X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסמכים של שגרירות ארה"ב בניקוסיה שהודלפו מעידים כי קפריסין מחתה ב-2008 בפני החברות הקבועות במועצת הביטחון כי חיל הים הטורקי מטריד ספינות שלה העוסקות בחקר ימי לאיתור גז ונפט בחודש הבא: תרגיל ימי טורקי וחידוש המחקר הקפריסאי עלולים להצית מחדש העימות ישראל הביעה תמיכה מלאה בעמדתה של קפריסין
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

על-פי מסמכים חדשים שחשף השבוע ויקיליקס, אתר אינטרנט המציג מסמכים שהודלפו, שגרירות ארה"ב בניקוסיה, בירת קפריסין, דיווחה כי משרד החוץ הקפריסאי זימן אליו את השגרירים מחמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם בחודש נובמבר 2008, כדי לדווח על הטרדות של חיל-הים הטורקי לספינות העורכות מחקרים סייסמיים לחיפוש נפט וגז במים קפריסאים.
משרד החוץ הקפריסאי קרא אז לארה"ב להזהיר את אנקרה כי התנהגות שכזו אינה מקובלת על מדינה המועמדת להיות חברה באיחוד האירופי.
התקריות אירוע כ-27 מיילים ימיים מקפריסין, באזור פיתוח כלכלי בלעדי של קפריסין, אך באזור שטורקיה טוענת כי הוא נמצא על המדף היבשתי שלה, בו מצוי מיעוט טורקי גדול.
ב-15 בנובמבר אותה השנה, יום לאחר ההטרדות הטורקיות, זכתה קפריסין למחווה של תמיכה מצד בריטניה. הנציב הבריטי העליון לקפריסין, פיטר מילט, מסר לשגרירות ארה"ב כי לונדון מוכנה לשגר מחאה רשמית לאנקרה ואפילו לפרסם הצהרה פומבית לתמיכה בקפריסין על תביעותיה הימיות. לדעתה של לונדון, החתומה על אמנת האו"ם לחוק הים, קפריסין רשאית לזכות בתמיכתה במחלוקת.
המתיחות - לשיא חדש בחודש הבא
האירועים מ-2008 עלולים להיות רלוונטיים יותר מתמיד בחודש הבא. ספינות מחקר חדשות שיבדקו היתכנות מציאת נפט וגז במימי דרום-מזרח קפריסין, בשילוב עם תרגילי ים-אוויר טורקיים הצפויים להתבצע אף הם, עלולים להגביר את המתיחות במזרח הים התיכון לגבהים מסחררים חדשים. מוקדם יותר החודש אמר באנקרה שר החוץ הטורקי, אחמד דוואטולו, כי טורקיה תשקול את "תגובתה ההכרחית" אם קפריסין תמשיך בתוכניותיה.
השבוע העניקה ישראל גיבוי מלא לקפריסין בסכסוך שלה עם טורקיה. התמיכה באה לידי ביטוי בישיבות שנערכו ביום רביעי בין שרת החוץ הקפריסאית ארטו קוזאקומרקוליס לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן.
לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה ביום רביעי בעקבות הפגישה, בה אמר נתניהו כי "שתי המדינות דנו באפשרויות להרחיב את שיתוף הפעולה שלהן בתחום האנרגיה, שכן שתיהן בורכו במאגרי גז טבעי באזורי הפיתוח הכלכליים הבלעדיים שלהן".
ליברמן אף פרסם הצהרה נפרדת בה אמר כי ישראל תומכת בעמדה הקפריסאית, ושיבח את ההסכם שהושג בדצמבר האחרון בין ישראל לקפריסין המתווה את הגבולות הימיים שלהן.

תאריך:  26/08/2011   |   עודכן:  26/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכסוך כלכלי-ימי בין טורקיה לקפריסין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עד היום טורקיה מחזיקה שטח
יהושע קוצינסקי  |  27/08/11 06:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מדינות אירופה צפויות להיות המנצחות הגדולות מסיום הסכסוך הלובי, כאשר תפוקת הנפט תחזור לרמות טרום המהפכה    דווקא ארה"ב, מהיוזמות המרכזיות של הפצצות נאט"ו בלוב, לא תהיה הנהנית העיקרית מהיצוא המתחדש
איציק וולף
שגריר ישראל בטורקיה אמר לאמריקנים בשנת 2009 כי הרקע לעוינות שמפגין ראש ממשלת טורקיה כלפי ישראל אינו פוליטי אלא דתי    "הוא פונדומנטליסט והוא שונא אותנו על-רקע דתי והשנאה שלו מתפשטת"
איציק וולף
מסמכים חדשים שמפרסם אתר ויקיליקס מגלים כי ראש אמ"ן לשעבר, עמוס ידלין, אמר לאמריקנים כי ישראל דווקא מרוצה מן העובדה שחמאס שולט בעזה כי כך ניתן לאתר את ראשי הארגון ולחסלם במידת הצורך
שירלי בר דיין
הצהובים נחתו. גורם: נביא זר ברמה גבוהה כדי להתמודד בכבוד בבתים
עופר וולפסון
בספר הזכרונות החדש שלו שיפורסם בשבוע הבא, כותב סגן הנשיא לשעבר של ארה"ב, שנחשב למשפיע במיוחד בתקופתו, כי המליץ לנשיא בוש להפציץ את האתר החשוד ככור גרעיני בסוריה בשנת 2007    "כל השאר היו הססנים בגלל המודיעין הגרוע שהיה לנו על עירק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il