ממנה.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  25/08/2011   |   עודכן:  25/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
דלגליש ושחקניו ניצחו 1:3 באקסטר. 1:3 גם לאברטון. בלקבורן ניצחה
מערכת PCאון
לא יכול עוד לעמוד בחובותיי ובציפיות ממני כמנכ"ל - כך כתב אתמול סטיב ג'ובס, המנכ"ל האגדי של אפל, החברה הגדולה בעולם, במכתב ההתפטרות שלו מהחברה    מי יעמוד במקומו?
אירית מרק
דיירי שכונה בכפר סבא פנו לעירייה ודרשו התערבותה המיידית נגד בעל בית מגורים, שהשכיר את ביתו לעמותה המאכלסת במקום מוגבלים    התושבים המתנגדים: "בכוונתנו לפעול בכל הדרכים החוקיות כדי למנוע היווצרות כמות כה גדולה של בתי חוסים בשכונה כה קטנה"    בעל הבית: "שיתביישו"    העירייה מחזקת עמדתו: "אין מניעה"
איתמר לוין
ביקורת נדירה בחריפותה על ההוצאה לפועל, לאחר שלא פחות מחמישה רשמים איפשרו לממש נכס על-סמך שטר מזויף    רק בדיעבד התברר, שה"חייבת" עזבה את הארץ עשר שנים לפני חתימת השטר, אך הרשמים לא שמו לב לכך שלא הגישה התנגדות למכירת ביתה    כאשר התגלתה התרמית, נמלט הכונס מן הארץ ובידו התמורה בעד הבית
עופר וולפסון
ראש מועצת המעבר הלאומית, מוסטפא עבד אל ג'ליל, אמר כי קבוצתו תומכת בהחלטה של אנשי עסקים מקומיים לספק את הפרס    קדאפי נשבע ממקום מחבואו למות מות קדושים    תוצאות הלחימה בטריפולי: 400 הרוגים ו-2,000 פצועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il