X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקובץ הגנוב של שמות לקוחות הבנק השווייצרי - בדרך לישראל

רשות המיסים בעקבות חשבונות HSBC

מקיימת מגעים מתקדמים לקבלת שמותיהם של ישראלים המחזיקים חשבונות בשלוחת הבנק בשווייץ, והמופיעים בקובץ שגנב עובד בבנק ומכר לממשלת גרמניה המטרה: לבדוק האם נישומים מדווחים על מלוא הכנסותיהם ולאתר את מי שאינם מדווחים כלל
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

רשות המיסים מנהלת מגעים מתקדמים לקבלת שמותיהם של ישראלים המנהלים חשבונות בשלוחה השווייצרית של הבנק הבריטי הבינלאומיHSBC. השמות מופיעים במאגר שגנב עובד הבנק, ואשר נמכר כבר לשלטונות גרמניה. ככל הנראה הרשות תקבל את המידע מגרמניה, שכבר העבירה פרטים מתוכו לצרפת ואיטליה.
שיטת המיסים בישראל, כמו ברוב העולם, היא פרסונלית - כך שישראלי חייב בתשלום מס בארץ על הכנסותיו בכל מקום בעולם, בכפוף להסדרים של אמנות למניעת כפל מס. החזקת חשבון בנק בחו"ל מותרת, אך יש לדווח על קיומו לרשות המיסים בארץ.
רשות המיסים צפויה להשתמש ברשימת השמות לשתי מטרות. האחת: איתור ישראלים שכלל אינם מדווחים לה על הכנסותיהם, כאשר ההנחה היא שמי שמנהל חשבון בבנק שווייצרי הוא בעל הכנסה גבוהה. השנייה: בדיקה האם הנישומים המוכרים לרשות מדווחים לה על מלוא הכנסותיהם, או שהם משתמשים בבנק UBS כמקום להעלמת חלק מהן.
לדברי משרד רואי החשבון ארצי את חיבה, המתמחה במיסוי, מומלץ למי שמחזיק חשבון בנק בחו"ל וטרם דיווח עליו, לפנות מיידית לרשות המיסים בטרם זו תגיע אליו. לדעת המשרד, פנייה כזו יכולה להצדיק הליך של גילוי מרצון, בו הנישום מדווח על הכנסותיו ומשלם את המס עליהן, אך אינו עומד לדין. רשות המיסים אינה מחויבת להסכים לגילוי מרצון, למשל אם בידיה ממילא ראיות נגד הנישום או אם היא סבורה שמדובר במקרה המחייב ענישה מרתיעה.
רשות המיסים מסרה בתגובה: "מטה אגף המודיעין אכן נוקט בפעולות לקבלת רשימת הלקוחות הישראלים, אשר נמנו על לקוחות בנק HSBC. באוגוסט 2010 פורסם, כי נגנבו פרטיהם של אלפי לקוחות הבנק בשווייץ ונמסרו לשלטונות המס באיטליה וצרפת.
"בעקבות פעילות מטה אגף המודיעין ברשות המיסים, קיימת עתה התעוררות אצל נישומים ישראלים, אשר מזדרזים לדווח ולהצהיר מרצונם על חשבון הבנק שלהם בשווייץ. יודגש, כי הדבר אפשרי כל עוד לא התקבלו הרשימות באופן פורמלי, שכן עם קבלת הרשימות בישראל, יינקטו פעולות חקירה במישור הפלילי, ולא תתאפשר פנייה של גילוי מרצון על-ידי נישומים".

תאריך:  25/08/2011   |   עודכן:  25/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות המיסים בעקבות חשבונות HSBC
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זילברברג
shuk  |  25/08/11 18:42
2
האין זאת קבלת רכוש גנוב ??? ל"ת
אנונימוס  |  25/08/11 19:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מקדים בכחודשיים מהלך שאמור היה להתבצע בשנה הבאה    מנויים חדשים ומנויים קיימים יידרשו לשלם אבל רק דמי משלוח    יאפשר גם מסלול הכולל רק גיליון סוף-שבוע    הודעה תימסר ל-70 אלף מנויי העיתון
עופר וולפסון
רשמה רווח נקי של 71.8 מיליון שקל הנובע בעיקר מהכללת תוצאות דור אלון בדוחות ומהשפעת אופציית דיינרס על הוצאות המימון    ההכנסות גדלו ב-81% והושפעו מהכללת קניות הפסח ברבעון    המנכ"ל וורמברנד: "המחאה החברתית הקטינה מכירות הסופרמרקטים ביולי-אוגוסט"
עופר וולפסון
המגמה השנתית לרכישות בכרטיסי אשראי האיצה ל-15.2% בשלושת החודשים האחרונים, לעומת 14.5% בשלושת החודשים שלפניהם    מתחילת השנה, מגמת העלייה ברכישות המזון והמשקאות באשראי גדלה פי שלושה
יפעת גדות
גבר אוסטרי בן 80 אנס שוב ושוב את הנשים בין השנים 1970 למאי 2011    הקורבנות בנות 53 ו-45 כיום
עופר וולפסון
נכנסה למקום ה-57 ברשימה לשנת 2011, עם הון מוערך של 5.1 מיליארד דולר    פורבס כותב עליה כי ניסתה למצב את עצמה ככוח הפועל לחיוביות בעסקים, והשקיעה במספר פרויקטים סביבתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il