X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: AP]
[צילום: AP]
[צילום: AP]
[צילום: AP]
איירין הגיעה במלוא עוזה לניו-יורק אך לאחר מספר שעות הורדה לדרגת סופה טרופית בלבד הסופה פגעה כבר בצפון קרוליינה, וגרמה למותם של 10 בני אדם לפחות ולהפסקת חשמל לכמיליון בתים
▪  ▪  ▪
חשש מניפוץ חלונות [צילום: AP]

   עידן יוסף
סופה של פעם בדור: איירין מכה בצפון קרוליינה

הרוחות העזות של סופת ההוריקן איירין החלו להכות בניו-יורק (יום א', 28.8.11), מביאות איתן גשם זלעפות ומאיימות להציף את כל אזור העסקים של העיר. מערכת התחבורה הציבורית של ניו-יורק נעצרה וראש העיר הודיע כי כעת מאוחר מדי לעזוב את העיר.
לצפייה במצלמת השידור החי מכיכר טיימס במנהטן
לפחות עשרה בני אדם נהרגו כתוצאה מהסופה האכזרית, שהגיעה לצפון קרוליינה, וירג'יניה ופלורידה. איירין, המשתוללת במהירות של 130 קילומטרים לשעה, פגעה בניו-יורק בשעות הבוקר.
קרוב לשני מיליון בני אדם פונו מהעיר, רובם מניו ג'רזי. כ-300,000 איש החיים באזורים נמוכים יותר של העיר התבקשו לעזוב במסגרת פינוי חסר-תקדים.
הוריקן איירין קרעה את דרכה לניו-יורק כשהיא מזעזעת את גורדי השחקים של מנהטן. הכבישים הראשיים הוצפו והיעד התיירותי ביותר באזור - כיכר טיימס - ננטש לחלוטין מלבד כמה אנשים בודדים ואמיצים שנשארו במקום.
החזאים המקומיים מדווחים כי מסלולה של איירין משתנה לכיוון מערב, עובדה שמבטיחה כי ניו-יורק תספוג את עיקר זעמה. גלי הים צפויים להגיע לגובה מפחיד של 30 מטרים.
יותר מ-1.3 מיליון קווי חשמל נותקו בעקבות סופת ההוריקן, שמפלסת באגרסיביות את דרכה לאזורים המאוכלסים ביותר של החוף המערבי של ארצות הברית.
עצים מתנדנדים ופסולת גררו איתם את חוטי החשמל לקרקע, מנתקים את החשמל לבתים ולבתי עסק מדרום קרוליינה ועד לפנסילבניה. ניו-יורק, ואיתה תושביה ואורחיה, שבקה חיים למעשה. התחבורה הפסיקה לגמרי, התיאטראות ובתי הקולנוע החשיכו וחלק מהתושבים התפנו למקלטים שונים בעיר.
ניו-יורק הולכת לישון
על-פי התחזית איירין תכה בני יורק במלוא עוזה, ותוכר כהוריקן בדרגה 1, כשהרוחות צפויות להגיע למהירות של 119 קילומטרים לשעה. הסופה פגעה כבר בצפון קרוליינה, וגרמה, כאמור, למותם של עשרה בני אדם לפחות ולהפסקת החשמל לכמיליון בתים.
במידה שהתחזית אכן תתגשם, היא תאפשר לראש העיר, מייקל בלומברג, להורות על פינוי של האזורים הנמוכים יותר כמו אזור העסקים של מנהטן. מעל נהר ההדסון, במחוז הובוקן, ניו ג'רזי, מקלט שנועד למפונים, נאלץ לפנות את עצמו בעקבות השטפונות.
המצב צפוי להידרדר במהירות, כך מסר ראש העיר העייף בלומברג במסיבת עיתונאים שהתקיימה אמש, כשהוא קורא לאנשים להישאר בבתיהם. "הסופה פוגעת כעת בניו-יורק. הרוחות תגברנה, הגשם יגבר ונחשולי הגלים ימריאו", הזהיר. עוד אמר, כי ברוב האזורים אכן נענו לדבריו ונשארו במקומות מוגנים, אך אזור כיכר הטיימס עדיין מושך אליו תיירים שלמרות המצב מחליטים להסתכן ולהגיע למקום.
האזהרות הראשונות על ההוריקן באזור ניו-יורק - לראשונה מאז 1985 - הניעו את תושבי מנהטן ואת התיירים להימלט אל דירותיהם ואל בתי המלון, משאירים מאחוריהם שקט מטריד בעיר שלעולם לא ישנה.
אתמול, בסביבות השעה 19:30, כ-5,500 איש נכנסו ל-78 מקלטים בעיר, רובם בבתי ספר ציבוריים אליהם נשלחו מטעם העירייה 35,000 מיטות מתקפלות לתושבים המודאגים.

[צילום: AP]
תאריך:  28/08/2011   |   עודכן:  28/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
28 תלמידי תיכון בנפת ג'נין נפצעו מהתפוצצות מטען וטענו שאחד מהם מצא אותו במחנה נטוש של צה"ל    ביהמ"ש קבע: לא הוכח היכן נמצא המטען; הוכח שהוא איננו בשימוש צה"ל
מירב ארד
בתפקידו האחרון שימש טיש כחבר הנהלה וכסמנכ"ל מכירות בהוט
איתמר לוין
שני עורכי דין שטיפלו בשתי דירות של אותם לקוחות, רשמו בכל עסקה את נתוניה של הדירה האחרת    חוייבו בפיצוי של 35,000 שקל למרות שביהמ"ש לא נתן אמון בעדויות התובעים
אביתר בן-צדף
בטקס בבסיס פורט בנינג צוינו לשבח על מעשי גבורה בחצי הראשון של שנת 2011
מחלקה ראשונה
15 אלף מפגינים השתתפו בהפגנות המחאה ברחבי הארץ    נועם שליט: מנהיג שאינו מוכן להתמודד עם סיכונים אינו ראוי להנהיג אותנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il