X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשים הראו תגובות עצביות מוגברות במהלך הציפייה לחוויות שליליות, אך לא במהלך הציפייה לחוויות חיוביות התגובה העצבית במהלך הציפייה הייתה קשורה למידת ההצלחה שלהן לזכור את האירוע בעתיד
▪  ▪  ▪
לא שוכחות [צילום: יח"צ]
גברים - לא אוהבים לשוחח על בעיות
יפעת גדות
גברים אינם חוששים משיחות על קשיים ובעיות אלא פשוט אינם מתייחסים לשיחות בנושא בעיות אישיות כפעילות יעילה במיוחד
לרשימה המלאה

גברים ונשים, שונים בדרך בה הם מגיבים לחוויות רגשיות לא נעימות, ובדרך בה מקודדות חוויות אלו בזיכרון.
במסגרת מחקר חדש, נשים הראו תגובות עצביות מוגברות במהלך הציפייה לחוויות שליליות, אך לא במהלך הציפייה לחוויות חיוביות. התגובה העצבית במהלך הציפייה הייתה קשורה למידת ההצלחה שלהן לזכור את האירוע בעתיד. לא זוהה אות עצבי במהלך ציפייה לחוויות שליליות או חיוביות אצל הגברים.
החוקרים, מאוניברסיטת קליפורניה, ציינו כי כאשר מצפים לחוויה שלילית, לנשים יש היענות רגשית גבוהה יותר בהשוואה לגברים, פעילות שזוהתה דרך מעקב אחר הפעילות המוחית שלהן. תגובה זו משפיעה על הדרך בה הן זוכרות את האירוע השלילי.
לדוגמה, כאשר צופים בתרחישים מדאיגים ולא נעימים בסרטים, לפני שמשהו "רע" קורה, מופיעים רמזים לכך, כמו מוזיקה מסוימת. החוקרים זיהו כי הפעילות במוח של הנשים בין רגע הופעת הרמז לבין הסצנה המטרידה השפיעה על הדרך בה זכרו את הסצנה. מה שהשפיע על הזיכרון אצל הגברים, לעומת זאת, הייתה הפעילות במוח בזמן הצפייה בסצנה עצמה.
הממצאים עשויים להיות רלוונטים בהיבט של הפרעות פסיכיאטריות כמו חרדה, בהן קיימת ציפייה מוגזמת לאיום עתידי והזיכרון לעתים קרובות מוטה לכיוון חוויות שליליות.
במסגרת הניסוי, הראו החוקרים סדרת תמונות ל-15 נשים וגברים. לפני שחשפו בפניהם את התמונות, ניתן למשתתפים רמז לגבי סוג התמונה שהם עומדים לראות; פנים מחייכות - תמונה "חיובית"; פנים נייטרליות - תמונה "לא רגשית"; ופנים עצובות - תמונה "שלילית".
דוגמאות לתמונות "שליליות" שהראו החוקרים למשתתפי המחקר הן פנים שהושחתו ואלימות קיצונית. תמונות "חיוביות" כללו תיאורים של נוף יפה וזוגות אוחזים ידיים. תמונות "נייטרליות" היו בעיקר של חפצים, לדוגמה, כלי מטבח.
בזמן שבין הרגע בו קיבלו המשתתפים את הרמז לבאות לבין הצפייה בתמונות, מדדו המדענים את הפעילות החשמלית במוח שלהם, ולאחר 20 דקות עברו המשתתפים מבחן זיכרון לגבי התמונות שצפו בהן. התוצאות הראו כי כאשר הרמז שקיבלו אותת על תמונה שלילית שעומדת להופיע, הפעילות במוח הייתה יכולה לנבא אם התמונה תיזכר או לא. פעילות זו זוהתה אצל הנשים, אך לא אצל הגברים. לא זוהה הבדל בפעילות החשמלית במוח לפני שראו תמונות נייטרליות או חיוביות.
לדברי החוקרים, הממצאים מראים כי ההיענות הרגשית המוגברת של הנשים היא שאחראית לציפייה לאירועים שליליים ומשפיעה על הקידוד בזיכרון הארוך-טווח. לקראת ציפייה לאירוע לא נעים נשים מגיבות בצורה ספונטנית באסטרטגיות שיקלו על ההשפעה של הרגשות השליליים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  25/08/2011   |   עודכן:  25/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לראשונה בתולדות המשחקים האולימפיים, נשמע ההמנון הלאומי "התקווה" וספורטאי ישראלי עמד על הבימה המוגבהת ועליה המספר 1
איתמר לוין
עמותת ידיד טוענת ש-20 חברות ועמותות המעסיקות מטפלות לקשישים בבתיהם, אינן משלמות להן תמורת שעות המעבר בין המטופלים - למרות שהן אשר שולחות את המטפלות בין הלקוחות
יפעת גדות
חוקרים גילו גן האחראי למספר בעיות בריאות    כאשר הוא מושתק הוא מאיץ הצטברות של שומנים לאורך כל הגוף, מצב העלול לגרום להשמנה, ללחץ דם גבוה ולירידה ביכולת עיבוד הסוכר
מערכת אתר ערוץ הספורט
דלגליש ושחקניו ניצחו 1:3 באקסטר. 1:3 גם לאברטון. בלקבורן ניצחה
מערכת PCאון
לא יכול עוד לעמוד בחובותיי ובציפיות ממני כמנכ"ל - כך כתב אתמול סטיב ג'ובס, המנכ"ל האגדי של אפל, החברה הגדולה בעולם, במכתב ההתפטרות שלו מהחברה    מי יעמוד במקומו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il