X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה אמר כי תוצאות המשא-ומתן הוכיחו שאפשר להגיע לשינויים אמיתיים ואחראיים בלי לפרוץ את התקציב ובלי לערער את הכלכלה ד"ר אידלמן: "הסכם היסטורי, שלאחר עשרות שנים מתייחס לראשונה למגוון גדול מאוד של בעיות במערכת הבריאות הציבורית"
▪  ▪  ▪
"החוסן החברתי - בראש סולם העדיפויות". נתניהו [צילום: פלאש 90]

"ההסכם עם ההסתדרות הרפואית משנה סדרי עולם בתחום הרפואה בישראל ומביא בשורה לרופאים, לאזרחים ולפריפריה" - כך אמר (יום ה', 25.8.11) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהתייחסו להסכם השכר שנחתם בין ההסתדרות הרפואית למשרד האוצר.
"תוצאות המשא-ומתן הוכיחו שאפשר להגיע לשינויים אמיתיים ואחראיים בלי לפרוץ את התקציב ובלי לערער את הכלכלה. החוסן החברתי, שהוא חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי, נמצא בסדר עדיפויות גבוה של ממשלה זו וכך גם יימשך", הוסיף נתניהו
במסיבת עיתונאים שכינס הערב, אמר ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית: "היום נפל דבר בישראל. נחתם הסכם היסטורי, שבפעם הראשונה לאחר עשרות שנים, התייחס למגוון גדול מאוד של בעיות במערכת הבריאות הציבורית".
שר האוצר, יובל שטייניץ, הוסיף כי "מדובר בהסכם היסטורי ששומר על מסגרות השכר במשק ותורם באופן משמעותי לשיפור המערכת הרפואית בישראל ובמיוחד בפריפריה".
הממונה על השכר, אילן לוין, ציין כי ההסכם מבוסס על העיקרון המנחה - תתנו תקבלו. "הנהגתו של שעון הנוכחות, כפי שסוכם, בשילוב עם ביצוע תורנויות מומחים והסכם דיפרנציאלי, יאפשרו מתן שירות טוב יותר לציבור החולים תוך הקלה על המתמחים", אמר. סגנו, משה בר סימן-טוב, הוסיף כי ההסכם נחלק לשניים - טיפול בבעיות של מערכת הבריאות הציבורית ומתן תוספת שכר רוחבית לכלל הרופאים בהתאם למקובל במגזר הציבורי. "תוספות השכר הדיפרנציאליות יאפשרו מתן תגמול גבוה יותר לרופאים שיעבדו בפריפריה ובמקצועות במצוקה", אמר סימן-טוב.
עליות שכר משמעותיות והנהגת שעון נוכחות
כפי שדיווחנו מוקדם יותר, תקופת ההסכם שנחתם הינה ל-9 שנים בהם יתקיים "שקט תעשייתי" במקצוע הרפואה. שכר הרופאים יעלה לפחות ב-24% לאורך תקופה של 9 שנים, בדומה למגזרים האחרים בסקטור הציבורי. כמו-כן, יינתנו תוספות שכר דיפרנציאליות לרופאים שיעבדו בפריפריה ובמקצועות במצוקה ולרופאים שיעבדו יותר, כך ששכרו של מתמחה שיעבוד בפריפריה במקצוע במצוקה יהיה גבוה יותר ב - 20% בהשוואה לרופא במרכז. התוספת הרוחבית תיפרש על פני כל תקופת ההסכם, כ אשר התוספות לעידוד הפריפריה והמקצועות במצוקה ייפרסו באופן מואץ על פני שלוש השנים הקרובות.
במרכזו של ההסכם הנהגת שעון נוכחות - לראשונה בהיסטוריה של מערכת הבריאות הציבורית בישראל, יחתימו הרופאים שעון כמקובל במגזר הציבורי והפרטי, שינוי אשר יבטיח את יכולת המערכת לנהל את נוכחות הרופאים בבתי החולים ובקופות החולים מחד-גיסא, ולשלם יותר לרופאים שנמצאים יותר בבתי החולים הציבוריים, מאידך-גיסא.
ההסכם כולל הקצאת 1000 תקנים, אשר מרביתם יוקצו למתמחים תוך מתן העדפה לפריפריה ולמקצועות במחסור, במטרה לחזק את הרפואה הציבורית ועל-מנת להקל על עומס תורנויות המתמחים
במטרה להקל על המתמחים ולהגביר את נוכחות הרופאים המומחים בבתי החולים במהלך שעות אחר-הצהריים והערב: רופאים עם ותק של עד 5 שנים כמומחים יחויבו בביצוע שתי תורנויות מלאות בחודש ועוד שתי תורנויות עד השעה 23:00 בלילה (תורנות חצי). בנוסף, החל מהשנה השישית ועד השנה העשירית יבצעו המומחים שתי תורנויות חצי בחודש.
בנוסף למתן תוספות השכר, יעניקו המעסיקים במסגרת ההסכם מענקים של עד 300 אלף שקל לעידוד רופאים לעבור לעבוד בפריפריה 5 שנים לפחות או יבחרו לעבוד במקצועות במצוקה. מענקים בגובה מרבי של 500 אלף שקל יינתנו לרופאים מתמחים במקצועות במצוקה שיעבדו בפריפריה 5 שנים לפחות.

תאריך:  25/08/2011   |   עודכן:  25/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו על הסכם הרופאים: "משנה סדרי עולם"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
התשלום בדם ובדמים לא כולם רק
ישע  |  25/08/11 23:21
2
משנה סדרי עולם?! אתמהה
אוונגארד  |  26/08/11 01:05
3
השמש תזרח ממערב! שמוק!
משנה סדרי עולם?  |  26/08/11 03:46
4
השמש תזרח ממערב! שמוק!
משנה סדרי עולם?  |  26/08/11 05:07
5
הכל ספין - לדעתי לא סדרי עולם
דודו מהשרון  |  26/08/11 17:14
6
כדור הארץ מסתובב כעת מהר יותר
דני בז  |  26/08/11 17:22
7
שמעתי את פקידי האוצר מתבדחים
מרסל  |  28/08/11 09:10
8
אני לא מאמין למה שאני שומע
פלטיאל  |  28/08/11 22:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כלי טיס של חיל האוויר ירה לעבר אופנוע שעליו נסעו שני פלשתינים והרג אותם    יותר מעשר רקטות נורו הערב באזור הדרום    נזק נגרם למבנה במעבר ארז    הג'יהאד האיסלאמי: לא ניתן הפסקת אש בחינם    דריכות ביישובים מחשש ללילה של אזעקות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הכוכב הארגנטיני של ברצלונה גבר על צ'אבי וכריסטיאנו רונאלדו בגמר
עופר וולפסון
הציגה ירידה של 33% ברווח הנקי ל-36 מיליון שקל בחציון הראשון של 2011    הרווח של כלל קבוצת שלמה החזקות צנח ב-95% בחציון הראשון, כתוצאה משחיקה ברווחיות הגולמית בחטיבת הרכב וגידול בהפסדי חברת הביטוח
אלעזר לוין
אם תמומש התוכנית, יהיה זה שיפור דרמטי לעומת המצב הנוכחי שבו מחכים להיתר שנה עד שנתיים
אלעזר לוין
44-42 דירות בשכונת שפירא    בדרך: 240 דירות בארבעה מתחמים נוספים    יש גם תוכניות לעתיד רחוק יותר    סתירות בין נתונים שמוסרת העירייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il